Jag har en last...

Skogling

Aktiv medlem
Jag har en last...
Det handlar om att jag måste köra om alla cyklister på väg till och från mitt arbete... Igår cyklade jag om några damer. Det var ju inget men senare låg det en kille på sin racer framför mig... jag var bara tvungen... Är det fel på mig ?

;o)

Jag har en last...
Har samma problem... Skulle till en fest för några år sedan, 10km damcykel i lugnt tempo skulle jag väl inte bli svettig av. Blev omkörd av en "racercyklist", händerna i bocken och fullt stånkande och pustande. Nä nu dj_vlar tänkte jag, och satte efter honom. Låg på rulle ca 8km och körde om i uppförsbacken precis innan jag var framme. Fick börja med att duscha då jag kom till festen...

Jag har en last...
... han, racercyklisten undrade antagligen vad det var för viinande läte som kom ikapp och körde om där han satt på sin smala cyklel med slickade slicks...... Det var Patrik småförkyld på sin MTB med 2,0-däck men masssor av STORA dubbar påväg hem från arbetet ! Stånk,stånk...!

;o)

Skönt att se att jag verkar vara normal iaf.

Jag har en last...
Känner igen mig, inte bara på väg till och från jobbet. Samma elände infinner sig när jag ligger o pressar på min racer, pressar mig till max för att komma ikapp. Eller ligga på rulle efter en moped alltid lika kul när man ser att de stirrar lite surt i backspegeln.

En annan lite jobbig sak e när det har regnat o man cyklar till jobbet med "vettiga" kläder som man inte vill skita ner, då får man ju hålla mer eller mindre snigelfart, vilket e klart jobbigt och ovant :)

Cheers

Jag har en last...
Vi alla har nog samma last verkar det som!!!=) Fast ibland är det tvärtemot.........! Hade varit ute och kört en hård runda för ett par dagar sedan,och var på väg hem gristrött när en äldre dam blåste förbi mig i en uppförsbacke....!! Då vart man sååååååå less!=)

/Fredde

Jag har en last...
Jag lider i hög grad av det du beskriver. HAr man otur och det är en lång raksträcka eller en lång backe så kan syran träda in. Då är det bara att spänna överläppen och hålla farten....man vill ju inte bli omkörd själv :-)

Jag har en last...
Det beror naturligtvis lite på dagsformen och humöret, men det värsta som finns är när nån kommer och lägger sig i draget efter en utan att fråga. Då kan det hända att de får jobba för besväret.

Samma sak om nån gör en ful omkörning, då vill man gärna ikapp för att liksom visa att det var helt onödigt att köra om på det viset.

Men det är tokskönt att blåsa om räsercyklister när man cyklar mtb med packväskor på pakethållaren.

/rikard -deltagare i pendlarrallyt, nästan varje morgon. Rissne - KTH, 21min 45s -

Jag har en last...
Självklart växer tävlingshornen ut om man har någon framför att jaga ikapp och roligast är ju när man kör på MTBn och smyger förbi räsercyklister med hummlesurret från ragganabbadäcken och ett glatt hej.

Tyvärr fick jag ge mig imorse då jag jagade ikapp en med tempobåge, han låg på rätt bra men jag jagade ikapp och och fick tyvärr ge mig i nästa backe, drog på mig för mycket mjölksyra, shit happens :-).

Jag har en last...
Rikard skrev:

"- Det beror naturligtvis lite på dagsformen och humöret, men det värsta som finns är när nån kommer och lägger sig i draget efter en utan att fråga. Då kan det hända att de får jobba för besväret."

Skrev jag inte att jag var småförkyld...? Dessutom småsur så det var nästan som sex att glida förbi räsern.. Ha,ha,ha !!

:o)

Jag har en last...
Det är nog jag som är lite underlig och utanför i det här sällskapet.
Känner inget behov av att flå förbi alla andra..

Jag har inte mycket till tävlingsinstinkt ens på tävling..
Jag håller mitt tempo och därmed är jag nöjd.
...men så lär jag väl aldrig vinna nåt heller :-)

Jag har en last...
Danne du blir väl förafaan aldrig omkörd?

;o)

-Bättre svettig än bilburen...

