Jag är frälst

Den Gamle

Ny medlem
Jag är frälst
I lördags så var det premiär för min nygamla racer. En ny Trek SLR-ram med komponeter från min förra cykel ( Shiman 105, Flite, BBB styrsta, Pro styre och Mavic Cosmos hjul). Jag hade förväntat mig en styv och stum upplevelse i gämförlese med den stålram som jag hade tidigare. Men ack vad jag bedrog mig, Den nya ramen kändes både styvare och komfortablare, den svalde de flesta vidrationerna med glans och svarade bra när man trampade på. Jag cyklade ca: 10 med ett leénde på läpparna.

Jag är frälst
Jag skrev inte mjuk. Men jag kanske utryckte mig lite dåligt. Ramen ger mer respons när man lägger kraft på pedalerna, men sväljer vibrationerna från vägen på ett skön sätt ändå. Om man jämför med min tidigare ram som var en stålram med reducerade rör. Det visar att man kan få bra komfort med den aluram också.

Jag är frälst
Kul att cykeln vart bra och att gamla sanningar kom på skam! Jag har åxå blivit med cykel men tyvärr inte från Per-Åke utan till sist blev det Classons i Smedjebacken, dom hade ingen Trek kvar i Borlänge.

/Mats

Jag är frälst
thumb_thisthreadisworthlesswithoutp.gif

Jag är frälst
Jag hade funderat på att köpa en riktigt billig racer men när Den Gamle skrev att han hade fyndat en Trek ram på Cykelcentrum blev jag sugen på att kika jag åxå, efter att ha tittat på utbudet så provade jag en Avanti Giro från 04? och den var fantastiskt skön att köra. När jag var ut på nätet för att söka efter recensioner så hittade jag en annons från Claessons i Smedjebacken där dom sålde ut en Avanti Corsa Pro Elite med helcarbongaffel för 5900:- i rätt storlek. När jag ringde dit fick jag ett trevligt bemötande och när jag sa att jag var intresserad av ramen och ett par skapliga shimano hjul blev jag erbjuden att ta ramen plus shimano wr550 hjul och resten av komponenterna från en Merida racer med Tiagrautrustning för 9990 vilket i mina ögon är bra. Efter 8mil så kan jag bara säga att den funkar otroligt bra, känslan är att cykeln är stabil utför och den känns lätt och rapp, den känns inte stötig och storleken känns rätt jag är 170 med taxben och lång överkropp så den slopade designen funkar bra.

/Mats

20060906010.jpg

20060906014.jpg

Tillbaka
Topp