---Martin---
Aktiv medlem
Jag har två hjuluppsättningar...
...till min 27,5'' Canyon Spectral AL6 från 2022, en vinteruppsättning med ISP och en vår/höst-uppsättning med Magiska Marie. Och så har jag bastarden: Ett 29'' framhjul med DHF för Mullet-konfig under sommarmånaderna. Denna har just nu ingen bästa kompis så här funderar jag på ytterligare en komplettering med ett till 27,5 tums bakhjul för att få en ren sommar-uppsättning (och faktiskt med ett DHF även bak för rullets skull) så man slipper i-landsproblemet med att skifta däck hela tiden... (
)
De två uppsättningar jag redan har, har varsin bromsskiva och kassett (Eagle XG-1275, den ena originalet på 520% och den andra på 500%) vilket ju är trevligt, men så funderar jag gällande det eventuella tredje bakhjulet eftersom det verkar som om priserna på allt vad gäller cykeltillbehör har dragit iväg nåt enormt; ska jag snäppa loss och flytta över kassetten från nån av de befintliga två bakhjulen för att spara pengar eller ska jag gå all in så att också det tredje hjulet får sin egen kassett? Och i så fall vilken storlek på denna?! Puh...
Dela in er i små grupper och diskutera...
De två uppsättningar jag redan har, har varsin bromsskiva och kassett (Eagle XG-1275, den ena originalet på 520% och den andra på 500%) vilket ju är trevligt, men så funderar jag gällande det eventuella tredje bakhjulet eftersom det verkar som om priserna på allt vad gäller cykeltillbehör har dragit iväg nåt enormt; ska jag snäppa loss och flytta över kassetten från nån av de befintliga två bakhjulen för att spara pengar eller ska jag gå all in så att också det tredje hjulet får sin egen kassett? Och i så fall vilken storlek på denna?! Puh...
Dela in er i små grupper och diskutera...