Fredrikshof cykelklubb var ute och körde ngn tempotävling i Kungsängen häromdan. Det var killar och tjejjer med tempohjälmar och täckta bakhjul. Då tar man en annan väg för att slippa det av dig beskrivna fenomenet :-)

Jag har en last...
Jag är också helt dum i huvudet när det gäller det här.
Kör alltid om och förbi racercyklister, cykelbud och allt med min trimmade kärringhonda (den är moddad med racervevparti och femdelat bak men den väger nog drygt 20 kilo) som jag använder som transportcykel. Alltid toktrött och genomblöt av svett när jag kommer fram.
Jag blir lika arg på mig varje gång och lovar mig själv att inte göra om det....

Jag har en last...
Jag var ruskigt sugen att försöka häng någon men utväxlingen är inte optimerad för sådana försök. Dessutom så blir de nog tokiga om det ligger en skitig bergscyklist och bråkar :-)

Jag har en last...
Mycket sällan numera... Pendelcyklare kör jag om mest hela tiden men inte cyklister som är ute och tränar. Inte så att jag pressar på extra för att komma om iaf, håller jag högre fart ändå så är det en annan sak. Det ger ingen direkt tillfredsställelse att köra om en person som man inte vet något om. Kondition, syfte med träningen, eller hur länga han/hon varit ute. Ger mig lika lite som att "köra om" någon som är ute med hunden.

/Per - börjar nog bli för gammal

Jag har en last...
Det jobbigaste i den där vägen var när jag och kompisen varit ute i skogen en söndag och stötte ihop med Tjejtrampets svans vid Danderyd... hela vägen ända in till Norrtull hade vi fullt upp.

Jag har en last...
mytomspunnen:
Hehe, nej jag har tonat ner det där. För några år sedan körde jag förbi allt som rörde sig men inte nu längre.
Numera är jag så lugn och harmonisk och hela livet är kantat av ett rosa skimmer. Som en Ajax-reklamfilm. ;-)

Eller?

/Per - ung på utsidan men ett gammalt troll inuti

Jag har en last...
Tävlade med Djurgårdsspårvagnen (det oranga reparationsloket utan passagerare) förra veckan. Hade kört i Hellas 2 timmar och var ganska matt, tills jag upptäkte spårvagnen på Strandvägen kunde inte annat än att utmana! Föraren upptäckte min attack, och gasade på, jag drev upp tempot, men var tillslut tvungen att ge mig, mjölksyran gjorde sig påminnd. Snacka om antiklimax när spårvagnsföraren gör V-tecken när han insåg att han segrat.....nästa gång tar jag honom.

Jag har en last...
Baxter skrev:

> Snygg tjej (snyg bak) i spåret framför mig på BST, kan knappast
> komma på en bättre morot :)

Då kör man väl inte om :)

Jag är på Pelle Hå's sida. Kör om en hel del andra cyklister, men bara för att jag kör fortare - inte för att jag ska om dem.

Dock kan det vara kul att hålla folk bakom på avstånd som försöker attackera :)

Jag har en last...
Jo ämnet känner man igen... :-) Brukar spurta på Eu moppar här hemma...På platten försöker jag komma i kapp, är avst. tillräckligt kort ger jag gärnet, senast i går låg jag jämnsides med en liten 15årig tjej i ca 50m. Hon såg lite förvånad ut :)
Och i utförs backarna blir dom ifrånåkta...

Jag har en last...
Har inga som helst problem med den saken, jag håller mitt tempo och struntar helt i om jag blir omkörd. Håller jag ett högre tempo än framförvarande så passerar jag utan attt gasa på för det, ser absolut inte rött om det dyker upp någon framför mig (om någon tror att jag saknar tävlingsinstinkter så tänk om) jag har vunnit nästan varenda säljtävling på dem säljarjobb jag haft genom åren, så där är det blodigt allvar, men cyklar gör jag för att det är kul och ger bra kondis.

