Jacka för vintercykling

Jacka för vintercykling
frippegubben sa:
Jag kör med en Dobsom R90 (https://www.sportamoreoutlet.se/produkt/54774-dobsom-r-90-winter-jacket-uni-gul). Den tycker jag funkar bra. Vindtät på framsidan och tunt ventilerande där bak. Kör oftast bara ett långärmat underställ under. Är det så kallt som -10 så åker det nog på ett underställ till...
Kör MTB i skogen och grusväg som transport.
Kör också med Dobson R90 Winter, fungerar kanon tycker jag! Inte heller något problem med passformen som nån skrev!

Senast ändrad:
Jacka för vintercykling
jarna sa:
grenhall sa:
jarna sa:
kör med Castelli Alpha ROS bra jacka men knepiga storlekar

Hur menar du med knepiga storlekar? Stämde inte storleksguiden?
Normalt kör jag med medium men ville ha lite större för att ha en ylletröja under, köpte en xl men en xxl med xl längd på armarna hade nog varit bättre

Jag är en small/medium och har just en medium.
Castelli brukar ha passform för en cyklist.

Jacka för vintercykling
Arcteryx theta ar, när det regnar året om och när det kryper under -5. Med en ulltröja under.

+5 till -5 en arcteryx gamma mx. Bästa jackköpet någonsin, har en med och en utav luva.

Jacka för vintercykling
NickPick sa:
jarna sa:
grenhall sa:
jarna sa:
kör med Castelli Alpha ROS bra jacka men knepiga storlekar

Hur menar du med knepiga storlekar? Stämde inte storleksguiden?
Normalt kör jag med medium men ville ha lite större för att ha en ylletröja under, köpte en xl men en xxl med xl längd på armarna hade nog varit bättre

Jag är en small/medium och har just en medium.
Castelli brukar ha passform för undernärda.
Jag brukar också pendla mellan small och medium men jag kom knappt in i en large väst från Castelli och det fick bli en XL

Jacka för vintercykling
happymtb.fr sa:
Jag brukar också pendla mellan small och medium men jag kom knappt in i en large väst från Castelli och det fick bli en XL
+1
Eller snarare samma sak för mig, men i min strl.
För mig funkar ofta L bra, men i Castelli väljer jag minst XXL, eller som i den Castelli (vinter-)jacka jag säljer, se min sig, hela XXXL!

Lite hjälp får man iofs från deras storlekstabell
size-chart_MEN.jpg

https://www.castelli-cycling.com/be/customer-service/size-chart

/Håkan

Jacka för vintercykling
Har ett par olika Castellijackor och de är fina. Dock satan så tighta om man nu inte har skött vinterdeffen perfekt. Jag är 181/88 och det är inte något fladder när jag sitter i en L. Nästa gång blir det XL, eller mer...

Jacka för vintercykling
Liten uppdatering:

Har provat med underställ, cykeltröja och vindtät väst, samt Marmot Windshirt med ett underställ under.

Den första kombinationen funkade bra där farten var lägre, men blev för kallt på armarna vid normal marschfart. Ska även testa med ytterligare et underställ under, för att se om det hjälper.

Marmot Windshirt funkade bättre vid olika farter, men var för fladdrig att cykla i.

Sen har jag beställt en Castelli Mortirol, provkörning under nästa vecka. Enligt deras tabell ligger jag ganska mitt på L, så det beställde jag. På deras byxor har jag XL eller XXL...

Under mitt googlande hittade jag Mavic Essential Insulated, som jag blev grymt sugen på. Någon som har testat den?

Jacka för vintercykling
Dr D sa:
Sen har jag beställt en Castelli Mortirol, provkörning under nästa vecka. Enligt deras tabell ligger jag ganska mitt på L, så det beställde jag. På deras byxor har jag XL eller XXL...

Under mitt googlande hittade jag Mavic Essential Insulated, som jag blev grymt sugen på. Någon som har testat den?
En Castelli Mortirolo, borde väl vara mer synlig än en Mavic Essential Insulated?
castelli-mortirolo-v-reflex.jpg

Jmf med
404545.jpg

/Håkan

Jacka för vintercykling
Kör T-shirt någon slags special tröja som transporterar bort svett över sen underställd tröja sen vanlig cykelbana scott. Och på det en sådan supertunn vindtäta jogging jacka. Har aldrig haft problem med is och då har jag iaf cyklat i -14. Man håller perfekt temp. Är det varmare skippar jag bara underställd tröjan. Tror inte jackan är "vattentät" men man blir inte blöt när man cyklar i regn iaf. Tipset är många är nog många lager med kläder efter temperatur.

Tillbaka
Topp