IRC-kanal?

starkmjolk

Ny medlem
IRC-kanal?
Jag får känslan av att många här inne är rätt aktiva i forumet och för mig ser det rätt passande ut för en IRC-kanal. Inte som ersättare, utan som kompliment.
Självklart är det ok att rösta ner mig, från min synvinkel ser det ganska passande ut bara. Detta är ett väldigt välbesökt forum. :)

För de som inte vet vad IRC är än, det är ett chattprotokoll. Man är inne i en kanal och alla ser vad alla skriver. Det kan komplettera ett forum rätt bra i många fall i min erfarenhet. En klient som är vanlig för windows hittar ni på: http://www.mirc.com/get.html

Finns det annars andra befintliga cykelkanaler på IRC någon känner till?

För de som är intresserade av att testa hoppar jag in i kanalen #happymtb på nätverket freenode och ser om någon mer kommer in. :)

IRC-kanal?
För det första så skulle ju quakenet vara det enda acceptabla för en kanal, för det andra så skulle en IRC-kanal ta bort så mycket babbel och happy skulle bli ett forum med enbart jätteseriösa samt "jag är ny här och känner inte till irc-kanalen som ni skaffat"-trådar.

NO! :P

IRC-kanal?
Det var absolut inte mitt mål att skada detta forum, det är väldigt kul och trevligt, klart det ska rulla på som innan.

Men en del strösnack passar ganska mycket bättre på IRC än i halv-realtid som det blir här. Om det inte funkar bra är det bara att lägga ner, testa har ingen dött av. :)

Gå in på server windtunnel.pienet.org, inte freenode som jag föreslog.

IRC-kanal?
Jag tycker det hade varit trevligt. Vi inom Linuxvärlden använder IRC flitigt. När jag startade #fria-ubuntu-se på irc.freenode.net vill jag minnas det var mycket formulär som skulle fyllas i.
Eftersom kanalen är inaktiv kan jag tänka mig att låna ut den under helgen till Happys medlemmar så att folk kan känna på det här med IRC.

Vi håller också tråden öppen för de som behöver teknisk hjälp att komma igång.

//Martin

http://www.kikarforum.se

IRC-kanal?
danielr skrev:
-------------------------------------------------------
> om den hade legat på något standard nät
> så..... typ efnet linknet lr whatever...

efnet, linknet, freenode, dalnet, alla funkar för mig egentligen. Dock tycker jag inte servern är det viktigaste, inget att hänga upp sig på.

Just nu ser jag detta som ett litet test, om några av oss gillar det och vill behålla det kan vi ta diskussionen om var och hur då. Kom in och diskutera vet ja. ;)

Just nu är vi 9 personer i kanalen. Det finns såvitt jag vet ingen befintlig IRC-kanal för cyklister, så jag hoppas det här kan fungera.

Tillbaka
Topp