Intern vajerdragning - specialized rockhopper

Wimpa

Aktiv medlem
Hjälp en nybörjare som är villig att lära sig!

Sökt i forumet men hittar inget som kan hjälpa mig tyvärr.

Specialized rockhopper.
Intern vajerdragning för dropper.

Downtube från styret och ner till veven är det inga konstigheter, se bild.

Men hur får jag vajern genom sedelröret? ?

På bilden taget underifrån så ser det ut att vara en öppning, se bild.
Lyser jag med en ficklampa ner i röret ovanifrån så kommer inte en gnutta ljus ut undertill. Verkar vara stop?

På bilden taget ner i sadelröret så ser det ut att kunna vara en rund öppning i mitten?

Vet att det ska gå då jag tidigare i år var och tittade på en begagnad likadan hoj som då hade dropper med intern dragning monterad.

20200709_215529.jpg

20200709_215657.jpg

20200709_215734.jpg

Var rätt säker på att man då kommer ut under vevhylsan om jag går in i kanalen i downtuben. Men det kan alltså vara så att kanalen kommer ut i sadelröret?
Ska kontrollera det ikväll, smidigt om det är så att kanalen går hela vägen.

Tänkte ta av veven och kika hur det ser ut, om det finns någon öppning att gå igenom med vajern. Men är dessa bultar rätt eller felgängade?

20200710_201834.jpg

Installerade faktiskt ett rockshox dropper igår kväll på min Rockhopper. Tog en stund men efter en tids testande fick jag allt att fungera. Min wire kommer ut under vevlagret och sedan trädde jag in den in i ett hål på baksidan av sadelröret och så var det bara att skruva fast slangen i själva droppern.

Stort tack!

Inte så konstigt att jag inte hittade det för min framväxel sitter just öbet hålet. Får se om jag kan flytta den, dra vajern, och ändå få den på en lämplig placering igen.

Tillbaka
Topp