Installationsproblem ultegra 6870

Hej!

Håller på att bygga ihop en Scott Foil ramset som legat i cykelväska ett tag här hemma.
Har problem med att få igång di2 gruppen, skulle kunna vara batteriet som är ca 6-7 år gammalt men skulle vilja höra era inspel på ”compatability” då en del komponenter är äldre än andra - har googlat en längre stund utan resultat...

Har kopplat ihop allt enligt följande:
Reglage: ultegra st-6870
Kopplingsbox fram: SM-ew67a
Kopplingsbox bak: SM-jc41
Batterihållare: SM-bmr2
Batteri: SM-btr1
Framväxel: ultegra fd-6870
Bakväxel: ultegra rd-6870
Kablar: EW-sd50

När jag håller inne valfritt växelknapp så lyser kopplingsbox fram grönt ca 5s vilket tyder på att batteriet är laddat och det går ström i ”systemet”. Men som sagt, händer inget när jag försöker växla. Några tankar?

Stort tack på förhand,
Fredrik

Har du använt di2:s verktyg för att trycka in alla kablar? Är lite speciellt då det känns som att det funkar utan, men ska alltid in typ 5mm längre än man tror och verktyget gör det mycket lättare!

Med det interna batteriet kan man uppdatera firmware via laddsladden kopplad till en PC med e-Tube installerat. Dock tror jag att den externa batterihålllaren kräver pce 1 interfacet för att uppdatera. Men är inte säker på det sistnämnda då jag bara installerat di2-system med interna batterier.

Kopplingsboxen fram är nog inte kompatibel med ditt batteri... Det kräver nog minst ett SM-BMR1 eller ett SM-BMR2 för att funka.

Tillbaka
Topp