Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Börjat kika efter en pendlarcykel och någonstans på vägen fastnat vid tanken på cykling som motion. Ni kunniga, var finner man en bra racer att testa hobbyn på utan att ruinera familjeekonomin?
Här har du ett klockrent exempel:
Storleken kanske är fel förstås, och lite långt från där du bor. Men det finns bra deals om man letar.![]()
Säljes: Crescent nano racingcykel (totalt 40mil)
Hojen får mig att skämmas varje gång jag går in i garaget. Den har gåtthappyride.se
Som du säger, hade varit perfekt om jag inte vore 1) skåning 2) 180cm kort. Får hålla ögonen öppna och hoppas att det kommer ett fynd i skåneområdet.
Även tipsat om cx för utökad möjlighet att cykla höst och ev vinter. Men kanske blir att önska för mycket
XXL säljer ut en gravel för 8000 med hydraliska bromsar om det kan vara nåt..och om du inte är för lång
Tyvärr bara S kvar och jag behöver en M. Annars har jag ögonen på dem.
Hur stor skillnad är det mellan mekaniska och hydraliska skivbromsar?
Tyvärr bara S kvar och jag behöver en M. Annars har jag ögonen på dem.
Hur stor skillnad är det mellan mekaniska och hydraliska skivbromsar?
PS. Såg också att small har C-T mått 53. Det borde väl vara medium ungefär. En del på happy har klagat på White's storlekar, dom tenderar att vara för stora, så man skall kanske gå ner i storlek. Då blir small rätt.
Geometrimåtten finns här, http://whitebikes.se/cyklar/gx-ltd-apex-1x11-18/, hoppas att någon expert kan ge vägledning mha. geometritabellen.
Mina erfarenheter. I teorin bör det bara vara att mekaniska kräver justering, hydrauliska justerar sig själv. Men jag tycker att hydrauliken gör att det blir klart bättre bromsverkan också. Jag jämför då två cyklar jag har, en med mekanik, Avid BB7 som anses vara bra. Och någon av Shimanos billigaste hydrauliska bromssystem. Och där är det hydrauliska systemet klart bättre. Men det finns förespråkare för mekaniska system också. En fördel är tydligen att bromsoken inte kärvar när det saltas. Men där du kommer att cykla är det grus som gäller vid halkbekämpning, inte salt.
Tyvärr blir det ett ganska stort prispåslag om man vill ha ett hydraulisk system tillsammans med bockstyre.
På hybridcyklar sitter hydrauliska system på relativt billiga modeller.
https://www.facebook.com/marketplace/item/523140761655865/
Vad anser ni om denna? Åter igen V-bromsar men det är vad de äldre modellerna verkarha
Men då är en mer begränsad till bra väder? Tänker att cx med skivbroms är bra för blandat väder (behöver kunna cykla även i måttligt regn men kommer ställa cykeln vid halka) men är kanske inte så strikt
Men då är en mer begränsad till bra väder? Tänker att cx med skivbroms är bra för blandat väder (behöver kunna cykla även i måttligt regn men kommer ställa cykeln vid halka) men är kanske inte så strikt
Det är ju rätt tunga grejor. Hur är claris/ tourney och hur är en racer som närmar sig eller passerat 10kg?
Är det som att köpa en mtb på Biltema eller var ligger vi?
Edit.
Vitus har också claris men väger mer än cuben. Kanske är gaffeln.
Köp begagnat, annars kommer du bara ha en cykel du blir missnöjd med som har dåligt andrahandsvärde.Antar att priset visar sig i bristen på bra delar.
För mig är det en djungel att hitta något inom rimliga kostnader. Inser att det skulle vara enklare om jag la mitt tak på 10k istället för 6k.
Och sen ställt mig frågan; bör jag fundera på en cyclocross eller klarar jag sträckan (lund dalby) enkelt med ren racer.
Annars kikat på denna;
med önskan att pruta ner den någotwww.facebook.com
Beggad är väl bäst. Kollade du annars vitus på wiggle? Ligger på budget och med claris växlar. Fast om jag inte är snett på det så är väl 105 det billigaste av riktiga grejor.
Nja. Sora är bra. Fungerar utmärkt och 9-delat duger om man väljer kassett med lite eftertanke.
Merlin är väl inte hetast, men på pappret ser detta ut som en prisvärd cykel och med vettig kassett dessutom.
Merlin PR7 Sora Alloy Road Bike - 2019 | Merlin Cycles
Buy your Merlin PR7 Sora Alloy Road Bike - 2019 at Merlin. Free worldwide delivery available on most items!www.merlincycles.com
![]()
Troligen inget vidare. Men säkert oki ändå. "although better brake blocks would help with the latter. The current ones stop you safely enough but without the modulation of the best rim brakes."Den hade bra pris, men undrar hur deras ”Merlin brake caliper”-bromsar är? Det är iofs en billig uppgradering på några få hundralappar.
En Tiagra och en 105-hoj till bra pris, i Skåne, och kanske rätt storlek. Utan att detaljstudera så verkar det prisvärt (såvida de inte är plockade från gatan någonstans)
[URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/skane/nishiki_criterium_str_m/88522386[/URL]
![]()
Trek 2.1 säljes i Malmö stad - Blocket
3500 kr - Racer - Sydväst - Hej, säljer en av mina landsvägahojar då den inte använda mer. Perfekt för dig som ska köra Vättern eller bara en som är ute eft...www.blocket.se
Bevakningen på racer i skåne är rätt snäv :)
Sen kan jag kanske hålla med lite av de övriga argumenten i tråden, är det primärt pendling, året om, i misärväder och tråk, då är inte en ren racer kanske det mest lämpliga. Många äldre cyklar har väl som mest plats för 25, kanske 28 däck. Skärmar brukar funka men sabbar ibland för breda däck. Men visst, nu är ju vår och sommar på väg :)
Utan någon cykel-Yoda att vägleda mig i kraftens dunkla vrår så tycker jag ändå dessa ser vettiga ut.
![]()
Nishiki criterium str M säljes i Malmö stad - Blocket
3000 kr - Racer - Sydväst - Hej, säljer av en av våra landsvägshojar då den inte används mer. Pga ny köp. Perfekt för dig som ska köra Vättern. Storlek ...www.blocket.se
https://www.blocket.se/annons/skane/trek_2_1/88522228
Baserat på skick iofs
Det är ju rätt tunga grejor. Hur är claris/ tourney och hur är en racer som närmar sig eller passerat 10kg?
Är det som att köpa en mtb på Biltema eller var ligger vi?
Edit.
Vitus har också claris men väger mer än cuben. Kanske är gaffeln.