Intense Tracer 29

Intense Tracer 29
om du vil ha ramen lite extra preppad, med nyfyllda lager, ventilhål borrat i botten av krankhuset, konfirmation på att ramen inte är skev (någon är det) och lite annat runkepelleri så är det förmodligen den bästa platsen att köpa intense ramar på. han är dessutom en fantastisk hjulbyggare. och så är han lite knäpp oxå. och inte så lite rädd för sin fru. iiingridh.

men kanske jag är lite jävig. har köpt många ramar av honom.

j

Intense Tracer 29
Har cyklat på en Spider 29:a senaste två säsongerna, och är riktigt nöjd med den. Cyklar teknisk stig runt Stockholm. Fantastiskt välbyggd ram, inga problem med länkage eller annat. Tracern är nog perfekt om du vill ha 29 tumshjul och gillar att ladda på lite hårdare utför.

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    138.1 KB · Besök: 22
Intense Tracer 29
yoda skrev:
-------------------------------------------------------
> om du vil ha ramen lite extra preppad, med
> nyfyllda lager, ventilhål borrat i botten av
> krankhuset, konfirmation på att ramen inte är
> skev (någon är det) och lite annat runkepelleri
> så är det förmodligen den bästa platsen att
> köpa intense ramar på. han är dessutom en
> fantastisk hjulbyggare. och så är han lite
> knäpp oxå. och inte så lite rädd för sin fru.
> iiingridh.
>
> men kanske jag är lite jävig. har köpt många
> ramar av honom.
>
> j

Hehe, ett besök till Norge låter kul.

Intense Tracer 29
Lingon skrev:
> Har cyklat på en Spider 29:a senaste två
> säsongerna, och är riktigt nöjd med den. Cyklar
> teknisk stig runt Stockholm. Fantastiskt välbyggd
> ram, inga problem med länkage eller annat.
> Tracern är nog perfekt om du vill ha 29 tumshjul
> och gillar att ladda på lite hårdare utför.

Låter låvande.
Snygg hoj, Raw är min "färg" också.
Med rosa ögon insuper jag allt possetivt :)

Intense Tracer 29
madammen har Raw på sin spider. och lite eloxerat rosa runt förbi så blir hon glad.

och nede förbi Trosa så går det en Spider FRO som har genomskinlig karamellröd lack ovanpå Raw. skitsnyggt blev det.

och allra viktigast. det är ju lättare med Raw!!!

men, vad med en Carbine? den finns ju i mellanmjölk dvs 27.5.

j

Intense Tracer 29
Fick köpt en XL på Ebay för $650
Frakten blir dyr $400 med hjälp av ShopUSA.
Är det någon som skall flytta från US hem till Svea nu i vinter och har plats för en ram extra?

Bilagor

• $_57.JPG
    $_57.JPG
    85 KB · Besök: 19
Intense Tracer 29
Jag drar mig till minnes ett rätt färskt Intense 29er test från tyska Bike Magazin.

De medgav uppenbara problem att behålla sin objektivitet. "Ett livsstils-val kan man säga, inte byggt för att prestera i våra lab-mätningar men custom i amerikansk hot-rod anda och kapabel att köra över allt."

Ram-p*rr när den är som bäst.

:)

Intense Tracer 29
Grattis! Det är få förunnat att få cykla på hydroformade Eastonrör sammanfogade till ett litet konstverk av Intenses skickliga rambyggare i Temecula, CA. ;)

Intense Tracer 29
Razzr skrev:
> Du skulle vart ute tidigare Jensonusa krängde
> ramarna med kashima Fox 23 för 600 dollar för ca
> 3 månader sen ;)

Nu när jag letat har dom bara haft small kvar :/

Intense Tracer 29
Själv kör jag en Spider 29 RAW med XT bromsar och 2x10 XT och Fun Works pacenti hjul hur nöjd som helst ska komplettera med en Flow Green Tracer 275 till nästa år så då blir det ännu mera stigar och utför. Tidigare körde jag Cannondale men nu är det Intense som gäller.

Intense Tracer 29
Äntligen kom mitt nya hjärtegryn med posten.
Skall bli kul att bygga och cykla den, någon gång i mars blir det nog premiärtur :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    37.7 KB · Besök: 20
Intense Tracer 29
Vad är det för BB på cykeln?
Bredden är 72,5mm (73mm heter det ofta när jag söker runt) men är det bara en gjängstorlek på alla BBs?
min gänga är 33.8mm i innermått, är det då en GXP?

