[intresseanmälan] Gemensamt inköp av pannlampor

Jag kommer beställa 2 st 480+4 st 9.0 ack+2 snabbladdare+2 Xenonlampor. (Har "tjötat höl i hövve" på en kompis som nu skall beställa det värsta, för 6 dagar sedan var köp helt otänkbart, sedan kunde han tänka sig att kolla priset på det billigaste, sedan delgav jag honom mitt "resonemang" för att köpa det värsta...) Kommer även skicka efter en "478 adapter" (går egentligen bättre utan sägs det) så att folk i gbg kan klämma på den. (Väntar på att snabbladdare anländer.) Tar med min hjälm till "klämträffen".

Jag meddelar när mina grejor kommer/vart i stan vi kan träffas för en "klämträff". Sedan kan alla göteborgare säga vad dom tycker är bästa köpet, ni andra får helt enkelt lita på oss (och Lennart). Jag litar på vad Lennart tycker, men alla hjälmar ser inte ut på det viset som i bilderna (snyggt jobbat Lennart!). Jag har en MET Stradivarius, som torde vara en av de olämpligaste hjälmare att montera en lampa på, så funkar det på den så lär det fungera för er andra också!

Någon med kamera får gärna ta med sig den också! Så vi kan lägga upp bilder på min MET med lampa här för allmänhetens beskådande.

Vi beställer från Letro, se Lennarts postningar. Att Letro är vinnaren är ingen hemlighet längre (bara priset är "hemligt")! Jag gissar att letro kommer av LEnnart TROllvad, så då vet alla vad vem han är. Så leta upp hans postningar (sida 7 och frammåt) här och gör som han säger för att beställa. [EDIT]Fyll gärna i våran lista också så alla kan se hur beställningarna går[/EDIT]

Lämplig tid för klämträff kan vara 18:00 vid fontänen vid brunnsparken, den dag i denna veckan som jag får grejerna. Meddela gärna om ni vill komma på "klämträff", är ingen sugen så är det ingen idé att jag står och fryser i onödan...

De flesta frågorna är besvarade någonstans i tråden, leta och ni finner... men det är kanske lite mycket att läsa igenom dock ;-)

[EDIT]Ps. Jag kommer fixa min profil så att ni kan se hur jag ser ut, dock utspökad.[/EDIT]

Senast redigerad av en moderator:
Vem      |VillHaPris|FåttPris|Beställt|Modell             |SmartLadd|2Batt|Xenon|Övrigt
-------------+------+--------+--------+-------------------+---------+-----+-----+-----------------------
Jonas        | Ja   | Ja     |Inte än |478/480+adapter?   | Ja      | Ja  |Ja   |Köper när jag valt mod.
Kaijan       | Ja   | Ja     |inte än |478                |         | Nej |ja   |urladdare
Bruse        | Ja   | Ja     |inte än |478/480+adpater)   | Ja      | Nej |Ja   |vad ÄR adapter, vilk mod.
Patrikdiver  | Ja   | Ja     |inte än |480                | Ja      | Nej |Ja   |ska kolla hjäm montaget

Vem          |VillHa|Fått|        |                 |         |     |     |
             |Pris  |Pris|Beställt|Modell           |SmartLadd|2Batt|Xenon|Övrigt
-------------+------+----+--------+-----------------+---------+-----+-----+-------------------------------
Jonas        | Ja   | Ja |Inte än |480+klämadapter* | Ja      | Ja  |Ja   |Väntar på snabbladdare**
Jonas kompis | Ja   | Ja |Se ovan |480              | Ja      | Ja  |Ja   |
Kaijan       | Ja   | Ja |inte än |478              |         | Nej |ja   |urladdare
Bruse        | Ja   | Ja |inte än |478/480+adpater) | Ja      | Nej |Ja   |vad ÄR adapter, vilk mod.
Patrikdiver  | Ja   | Ja |inte än |480              | Ja      | Nej |Ja   |ska kolla hjäm montaget

* För att osäkert folk skall få se vad dom skall ha, se min förra postning
** Anländer vilken dag som helst 

Har bara fått ett en tom word pad och inget erbjudande!? Skulle någon skicka erbjudandet till mig?

