Jag har handlat grejer på nätet, för egna, och andras pengar, nytt, och begagnat, och genomfört åtminstone 100 köp i år, och sålt ett par saker för egen del. Eftersom jag skriver detta nu, kommer självklart nästa affär gå käpp rätt åt helvete, men än så länge har jag aldrig blivit lurad.
Jag har lurat mig själv någon gång. (Varan har varit korrekt beskriven, och jag har trots det köpt en felaktig (fel modell) vara, osv.) De gångerna har säljaren om den faktiskt haft rätt modell tillgänglig fixat så jag fått byta (på min bekostnad, självklart) annars har jag helt enkelt fått sälja varan vidare på egen hand.
Det är dock som nämnts tidigare i tråden viktigt att man är förbannat tydlig i sin kommunikation, och att man verifierar sin överenskommelse. Dock brukar jag sällan, närmast aldrig ringa för att förhandla.
(Och i motsats till vad Plus hävdar är en gängse norm, så saker som jag handlar "över internet, åker jag närmast aldrig och hämtar personligen, och att därför betala kontant, inträffar ju aldrig. Denna parentes är ett resultat av tid bortslösad på SVT's sida SVT Play.)
B!