iPhone-app som visar förutbestämd rutt?

tjena!
Jag har problem med navigering i såväl skog som på landsväg.

om vi nu fokuserar på landsväg.

Nu sitter jag och kollar ut en härlig 6-mila-landsvägs-runda på eniros kartor.
Problemet är att jag är så jäkla less på att ha ett härligt tryck , och sedan behöva stanna och kolla på iPhonens kartor var jag är någonstans för att hitta hem igen.

Finns det inte NÅGON lättanvänd (OBS lättanvänd!) app som gör ungefär en Garmin 810´s jobb?
dvs visar hastighet, medelhastighet, hur länge jag cyklat, och framförallt:
Visar vilket håll jag ska ta i korsningarna långt ute på den skånska savannen?

tack!

Kan man inte för rutter i googlemaps?

Edit:

Hmm nä de lär ju inte bli bra.. Jag återkommer!

Senast ändrad:
Du kan lägga in paths i google maps som du sen kan visa i din Iphone med hjälp av Google Earth.

Den visar ju inte hur snabbt du färdas osv, men den visar att du är på rätt spår.

På bilden ett screenshot från min iPhone med en liten överblick av Käglingebanan som jag gjorde i googlemaps utifrån en PDF jag hittade på Slimminge MTB.

Nu har jag inte testat detta på iPhone, men jag har testat det i bilen med iPad och det fungerar bra.

Bilagor

• photo(1).jpg
    photo(1).jpg
    88 KB · Besök: 31
Brottades med ungefär samma problem idag inför Thailandsresa nästa vecka. Har hittat massa sköna rutter på nätet som jag vill navigera efter a'la Garmin 810 på en Androidlur.

Efter en jävla massa googlande blev till slut openstreetmap eftersom den:

A: har stöd för turn-by-turn navigering med offline-kartor.
B. kan importera och navigera efter GPX-rutter.
C. sökfunktion funkar även i offline.
D. har stöd för vänstertrafik.
E. är gratis.

Nu återstår bara ett förberedande test här hemma.

Mapmyride kan skapa kartor/rutter på datorn och sen föra över de till appen. Jag vet inte om kartorna är offline i telefonen.

På runkeeper kan man peka ut sin rutt och sedan lägga in som förvald karta i appen.
I appen ser man sedan var man är och den utlagda rutten på kartan. Ser också tid, hastighet och distans.

Har använt Endomondo och det fungerar halvdant. Skulle vilja att den roterar kartan så färdriktningen alltid är upp istället för norr, någon som vet en app som gör det?

Hej

Appen jag utvecklar ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/2050939 ) visar för tillfället inte hastigheten mm., men det komer jag lägga till inom rimlig framtid.
Däremot kan man välja att ha färdriktningen uppåt om man önskar.

Den är fortfarande under utveckling dock, se länk ovan.

Mvh Pontus

Edit: klickbar länk.

Senast ändrad:
Runtastic roadbike är mycket trevlig på alla sätt och vis. Finns i trialversion med, vet dock inte om trialen stödjer rutter.

Tillbaka
Topp