|ake.jagervall[snabel-a]astrazeneca[punkt]com

-Åke

Vem |Mail |Telefon |Intressegrad
------------------+-----------------------------------------------+-------------------+---------------
Jonas |christerskompis[snabel-a]hotmail[punkt]com |mobil: 0736-182600 |Skall ha!
Hogge |ultralite[snabel-a]spray[punkt]se |mobil: 0704-820744 |Skall ha!
Åke |ake.jagervall[snabel-a]astrazeneca[punkt]com |031-7064420 |Skall ha!
Camille |camille.neeter[at]orthop[dot]gu[dot]se |0706-900730 |Skall ha!
jtl |
claesson |claesson[snabel-a]math[punkt]chalmers[punkt]se | |Rekar pris
mathias |mathias[snabel-a]haas[punkt]se |Se profil |Skall ha!
TBone |magnus[schnabel-a]exmentis[punkt]se |070 636 48 52 |"ska ha"
Jubel(ero) |jubel[snabel-a]telia[punkt]se |mobil: 0708-475951 |vill ha!
GreenGrv |
Anders G |
staffan |staffan[dot]johansson[at]home[dot]se |mobil: 0707-474595 |Skall ha!
patrikdiver |vega2303[at]telia[dot]com |070-3993274 |Vill ha
Henke T |
Robert O |r[punkt]olsson[at]tiscali[punkt]se |mobil: 0705-565474 |skall ha
Dude |
Go Bite |gobit99[at]hotmail[dot]com |mobil: 070-6218091 |Rekar pris men vill ha! Sthlm
Mangan |
Franke |franz(understreck)hellberg(at)hotmail.com |Nås sms 0707442631 |Vill ha! Sthlm
Erik(mytomspunnen)|walter[snabel-a]physto[punkt]se |mobil:073-6188014 |Rekar pris (Sthlm)!
Håkan |cykla[snabel-a]axelsson[punkt]ws |0733-812109 |Rekar pris. Lev. Sthlm
freddan |divemaster_fredrik[at]hotmail[punkt]com |0707-721200 |Rekar pris men vill ha
PatrikB |patbru[at]bredband[dot]net |mobil: 070-5507401 |Rekar pris. Sthlm
Pär L |par.lindh[at]netatonce[dot]net |070-2083278 |Rekar pris lev. Kalmar
Boe |happymtb[at]snabelslash[dot]com |0733210005 |Vill ha! Sthlm
David (davmar-6) |david[punkt]marklund[at]ljb[punkt]se |070-6689557 |Ska ha (ev end batt
Johan |johan.liedberg[at]se.abb.com | |Rekar pris.
Mark(steps) |A_A_285[snabel-a]hotmail[punkt]com | |Rekar pris. Sthlm
iMats |mats[at]renault4ever.net |070-2481610 |Rekar pris.
kaijan |kaijan68[at]hotmail[punkt]com |0735-330128 |rekar pris Sthlm
Peter |pedda[punkt]are[at]home[punkt]se |070-4041077 |Rekar pris. Sthlm
Ted_B |ted.bergkvist[snabel-a]tele2[punkt]se |Skall ha
Skogsmulle|rikard.christenson[snabel-a]infocare[punkt]se |0707-938918 |Skall ha!

Det här måste vara den rörigaste tråden i forumets historia ;-)

Är det lista nummer tre som just på börjats samtidigt som lista nummer två fortfarande uppdateras? :-)

jomper Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det här måste vara den rörigaste tråden i forumets
> historia ;-)
>
> Är det lista nummer tre som just på börjats
> samtidigt som lista nummer två fortfarande
> uppdateras? :-)

Vi har två listor just nu - en med kontaktuppgifter och en med beställningar...för er som känner er helt lost. Den första listan var för att pejla ev intressegraden för få något att förhandla utifrån. Ett forum är inte bästa stället att föra listor direkt :-) Så jag håller med dig jomper... det hjälper ju inte att tråden är en av de längsta heller direkt.

jomper Skrev:
> Är det lista nummer tre som just på börjats
> samtidigt som lista nummer två fortfarande
> uppdateras? :-)

Det verkar inte bättre, samtidigt som båda känns överflödiga då man tydligen beställer direkt från butiken. Det enda som verkar vettigt att posta nu är förfrågan efter prisinfomailet.

Åke: Jag provade igen, fick du det inte denna gången så har du förmodligen något skydd i din mailklient mot "farliga attachments". I så fall får vi skicka det som råtext till dig, jag kan dock inte läsa excel för stunden så någon annan får göra det.

Någon frivillig? Bara spara dokumentet som tabseparerad text och klistra in i mailet, sedan kan Åke öppna texten i excel om han lägger texten i en fil först (dock utan en del formattering).

the_TnT Skrev:
> jomper Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det lista nummer tre som just på börjats
> > samtidigt som lista nummer två fortfarande
> > uppdateras? :-)
>
> Det verkar inte bättre, samtidigt som båda känns
> överflödiga då man tydligen beställer direkt från
> butiken. Det enda som verkar vettigt att posta nu
> är förfrågan efter prisinfomailet.
>
> /Tobbe
>
> --
> Carpe Diem!

