internal cable routing, temporära höljen/slangar för byte av vajer
Håller på byta broms/växelvajrar som går genom en labyrint inne i ramen. Testade först med att knyta fast ett snöre (+ förstärka med tejp) på vajern så jag får igenom snöret när jag drar ut gammla vajern, vilket senare utnytjas för att dra genom den nya vajern. Detta funkade bra genom överröret för bromsvajern där det inte var så bökigt, men jag är rädd för att till växelvajrarna där bak kommer vajern/knuten småfastna lite grann i kurvor/avsmalningar och när man rycker och drar glider knuten och den förstärkande tejpen av vajern. <-- det sista som man vill ska hända
Funderade på om man kunde skicka in en tunn platsslang/hölje längs gammla vajern som får ligga kvar tills man stoppar in nya vajern, borde vara enkelt.
Tips på modell på sådan slang/hölje? Hört talas om "Gore Ride On" har några genomskinliga plastslangar gjorda för ändamålet, kan dessa köpas separat? Funderade om det fanns någon liknande slang/hölje billigt på typ clas ohlson som funkar lika bra, någon som vet?
Tack på förhand!
Funderade på om man kunde skicka in en tunn platsslang/hölje längs gammla vajern som får ligga kvar tills man stoppar in nya vajern, borde vara enkelt.
Tips på modell på sådan slang/hölje? Hört talas om "Gore Ride On" har några genomskinliga plastslangar gjorda för ändamålet, kan dessa köpas separat? Funderade om det fanns någon liknande slang/hölje billigt på typ clas ohlson som funkar lika bra, någon som vet?
Tack på förhand!