Jag är världens bästa pappa .

rogart

Aktiv medlem
Så säger iallafall mina grabbar som bygger en häftig cykel till dom att hoppa med .Det här är mitt nya projekt tyvärr har jag inte dokumenterat det från början då jag alltid rusar in i nåt nytt .Här kommer lite bilder en bit in i stadiet.Vad tror ni kommer det att hålla för lite hårdare tag .Allting är hårdlött utom det som redan var svetsat.

Bilagor

• image0001.jpg
    image0001.jpg
    58.6 KB · Besök: 15
  • image0002.jpg
    image0002.jpg
    61.5 KB · Besök: 21
  • image0003.jpg
    image0003.jpg
    55.1 KB · Besök: 22
  • image0004.jpg
    image0004.jpg
    53.4 KB · Besök: 19
  • image0005.jpg
    image0005.jpg
    56.1 KB · Besök: 21
Calle F har fått en själsfrände? Kul projekt, och jag glädjs med grabbarna som får en cykel de vill ha. Samt pappan som fått en anledning att gå bärsärk i garaget! Snyggt! :-)

Jo visst är det mässingslod med flussmedel på som den är löd med .Den kommer att slipas lite grand och sedan lackas i någon lämplig färg .Tyvärr har man inget garage att hålla till i utan ett litet förråd men tack vare att vi har en svets på jobbet kunde jag löda lite där .

coolt. gjorde en liknande sak när jag gick i 7 an fast byggde cykeln från grunden, men blev aldrig klar eftersom vi inte blev upskrivna om vi var från varande så jag missade några lektioner:P o sen så var vi 20 stycken på en svets så de var inte så ofta man kunde göra något:(

lycka till

Min kille på 15 månader kan nu peka på vad som är en hjälm och vad som är en cykel i Singletrack. :-) Jag tror han kan framgaffel IRL också.

Min Viktor kan öppna mina vattenflaskor. Jag brukar hitta nappar och små plastgubbar där. En gång låg det en blinkande baklampa i ena flaskan. :)
Han ska också få en ordentlig hoj med slr-sadel när han blir 4.

Håller med; du är en bra pappa! Mitt barnbarn har lärt sig att säga att jag cyklar. Så fort jag kliver innanför dörrtröskeln hos min dotter (med cykel på axeln) så säger han "Mamosch kyckla!" Det betyder "Morfar cyklar!". Snart ska jag lära honom att cykla själv..:-)

Tack för all uppmuntran det värmer .Jo visst tog jag bort sadel och sadelstolpe innan .Hade dom där för att det var lättare att ha den på cyklen när jag cyklade hem från jobbet där jag lånat svets .Mattsvart skall den bli det har grabbarna önskat plus lite klibbor som fanns med i nya engelska tidningen Mountainbiking uk .

Kommit en bit på väg och fått på lite färg och ett par hjul + en gammal gaffel som jag hade liggande .Blev rätt bra . Ska slänga på en framväxel också när jag får bashguarden jag köpte på köp och sälj och har satt dit ett mellan drev.Det är ingen slr sadel utan den kommer från BBB.
image0001.jpg ht=544

image0002.jpg ht=544

slhap skrev:
-------------------------------------------------------
> jag måste fan bygga en unge så jag kan bygga en
> cykel, verkar kul som fan. å att bygga ungar är
> rätt kul också.. :P

En varning är väl på plats att alla byggprojekt har en förmåga att spräcka din budget...
Båda byggena är väl av den typen i sådana fall :-)

/putte

s skrev:
> Dyrast är nog ugnen som behövs för att bygga
> ungen i.

Visdomsord, tänkte inte på det.

Dessutom lär väll inget av projekten bli helt färdiga. Det finns alltid saker att förbättra eller byta ut.

s skrev:
> Dyrast är nog ugnen som behövs för att bygga
> ungen i.

<manschauvinistiskt mode on>

Skaffa en ugn med mycket högre lön än du själv har.

Då kan ugnen t o m betala för dina cyklar.

Så gjorde jag och det fungerar jättebra.

Hittills.....

<manschauvinistiskt mode off>

/Fedde

Hörni! jag förstår inte riktigt matten nu.

Man skaffar en ugn att baka bullen i, men ugnen är dyr i drift.

När väl bullen är gräddad, ja då kostar den en massa pengar ty
bullen är dyr i drift.

5-10 år senare när man måste lägga ned blod svett och tårar
på att svetsa en hojpa till bullen så kostar det pengar också.

Kan vi inte fixa som en tonårsuthyrning i åre, där man kan hyra
en tonårsunge med cykelutrustning och vara pappa med en dag?

Man slipper ju dessutom blöjor, jobbiga telefonsamtal ifrån klassföreståndare
och att hämta ungen på TNE dagen de fyller tonåring.

Med en läcker hojpa är det dessutom roligare
i dirten än på stan med ett 6pack K2.

Skämt å sido, föräldrar som gör sånahär saker för sina kids skall
ha cred och cudos! jag tror att alla vi på forumet skulle ha velat
ha föräldrar som denna!

Hatten av för alla er farsor!

Cykelbygget är apgrumt. Stålram lr? Gissar det för annars skulle det väl vara svårt att jobba med iom härdning och temperaturer och sådant. Hur kom du fram till geometrin?

Haghdal: Det där dirt-projektet på din tomt får mig att minas en sekvens ur, var det The Collectiv eller Roam där pappa Lunn beskrev hur dirt:en bakom det Lunnska huset utvecklats och växt med åren -
Sonen Lunn: Dad, can we bring in a dump truck o'dirt?
Pappa Lunn: Thats a big jump ...
Sonen Lunn: Yeah, we need a lotta dirt!
:-)

Va bara tvungen och slänga upp min knodd på 4 år , men jag var så lat att jag köpte en ferdig hoj ..
Men kul med pappor som får förstöra sina avkom, jag har iaf fria händer med min bara jag låt lill tösen få göra som mamma vill som gillar hästar av någon dyr anlädning...
mattiaslinkÃping003.jpg ht=544

kebarb: Det är för att det inte är vare sig matematik eller logik med i bilden. Det är sånt där real life shit, du vet. Helt oförutsägbart och allmänt jävligt bara.

kebarb skrev:
> Hörni! jag förstår inte riktigt matten nu.

Du glömmer att det är rätt trevligt att baka :-)

/Magnus

Intermezzo, sant. jag tror dock jag har en lösning..

fedde, fan va smart! jag har ju dessutom sån tur att jag är hennes chef, så om jag höjer hennes lön över min så slipper jag alla problem och får cykelprylar? grumt!

hagdahl, du är en grym pappa. fan jag vill också ha en dört i träggårn..

MR hyde, ser lovande ut!

Roger, detta är helt seriöst: Tror du inte att det blir problem med dom långa vevarmarna? Även om du sänkt ramen blir det liksom inte så roligt att gå ner i spagat för att trampa.. Går nog att hitta billiga korta.

Verkar va riktigt kul att vara pappa... =) vilket verkar lovande inför framtiden.
Keep up the good work till alla er pappor...

CR1Falun (fd Even-Steven) skrev:
> Roger, detta är helt seriöst: Tror du inte att
> det blir problem med dom långa vevarmarna? Även
> om du sänkt ramen blir det liksom inte så roligt
> att gå ner i spagat för att trampa.. Går nog
> att hitta billiga korta.

Det är 170mm vevar skulle väl inte skada med lite kortare kanske .Eftersom det är ett rullande projekt får vi ta det fanns tillgängligt hemma i lådan just då .

Tillbaka
Topp