Istället för sportdryck
Jag cyklar mest för att det är otroligt trevligt och bryr mig därför inte jättemycket om de fysiologiska effekterna av energidryck och liknande. Däremot har jag nu åkt en Vätternrunda och ett Vasalopp. Inför och under båda loppen har jag valt att köra den sportdryck som bjuds under loppet (lyckad reklam för Enervit!). Jag har dessutom lärt mig tycka om att dricka den där sportdrycken så pass mycket att det nu känns tråkigt/kletigt med min tidigare mix... Nämligen vanligt druvsocker och citronkoncentrat.
(Ska tillägga att jag alltid har två flaskor med mig, en med vatten och en med "annat". Detta så fort passet passerar en timma eller så... Alltså även vid relativt korta träningspass.)
Samtidigt upplever jag mig betydligt piggare om jag får i mig lite druvsocker under passet och känslan är för mig det som är viktigast. Om jag faktiskt vinner 1 minut eller inte, samt om jag får lite bättre träningseffekt eller förlorar lite effekt är för mig helt oväsentligt.
Nu till saken... Enervits dryck är inte bara ok att dricka. I längden är den också riktigt dyr!
Jag undrar därför vad ni som VILL ha mer än bara vatten lägger i flaskan?
(Ska tillägga att jag alltid har två flaskor med mig, en med vatten och en med "annat". Detta så fort passet passerar en timma eller så... Alltså även vid relativt korta träningspass.)
Samtidigt upplever jag mig betydligt piggare om jag får i mig lite druvsocker under passet och känslan är för mig det som är viktigast. Om jag faktiskt vinner 1 minut eller inte, samt om jag får lite bättre träningseffekt eller förlorar lite effekt är för mig helt oväsentligt.
Nu till saken... Enervits dryck är inte bara ok att dricka. I längden är den också riktigt dyr!
Jag undrar därför vad ni som VILL ha mer än bara vatten lägger i flaskan?