Intervju med mannen som startade Funn, Spank och Fratelli.

mg25

Aktiv medlem
En intervju med Gavin Michael Vos som pratar om sina företag Spank och Fratelli. Han pratar även om aluminium versus kolfiber och ger sin synpunkt på det.

Det har varit några trådar om hjul och hjulkomponenter så tänkte det kan vara intressant läsning om ett av företagen som tillverkar fälgar och hjul.

http://www.pinkbike.com/news/gavin-michael-vos-spank-interview-2015.html

Riktigt intressant läsning. Ytterligare ett intressant, tänker på Max Commencal, perspektiv på kolfiber. Speciellt det här:

I feel that we are potentially losing new and young consumers because they might not be in a position to afford carbon, therefore they may choose not to participate in biking because they can't get what's perceived to be a cool product. I think that's a secondary concern, that we might be alienating ourselves from new consumers.

Jag gilla också artikeln. Jag har aldrig känt den här enorma dragningen till plastgrejer på cykeln, men nu ska jag börja titta ner på det från min höga moraliska springare istället för att bara inte tycka det är värt pengarna. Tills det kommer en cykel jag vill ha i plast, då får även arbetarna ta en för min skull...

Tillbaka
Topp