Lista nummer två är väl mest bra att ha numera om man vill kunna nå varandra för att dela frakt... inte så viktigt mao. Lista 3 är mest på kul för att vi skall se hur köpet faller ut i slutändan.

Så kontentan är be om pris om ni vill ha det och gör som letro/Lennard bad oss för att beställa samt fyll gärna i listan när ni beställer, så vi kan följa utvecklingen.

Är klart intresserad kan man få prisinfo mailet?

Tack

/Mono

mono Skrev:
> Är klart intresserad kan man få prisinfo mailet?
>
> petterb@yfo.se
>
> /Mono

Kolla din mail. :-)

Leo: Cyclecomponents pris nu är med standardladdare, därav det låga priset.

För er som inte orkar läsa hela tråden. Beställ från Letro så här skriver Lennart:

När du/ni är klara med alla intressanta produkter (köp) välj Till kassan:
Här noteras namn, adress, mm. Vid fältet - kommentarer - anges HappyMTB så blir priset rätt!
OBS! Ange även här leveransadress om varorna skall till en gemensam adress (t ex i Stockholm).
Finns lite fraktkostnader att spara där! Varje person får en egen faktura (vid samlev delas frakten upp).

Klipp sedan in detta med [ PRE] formatering!
Vem          |VillHa|Fått|        |                   |         |     |     |
             |Pris  |Pris|Beställt|Modell             |SmartLadd|2Batt|Xenon|Övrigt
-------------+------+----+--------+-------------------+---------+-----+-----+--------------------------
Jonas        | Ja   | Ja |Inte än |480+klämadapter*   | Ja      | Ja  |Ja   |Väntar på snabbladdare
Jonas kompis | Ja   | Ja |Se ovan |480                | Ja      | Ja  |Ja   |
Kaijan       | Ja   | Ja |inte än |478                |         | Nej |ja   |urladdare
Bruse        | Ja   | Ja |inte än |478/480+adpater)   | Ja      | Nej |Ja   |vad ÄR adapter, vilk mod.
Patrikdiver  | Ja   | Ja |inte än |480                | Ja      | Nej |Ja   |ska kolla hjäm montaget
Mathias      | --   | Ja | JA     |480 paketet        | Ja      | Nej |Ja   |

Tyvärr måste jag backa ur. Var tvungen å köpa nya glasögon. De nuvarande gick sönder i veckan... suck...
sorry...

-------------+------+----+--------+-------------------+---------+-----+-----+--------------------------
Jonas        | Ja   | Ja |Inte än |480+klämadapter*   | Ja      | Ja  |Ja   |Väntar på snabbladdare
Kaijan       | Ja   | Ja |inte än |478                |         | Nej |ja   |urladdare
Bruse        | Ja   | Ja |inte än |NEJ                | NEJ     | Nej |NEJ  |avstår, köpt nya glasögon
Patrikdiver  | Ja   | Ja |inte än |480                | Ja      | Nej |Ja   |ska kolla hjäm montaget
Mathias      | --   | Ja | JA     |478 paketet        | Ja      | Nej |Ja   |

Bruse        | Ja   | Ja |inte än |NEJ                | NEJ     | Nej |NEJ  |avstår, köpt nya glasögon
Åke          | --   | Ja | inte än|480 paketet        | Ja      | Ja  |-    |6w och 10w lampa(ska springa)

Pratade litet med Lennart - Paketet som man kan beställa på webben (478/480) är INTE med snabbladdare. Han håller på att lägga upp ett sådant nu. Så om ni vill beställa med snabbladdare välj delarna separat eller skriv ett meddelande i meddelandefältet. Viktigt! Webbpriset i Excelarket stämmer inte för snabbladdarpaketet. Det ska vara 500:- mer - just nu finns inget webbpris för snabbaladdaralternativet som sagt utan bara med vanlig laddare.

Jag ändrade för övrigt min beställning till 480 lampa för att den tydligen sitter litet stabilare på hjälmen och dessutom går att springa med om man vill det.

Antog att det bara va att plocka samman de man ville ha i lösa delar och sen sätter de rätt pris. Valde inget paket eftersom det inte fanns med snabbladare utan plockade samman lösa lampa, batteri x2, snabbladdare och extra lampor litar på att jag får rätt pris ändå.

