Introduction och rid report.

SwedeinLA

Ny medlem
Hejsan.

Jag skrev min forsta post igar "trails I Skåne". Ville bara properly introducera mig och skriva om dagens aventyr. Jag heter Stefan. 43 ar gammal och har bott I Los Angeles sedan 1988. Ska eventuellt flytta hem till Sverige snart darfor "trails I Skåne?" posten. Min cyckel e en 2005 ( borjar bli lite gammal nu) Weyless 67 freeride. Typ en Santa Cruz bullet clone. 67 betydet 6 eller 7 " travel shock och Sa har jag en 7" Manitou Sherman slider front fork. Uppbyggd med ganska heavy components Sa den vager runt 40 pounds. Det e Mickey trails I Los Angeles. Vi har Santa Monica mountains, San Gabriel Mountaims, Verdugo Mountains och andra bergskedjor som e lokalt I staden. Sen har vi ett par tre ski resorts ett
Par timmar ivag. Mycket singletrack, fireroads, dirtjumps osv. Allt Fran valdigt latta till valdigt hardcore. Min tur idag begav sig till en trail I La Tuna Canyon (googla om imtresserade) trailen borjar précis av the 210 freeway och sen e set ca 3000 foot climb pa fireroad. Val uppe Sa har man en fantastic view over hela Stan. Single tracken ner e snabb, jumps, switchbacks o valdigt rolig. Forst e man uppe on the ridge och sen dyer sen ner I the canyon valdigt djupt. Dar e water crossings osv. Och givetvis rattlesnakes och mountain lions och coyotes att se upp for. Va ute I 3 timmar. Blev 10 miles total och topp haatighet 31.4 mph.

I alla fall. Jag ska kanske flytta hem till Sverige snart, formodligen Skåne och forsoker komma in lite I den Svenska cyckel varlden.

Tjoo Hooo

Maste kanske flytta hem. Det e en Lang historia. Men det verkar ju finnas mycket mtb parker Sa de e ju javlit coolt. Nagra secret spots I Skåne jag bor veta o
? Eller till nagon som bor I Skåne?

Hemliga Svensson, Söder om landsvägen och Den glade skräddaren är tre "hemliga" Skåneklassiker. Den glade skräddaren är väldigt teknisk och knicksig ;-)

Hehe. Jag vet inte om du ar allvarlig eller skamtar med mig. Jag surfade I manga at och secret spots r nagonting man inte alltid pratar om. Men om du e allvarlig Sa Tackar jag for info. Vet nagon om det Finns nagon mtb klubb I Skåne som anordnar resor osv. Bade lokalt och runt I Sverige och Europa? Sorry about alla fragor. Vet bara typ ingesting om cyckling I Sverige.

Haha, det var ett litet skämt. Det är filmtitlar som Skånes stolthet Edvard Persson spelat med i. Tänkte att det kunde vara bra med lite Skåneträning ;-)

Tillbaka
Topp