Jag har hittat den heliga graalen!!! Frågan på svaret (42)!!!

DarthVidar

Aktiv medlem
Här är svaret på varför alla kör med gaffeln bakvänt! Och en nygammal lösning för dem som köpt en ht men egentligen ville ha en fs (och längre hjulbas etc mm osv)!
1338935552_phillipe_perakis_cilo.jpg

252666454_QW5Re-M.jpg

De vill såklart vara lika coola som Philippe Perakis! Vem kunde ana att han hade en så trogen skara fans än idag! Vilken upptäckt va!?

DarthVidar sa:
Här är svaret på varför alla kör med gaffeln bakvänt! Och en nygammal lösning för dem som köpt en ht men egentligen ville ha en fs (och längre hjulbas etc mm osv)!

De vill såklart vara lika coola som Philippe Perakis! Vem kunde ana att han hade en så trogen skara fans än idag! Vilken upptäckt va!?

Inga fjolliga 34t drev där fram inte!

Bengt-re sa:
DarthVidar sa:

Inga fjolliga 34t drev där fram inte!

Nä, på den tiden hade de krut i benen! Plus att man med en sådan klädsel passar i vilken post-apokalyptisk rulle som helst!

De var nog hårdare förr. Inte bättre, inte snabbare, men hårdare.

Jag förstår inte såna här inlägg. För mig är Rock Shox Mag 20, Manitou II, första generationens XTR (8-delat istället för 7-delat!), cantileverbromsar med Low Profile, Bell Image hjälm och andra härligheter som typ förra året i minnet... Bilder som detta är som förrförra året.
Känner mig gammal. :-)

Wst sa:
Jag förstår inte såna här inlägg. För mig är Rock Shox Mag 20, Manitou II, första generationens XTR (8-delat istället för 7-delat!), cantileverbromsar med Low Profile, Bell Image hjälm och andra härligheter som typ förra året i minnet... Bilder som detta är som förrförra året.

+1 tycker oxå att halva grejjen med Rissved är att hon har frischknecht som tränare.

/T

Wst sa:

Känner du dig gammal och kränkt får du stå för det själv! :-p

Själv älskar jag alla gamla knasiga lösningar och skulle gärna ha en samling retrohojar på just det temat.

Min tanke med tråden var dock inte att håna allt knas som dykt upp under Mtb-utvecklingens gång. Syftet är ju uppenbart, jag har ju hittat källan till alla felvända gafflar! Nu kan vi sluta förundras när vi ser detta fenomen! Vi kan posta bilder på cyklar som är fula istället för förmodat felmonterade cyklar (fast nu vet vi ju att så inte är fallet) i fula-cyklar tråden och fokusera på annat här i livet!

DarthVidar sa:
Wst sa:

Känner du dig gammal och kränkt får du stå för det själv! :-p

Själv älskar jag alla gamla knasiga lösningar och skulle gärna ha en samling retrohojar på just det temat.

Min tanke med tråden var dock inte att håna allt knas som dykt upp under Mtb-utvecklingens gång. Syftet är ju uppenbart, jag har ju hittat källan till alla felvända gafflar! Nu kan vi sluta förundras när vi ser detta fenomen! Vi kan posta bilder på cyklar som är fula istället för förmodat felmonterade cyklar (fast nu vet vi ju att så inte är fallet) i fula-cyklar tråden och fokusera på annat här i livet!

Haha, inte kränkt för tusan! Men det känns som jag fanns när ångmaskinen uppfanns... och det känns märkligt!

På nittiotalet var det rent allmänt ett härligt experimenterande - kolla bara på paris-roubaix -hojarna från den tiden...

Bakvända framgafflar högsta mode redan 1968...

Bilagor

• Retro elcykel 1.jpg
    Retro elcykel 1.jpg
    99.8 KB · Besök: 58
Och jag som trott att det var aspirerande velodrom-cyklister ;)

Bilagor

• jeack-swiss-stayer.jpg
    jeack-swiss-stayer.jpg
    162.8 KB · Besök: 41
Behövdes speciella grejer när man rejsade nerför Mammuth Mountain i farter över 100 knyck, med skitsmala styren. Och hög sadel. Idolen John Tomac vann i latexdress

Tillbaka
Topp