Jag älskar heldämpat!

pinewood

Ny medlem
Jag älskar heldämpat!
Hejsan

Var ute på jungfruturen med min första heldämpade mountainbike ikväll,jäklar vad härligt det var,i väntan på att min nya sadelstolpe ska komma i brevlådan så fick min andra gamla mtb offra sin stolpe,för tillfället.

Men vilken härlig känsla ,att flyta fram över ojämnheter och annat bråte i högsta fart,märkte att det var väldigt lätt att åka över sin förmåga också,men med tiden kommer erfarenheten.

Nu ska fjädring "tunas" in och lite annat småpyssel men sedan så...

Nu har jag fått prata av mig,se upp i backen ,stenskott i nacken.

Lite snabbinfo om min käraste.

Crescent draupner-99
dubbelkronad White bros framgaffel
Mavic d521 fälgar.

"Vem vill komma till himlen ? Alla vet att det är mycket roligare i helvetet"

Jag älskar heldämpat!
Rikard Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Okej jag ger upp.. JAG VILL OCKSÅ HA FS! Fan
> också..

Tyst med dig, annars drar jag ut din nätverkssladd. Du vill ha en singelspeed, en helstel stålram. Sådeså!

Jag älskar heldämpat!
Det finns en nackdel med heldämpat: Du vill bara ha mer och mer och mer.. Slaglängd. Så är det för mig iaf.. Inne på andra hojen, och är uppe i 18cm redan...

Jag älskar heldämpat!
Rikard Larsson skrev:
> Jag tror det är Skoglings fel, han om någon skulle
> inte gett upp..

Allt som händer är väl skogis fel??=)

/Fredde

Jag älskar heldämpat!
Jag kom just hem från en tur i hellas och kan konstatera Jag älskar Hardtail, underbart hur bra det svarar.
hmmmmm kanske skulle köpa en stålram, jag har hört att engelsmännen gör fina såna.
Skogling har inte fattat någonting. det funkar utmärkt med mx-comp 32mm fälgar och FatAlbert, hade han bara testat feta Albert hade han kunnat skippa gunghästen ;)

Jag älskar heldämpat!
Ekfeldt skrev:
> Jag vill ha en xc-maskin och sedan skulle ja vilja
> prova lite trial.
> Kan man börja med bmx eller går det inte ALLS att
> jämföra ?
>
>
Du kan INTE köra trial på en BMX om det var det du menade. Inte om du är över 170cm och inte är byggd som Arnold iaf.

Senast redigerad av en moderator:
Jag älskar heldämpat!
Eric: vill inte sno tråden, men det ligger på is under två veckor då jag skriver tentor och drar igång skolarbetet. När det har stabiliserats så ska jag börja rota i det igen!

Tillbaka
Topp