-Åke

Är det någon som vet mer om Silvas sk "Xenon-lampa" för 80kr. Vad är det för lampa? Är det en form av halogenlampa men med xenongas, ingen "riktig urladdningslampa" förmodar jag? Någon som testat?

Enligt Lennart så beskrev han det så här: "När du cyklar med lampa och du har någon som cyklar med lampa bakom dig så ser du din egen skugga på stigen. Om du har en Xenon lampa så försvinner skuggan." - Det kanske är något överdrivet men jag gick på det! (Sen är frågan vad som händer om *båda* har Xenon lampor! :-)

Glömde skriva att lampan tydligen har ett mycket vitare ljus också. Att den lyser 20% starkare vet ni ju redan.

Vad händer om den som cyklar bakom också har xenonlampa?

Jag är också nyfiken på den, kanske borde jag uppgradera min :-)

Hej

Nu finns Silva 480 som paket med standardladdare resp snabbladdaren
http://www.letro.se/default.asp?page=aspshop/textfil/shopvivgcase_stl.asp?search=2000001196

Silva 478 som paket med standardladdare resp snabbladdaren
http://www.letro.se/default.asp?page=aspshop/textfil/shopvivgcase_stl.asp?search=2000001195

Tyvärr saknas bild på paket med snabbladdarna f n.
Laddaren är det som skiljer.

Bra tips nu när höstkylan kommer....
VJ Värmesockor i neopren (s k våtsocka) - suveränt vid cykling i blötväder.
eller
Värmesockor - Sealskinz - torrsockan
http://www.letro.se/default.asp?pag...pshop/textfil/shopvivgcase_stl.asp?search=256

När du/ni är klara med alla intressanta produkter (köp) välj Till kassan:
Här noteras namn, adress, mm.
Vid fältet - kommentarer - anges HappyMTB så blir priset rätt!
OBS! Ange även här leveransadress om varorna skall till en gemensam adress (t ex i Stockholm).
Finns lite fraktkostnader att spara där! Ett normalpaket 1-3 kg kostar 110:- inkl moms.
Varje person får en egen faktura (vid samlev delas frakten upp).

För er som bor i närheten av Surahammar (utanför Västerås) går det naturligtvis bra att hämta också.
Ring bara före så vi är på plats - vi är ofta ute på orienteringar.

Silva "478 adapter" kardborredelen som skiljer 478 från 480 förutom huvudställningen som är modernare/skönare på Silva 480.
http://www.letro.se/bilder/silva_478_adapter_web.jpg

Antagligen måste man fästa Silva 478:an med stripes för att kardborren inte skall "skaka upp".
Bästa/billigaste lösningen är nog helt enkelt att sätta fast huvudställningen med 2 skosnören!
Enkelt att sätta fast och ta bort igen. Fungerar kanonbra.
"Snyggare" lösning är plaststripes (buntband) men dessa måste klippas upp då pannlampan skall tas av.

Silva 480 fastsatt med 2 skosnören!
http://www.letro.se/bilder/silva_480.jpg
Går utmärkt att sätta fast utan "478 adaptern"

/Lennart

PS
Om din beställning är korrekt genomförd inkl mailadress kommer ett mail med din beställning
till angiven mailadress inom ca 1 minut.
Om du inte fått någon bekräftelse inom 10 min kan du ha skrivit mailadressen fel ev kan något annat vara fel.
Hör av dig i så fall!
DS

Uj, den här tråden har "växt ifrån mig"!

Är det priset som syns på Letro-sajten som gäller, eller skickar någon ett mail till mig?

Buddha Skrev:
> Uj, den här tråden har "växt ifrån mig"!
>
> Är det priset som syns på Letro-sajten som gäller,
> eller skickar någon ett mail till mig?

Och vart skall vi skicka erbjudandet då? (Det spydiga sättet att fråga efter din mailadress ;-)

Erik         |      | Ja | Ja     |480 paketet        | ja      | Nej |Ja   | Vad har jag gjort?:)

Kaijan       | Ja   | Ja |inte än |470+kläm           |         | Nej |ja   |urladdare
Åke          | --   | Ja | inte än|480 paketet        | Ja      | Ja  |-    |6w och 10w lampa(ska springa)

Jonas Skrev:

> Och vart skall vi skicka erbjudandet då? (Det
> spydiga sättet att fråga efter din mailadress ;-)

Missade att den var dold. Sorry! =o

Buddha: Ett tips är att redigera bort adressen så fort du kan - att publicera den på nätet är ett bra sätt att få spam. De letar igenom alla sidor de hittar efter mailadresser. I profilen är de ganska skyddade dock och står inte i klartext om man tittar på sidans källkod.

