ISIS? verktyg på sportex

mkee

Ny medlem
ISIS? verktyg på sportex
Undrar om nån här vet om det vevlagerverktyget som sportex har passar ISIS vevlager? Står ju bara "Avdragare för kassetvevlager som sitter på dom flesta av"
http://www.sportex.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=321

Har nåt liknade för shimano som inte passa mitt nya FSA vevlager så jag undrar om det ovan skulle funka bättre?
Har sportex på hemvägen och tänkte köpa det, men om nån vet att det inte fungerar så slipper jag bli av med 50 spänn :)

ISIS? verktyg på sportex
99% säker på att det inte fungerar.

FSA kräver nästan verktyg från FSA, de flesta andra jag testat bottnar ut mot vevaxeln innan de når fram.

Cykelcity har rätt verktyg från FSA, Grahns som är svenska leverantören av FSA har inte sånna verktyg! Iallafall inte hemma så man kan få tag i dem med någorlunda kort varsel.

ISIS? verktyg på sportex
Ok, tackar. Kanske bäst att köpa FSA (eller parktool) verktyget då som man vet passar.

edit missa parktools tipset

Senast redigerad av en moderator:
ISIS? verktyg på sportex
Jag fick med ett ISIS-verktyg från Clas Olsson, det fungerade.
Jag har också köpt ett FSA, det fungerar.
Båda ser ut som den du länkar till:

[Edit] Ska tillägga att jag har ett Race Face-vevparti.

501865_192.jpg

/Adam

Senast redigerad av en moderator:
ISIS? verktyg på sportex
Jag hade precis Grahns säljare inne. FSA orginalverktyget kommer till sverige ~13april och kommer att finnas som lagervara hos dem.

ISIS? verktyg på sportex
Vissa verktyg passar inte för att de smalnar av inuti, den del som vevaxeln sticker in i när man ska använda verktyget. Då är ISIS-axlarna för grova och bottnar ut innan verktyget når fram.

Tillbaka
Topp