Inspo: Snyggast lackade cykelramen nånsin

setreus

Aktiv medlem
Jag vill ha tips på snyggt lackade cykelramar (eller annat). Gärna fade!

82858f7bf8addd497f42a5e6f0736d18.jpg

Ett tips är att bildgoogla NAHBS - North American Handmade Bicycle Show, då har du cyklar att dregla över många kvällar. :)

Kolla in Dario Pegoretti. Jag kommer förmodligen aldrig cykla på någon av hans cyklar, men man får ju drömma.

Bilagor

• Screenshot_20170126-091204.png
    Screenshot_20170126-091204.png
    207.6 KB · Besök: 45
Jättekul med pastell och knaslacker i typ 2 veckor. Sen vill man ha ny hoj igen. Det vill man ju iofs ändå så kör på .D
Nä men enkla lacker håller i längden. Finns en orsak till att de flesta cyklar är i silver lr svart.

Gillar konstigt nog? denna väldigt mkt, kanske mest för att det är så sjukt bra gjort iofs.

26034679875_8779af759e_b.jpg

Senast ändrad:
båtbensbudet sa:
Jättekul med pastell och knaslacker i typ 2 veckor. Sen vill man ha ny hoj igen. Det vill man ju iofs ändå så kör på .D
Nä men enkla lacker håller i längden. Finns en orsak till att de flesta cyklar är i silver lr svart.

Gillar konstigt nog? denna väldigt mkt, kanske mest för att det är så sjukt bra gjort iofs.

Men samtidigt är den ju faktiskt ganska soft. Hade varit kul o se den med allt monterat.

Blir läckert när man lackar stammen också. Gäller att vara klar med bike-fit innan man lämnar cykeln på lack bara!

me.I.am sa:
båtbensbudet sa:

Men samtidigt är den ju faktiskt ganska soft. Hade varit kul o se den med allt monterat.

M_Gehrisch sa:
me.I.am sa:
båtbensbudet sa:

Var rätt cool, men inget jag skulle vilja ha. Den till höger däremot, i slutet av videon gav mig lite villhavibbar.

me.I.am sa:
båtbensbudet sa:

Mm under ngn med riktigt feta lår på velodromen "dropping some bombs"

Den till höger? Du menar ngt sånt här typ? :)

Liten värld ibland. Då han som nu äger Tiermeyern (till salu för övrigt) är en vän som hjälpte skicka mig denna ram från usa för ngn månad sen.

31078819433_d20850c80c_b.jpg

båtbensbudet sa:
Den till höger? Du menar ngt sånt här typ? :)

Liten värld ibland. Då han som nu äger Tiermeyern (till salu för övrigt) är en vän som hjälpte skicka mig denna ram från usa för ngn månad sen.

Japp, kan inte förklara varför, men den väcker ha-begäret.

Det är för att du har bra smak .)
Borde stå färdig om en månad lr så hoppas jag, passar mkt bra med tan sidewalls kan jag meddela.

båtbensbudet sa:
Det är för att du har bra smak .)
Borde stå färdig om en månad lr så hoppas jag, passar mkt bra med tan sidewalls kan jag meddela.

DU har sjukt bra öga för snygga cyklar - det har du bevisat genom åren.

Intressant fråga. Jag är överlag allergisk mot anodiserade ramar, och tycker att högblankt är det snyggaste som finns... =) Har dock aldrig känt att jag verkligen tyckt att en ram varit ovanligt snygg. Santa Cruz tycker jag har en del fina, men i övrigt så vet jag faktiskt inte...

HejPåDej sa:
Intressant fråga. Jag är överlag allergisk mot anodiserade ramar, och tycker att högblankt är det snyggaste som finns... =) Har dock aldrig känt att jag verkligen tyckt att en ram varit ovanligt snygg. Santa Cruz tycker jag har en del fina, men i övrigt så vet jag faktiskt inte...

Blir avis. E ju en curse att sitta o dregla o vilja ha allt .)

Nu kommer jag inte på vad varken tråden eller trådskaparen heter.... men var det inte en byggtråd tidigare i år med en landsväg/gravel/pendlarcykel som lackades i ett par nyanser av grått och någon gröngul typ "varsel" färg?
Vill minnas att den blev snygg...=)

Edit: Var den här jag tänkte på!
filename=image.jpeg
filename=Done1.jpg

Senast ändrad:
h.g.j sa:
Nu kommer jag inte på vad varken tråden eller trådskaparen heter.... men var det inte en byggtråd tidigare i år med en landsväg/gravel/pendlarcykel som lackades i ett par nyanser av grått och någon gröngul typ "varsel" färg?
Vill minnas att den blev snygg...=)

Edit: Var den här jag tänkte på!

Kul att hitta sin egen cykel här =)

Jag gillar Fetska och Fields olika grafiker dom kör på sina hojar. Swiznooski på Speciaized gör mycket ballt med. Vill man hitta mer inspiration kan man kolla squidbikes och spraydotbike på instagram.

Lite bilder för att bidra till tråden
Festka-ONE-Gravel-custom-carbon_post-race_photo-by-Jesper-Grundahl_09.jpg

FB_IMG_1440093093326_670.jpg

CEPPxIyXIAALgw-.jpg

IMG_9062.jpg

Senast ändrad:
Cannondale har många snygga färgsättningar tycker jag. Och många fula också för den delen. I alla fall så den här från 2000 är en av mina favoriter.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    240.4 KB · Besök: 26
Tillbaka
Topp