Fredrik Pe
Medlem
Installationsproblem ultegra 6870
Hej!
Håller på att bygga ihop en Scott Foil ramset som legat i cykelväska ett tag här hemma.
Har problem med att få igång di2 gruppen, skulle kunna vara batteriet som är ca 6-7 år gammalt men skulle vilja höra era inspel på ”compatability” då en del komponenter är äldre än andra - har googlat en längre stund utan resultat...
Har kopplat ihop allt enligt följande:
Reglage: ultegra st-6870
Kopplingsbox fram: SM-ew67a
Kopplingsbox bak: SM-jc41
Batterihållare: SM-bmr2
Batteri: SM-btr1
Framväxel: ultegra fd-6870
Bakväxel: ultegra rd-6870
Kablar: EW-sd50
När jag håller inne valfritt växelknapp så lyser kopplingsbox fram grönt ca 5s vilket tyder på att batteriet är laddat och det går ström i ”systemet”. Men som sagt, händer inget när jag försöker växla. Några tankar?
Stort tack på förhand,
Fredrik
Håller på att bygga ihop en Scott Foil ramset som legat i cykelväska ett tag här hemma.
Har problem med att få igång di2 gruppen, skulle kunna vara batteriet som är ca 6-7 år gammalt men skulle vilja höra era inspel på ”compatability” då en del komponenter är äldre än andra - har googlat en längre stund utan resultat...
Har kopplat ihop allt enligt följande:
Reglage: ultegra st-6870
Kopplingsbox fram: SM-ew67a
Kopplingsbox bak: SM-jc41
Batterihållare: SM-bmr2
Batteri: SM-btr1
Framväxel: ultegra fd-6870
Bakväxel: ultegra rd-6870
Kablar: EW-sd50
När jag håller inne valfritt växelknapp så lyser kopplingsbox fram grönt ca 5s vilket tyder på att batteriet är laddat och det går ström i ”systemet”. Men som sagt, händer inget när jag försöker växla. Några tankar?
Stort tack på förhand,
Fredrik