Bosse

Jag har en last...
Ja, det kan bli värsta tempoloppet till jobbet ibland. Nu har jag dock hittat en väg genom skogen till jobbet och där är det inte så många att köra om!
/Erik

Jag har en last...
Detta är väll något som kommer av ren tävlingsinstinkt. Jag är extrem på det, ser jag en cylklist så är det alltid kul att köra förbi, no matter what. Får vara en gammal kärring och jag på racern. Är ändå roligt att köra om med en rejäl fartskillnad om det är lite uppför så kärringen gnatar och jobbar och själv bara glider och ler man :-)

EU-moppar är ju till för att ta rulle på, de brukar kolla rätt rejält i backspegeln hela tiden.

Det roligaste jag gjort i jaktväg är dock i en rejäl serp-backe i Nya Zeeland. Var på väg ner och kom ikapp en bil som bromsade in för att släppa förbi mig. Bromsade inte in mycket utan bara så jag precis kom förbi, tänkte, "-vad är detta då, varför inte bromsa riktigt?" men körde om och fortsatte nerför. Ett par kurvor senare hörde jag hur det skrek i bildäck genom kurvan. Då insåg jag att de släppte förbi mig för att jaga mig, och DÅ!!! bara att ge på fullt nerför serparna och den bilen försvann bakom en direkt :-)

Jag har en last...
Klart man känner igen sig! Håller med om att EU-mopeder är roligast, även om det är kul att köra om bilar vid farthinder också...

Dock har jag nu själv införskaffat en moped för att slippa cykelpendla till skolan (skona knäna - träna mer) så det blir inte så mycket interagerande med cykeltrafikanterna längre (förutom de som vänder sig om och skrattar när jag kommer på min Compact i min lila (ja, färgen lila) cykelhjälm) väntar bara på att det ska komma nån och cykla om mig...skulle kännas _riktigt_ illa :-)

Jag har en last...
Blir så glad då o då när man ser en annan med "riktig" cykel cykla en transportsträcka eller vad man nu ska kalla det i staden, o man tittar på personen, som tittar tillbaka, sedan bär det avPatrik Skolling Möller skrev:

Jag har en last...
Jag erkänner, jag har exakt samma last... ;-) Vi får allt hoppas att vi aldrig möts på vägen till/från jobbet, då kommer ju en av oss att "förlora"... :-D

/Leo

Jag har en last...
Blir nöjd varje gång man ser en moppe som inte går i 80 knyck, med sjuts! men det är helt klart kul när man kan glida om andra cyklister i uppförsbackar i dubbla hastigheten eller mer. Oftast kämpar jag inte för att komma ifatt och om folk utan man håller nästan alltid en högre hastighet än Svensson som är på väg till jobbet utan större ansträngning :-)

Jag har en last...
Jag är nog på Pelle Hås sida. När det gäller civilcykla till jobbet t.ex. känner jag inget behov att köra om någon. Att släppa om gubben som tog på sig träningsbyxor för jobbetcyklingen har jag inga problem med, jag VET att jag är starkare och snabbare än han om jag vill. På tävlingar eller träningar däremot ger jag mig inte mot något eller någon utan match.

Är det det handlar om? Pelle Hå och jag är säkra på oss själva och behöver inte hela tiden försöka bevisa för oss själva att vi är bättre än alla andra.

Jag får mitt på träning och tävling. Jag behöver visa att jag är bra, men jag får bara ut något av det om jag ser att jag slår någon som är duktig och inte med någon med cykelkorg på styret.

Tycker ni andra att det också är skönt att vinna över små barn?

Jag har en last...
"Tycker ni andra att det också är skönt att vinna över små barn?"
Ja isynnerhet när dom fuskar... ;-) Företeelsen brukas under min träning.
Perfekt spurtträning när man inte har några cykel kompisar man kan
hänga av...

Jag har en last...
Det bästa jag vet är att köra om de som inte stannade vid röd ljus o tyckte de va' så coola. Själv stannar jag o sen kör jag om dem med glädje ;))))
/Simon som har svårt för alldeles för "coola" människor

Jag har en last...
Om jag gillar att tävla med små barn...? Inte precis... Skrev jag det ? Man kan ju tolka saker som man vill. De flesta verkar ha tolkat det med glimten i ögat precis som jag gjorde när jag startade tråden...

:o/

-Från en far till två små flickor...

Tillbaka
Topp