Kaijan       | Ja   | Ja |inte än |470+kläm           |         | Nej |ja   |urladdare
Franke!      | Ja   | Ja | Ja     | ?                 | ?       | ?   | ?   | ?

Franke! låter hälsa att han beställt, dock vet jag inte vad, han är onåbar för tillfället. Dock är det ju ju kul att hålla räkningen ändå.

Mytomspunnen trillade bort. Jag lägger till honom oxå.

Erik         |      | Ja | Ja     |480 paketet        | ja      | Nej |Ja   | Vad har jag gjort?:)
Håkan        | Ja   | Ja |inte än |480 pak.+adapt(?)  | Ja      | Nej |Nej  |Batterisele

jomper Skrev:
> Buddha: Ett tips är att redigera bort adressen så
> fort du kan - att publicera den på nätet är ett
> bra sätt att få spam. De letar igenom alla sidor
> de hittar efter mailadresser. I profilen är de
> ganska skyddade dock och står inte i klartext om
> man tittar på sidans källkod.

Tack,
Trött i kolan (eller dum i huvve'...) som jag e kopplade jag aldrig varför alla skrev sina adresser så lattjo..

hej igen..
hur gör vi med leveransen? Kanske har jag missat detta i.. den... längsta.... tråden som jag orkat följa.......
Skall vi som bör i GBG beställa till ett leveransställe eller kör vi var å en hem till sitt?

Samleverans i Stockholm? Ska vi Stockholmare se till att skicka till samma adress för att spara några spänn till?

Mathias, hur gjorde du?

/Dewe

Rörigaste tråden hittils...?

Varför beställer alla Silvas pannlampor? Själv beställer jag nog en Mila. Verkar knöligt med fastsättningen av Silva, Milalampan sitter väl bättre har jag för mig??? Någon som vet?
Jag förmodar även att xenonlampan även funkar i Mila?

Jag vet att det tidigare diskuterats lite skillnader mellan Mila och Silva men jag orkar inte leta just nu. Är
det någon som vet som har lust att sammanfatta lite?

Tillägg: Det var visst inte så jobbigt att söka reda på den infon jag var ute efter. Trodde den fanns i denna tråd men hittade två andra trådar som tog upp min frågeställning, jag var dessutom inblandad själv i dessa trådar, minnet är bra men kort...
Det verkar inte vara så stor skillnad mellan Silva och Mila, mest en smaksak.

En fråga kvarstår fortfarande; xenonlampa + Mila?

Håkan        | Ja   | Ja |inte än |480 pak.+adapt(?)  | Ja      | Nej |Nej  |Batterisele
Pär L        | ja   | Ja | Ja     |480 paketet        | nej     | Nej |ja   |Väntar på paketet!

Tordnado Skrev:
> Vill gärna ha erbjudandet i klartext!
> Skickade ett meddelande till dig Jonas!
>
> Mvh
>
> Tord

Någon som kan hjälpa Tord? Jag har inte tillgång till excel för tillfället.

iMats: Kort och gott som jag har förstått: Milan är mer framtung samt skakar loss. Dock är det nog inte så hemskt som det låter, det finns olika grad av skaka loss och vara framtung. Båda är fina lampor. Letro rekommenderade mig 480 (Lennart har testat olika varianter) och jag litar på dom.

Hur framtung Milan är beror helt på hur långt fram på hjälmen man monterar den. Jag har kört med min i 2-3 år och inte upplevt den som framtung iallafall. Inte heller har den skakat loss någon gång, så ingetdera är några stora problem om de existerar över huvud taget.

Vill man vara avancerad så tar man reda på tyngdpunkten i hjälmen (dvs där hjälmen balanserar) och monterar pannlampan rakt över den punkten. Då får man ingen extra vikt alls. Tänk bara på att det skall vara tyngdpunkten när man har hjälmen på huvudet och sitter på cykeln :)

Fast å andra sidan har jag kört med både Mila och Silva och alltid haft dom monterat längst fram på hjälmen utan att uppleva att det blir tungt. En natt-tur förra året då vi var ute i 6 timmar är väl enda gången då jag känt av tyngden från pannlampan.

Pär L        | ja   | Ja | Ja     |480 paketet        | nej     | Nej |ja   |Väntar på paketet!
staffan      | ja   | Ja |inte än |480-paketet        | ja      | Nej |Ja   |

edit: pre, inte per

Tillbaka
Topp