Intense Tracer 29
Du har engelsk gänga och 73mm bredd.
Sen kan du välja shimano ht2 som passar till shimanos vevpartier eller gxp som passat truvativ/sram.

Intense Tracer 29
Alla delarna beställda, längtar som en 6-åring dagen innan Julaftonen.
Skrev ner en lista med bara snyggdelar och tänkte sedan pruta ner totalkostnaden till en rimlig nivå.
Detta är mitt första cykelbygge och hade svårt att hitta bekräftelse på vilka delar som passar med varandra.
Även svårt att börja pruta på delarna då jag målat upp en inre bild hur snyggt allt skulle bli tillsammans, raw alu och svart är temat.
Lämnade listan till ett par företag som förvånande nog inte hann titta på listan på 2 veckor och tyckte att jag skulle komma till dom istället "Tror nästan det är lättast om du kommer in och pratar med någon här så plockar ni fram prylar tillsammans".
Kände direkt nej tack till att rensa deras lager.
Däremot Free Flow Bikes i Glasgow tog sig an listan med en gång och kom med frågor om hur ramen såg ut.
Det blir en Pike framgaffel, Cane Creek bakdämpare, 1x11 växlar X01, Crossmax SLR hjul och RaceFace Atlas delar.
Måtte cykeln bli go och cykla på.

Intense Tracer 29
Kombon Tracer och Crossmax SLR ställer jag mig lite frågande till. SLR är väl xc race, Tracer AM/Trenduro? Ska du köra Tracern fullt ut som den är byggd för tror jag dina dyra slr kommer få ett hårt (och kort) liv

Intense Tracer 29
marran skrev:
> Kombon Tracer och Crossmax SLR ställer jag mig
> lite frågande till. SLR är väl xc race, Tracer
> AM/Trenduro? Ska du köra Tracern fullt ut som den
> är byggd för tror jag dina dyra slr kommer få
> ett hårt (och kort) liv

Känns inte bra att höra, enligt Mavic är det AM hjul.
Min okunnighet gick på utseendet och jag saknar känsla när AM blir Enduro.
Jag kör nog på med dessa hjulen, men börjar med lite enklare utförs-spår.
Sen får jag ta ställning till nya hjul eller ett bygge till.

Intense Tracer 29
Det är Mavics lättaste systemhjul, och fälgarna är rätt smala med 19mm inre bredd. Iaf jag tycker nog Crossmax SX skulle matcha betydligt bättre, men ska du ändå köpa från England är ju Hope pro2/FlowEX eller ArchEX en happykorrekt, relativt prisvärd och allmänt poppis kombo

Intense Tracer 29
Crossmax SX hittar jag inte i 29", men jag tog upp frågan med försäljaren -Crossmax SLR vs Crossride vs Hope Hoopes pro2 Evo.
Försäljaren kontaktade deras sakkunnig och svaret jag fick var att SLR är starkast trots att både fälj och ekrar är lättare.
Försäljares ord är jag försiktig att lyssna på då dom tenderar bottna i "städa lager" och försäljningssiffror.
Än så länge saknar jag kunskapen om olika hjul och följer Neils rekomendation till SLRen.

Vi kanske skall köra igång en ny tråd och disskutera kraftigaste 29"are?

Intense Tracer 29
Just ja, missade att det skulle vara 29". Jag hade i vilket fall gått på Hope om alternativet finns. Vanliga fälgar som är billigare att byta, och som jofahjälm skriver tillräckligt breda för att ge däcket bra stöd.

CMax SLR har 20 ekrar per hjul, det känns helt sjukt lite på en 29" som ska köras lite hårt tycker jag

Senast ändrad:
Intense Tracer 29
Jag köpte Flow ex supernöjd & ska byta till en ny Flow ex bak snart pajat min lite :-) men jag köpte på super starscomponents & deras billigaste nav hade inte mera stålar då & lager + body höll ca 6 månader så de naven skulle jag inte köpa däremot med though axel det blir stabilare så det kan jag rekommendera.

Intense Tracer 29
Jag vet inte om dom skickar direkt eller om man behöver en proxy-adress i staterna.
Tull, moms och fraktkostnader äter lätt upp den trevliga prislappen i staterna.
FreeFlowBikes i Glasgow har hjälpt mig att plocka ihop detta kittet så att allt passar ihop, dom säljer Intense ramar också och är inom vår tullunion.

Tillbaka
Topp