Järvjö med HT och / eller FB, är det kul?

Om du menar JBP så går det att cykla HT ner för spåren där, och vissa gör det, men det är nog lite läskigt och skakigt på de flesta av spåren (iaf i längden).

Fatbike har jag nog aldrig sett där, men det går säkert att ta sig ner och ha skoj på en sån oxå.

Downhill-hoj eller fulldämpad stighoj av tåligare sort är att föredra.

hej,

Tack för synnpunkter. Håller med, HT är lite läskigt. Har kollar deras FD, men känner inte till dera märke, och blir det lite "fine tunning" tills man har den som man vill.

FB kan var något kul att ta med, ska fundera på saken ;)

Flow trails i JBP ( Barbro, Twist Twist) är det nog lugnt att köra vad som helst i, resten skulle jag i alla fall inte ha speciellt kul med på en ht. De som faktiskt kan cykla skulle nog kunna länka ihop en del fina linjer där med...
För att svara din fråga med en fråga...hur berkväm vill du vara?

Ja, håller med. Nu har jag hyrd en FD på lördag, men tar med FB för att kunna cykla fredag kväll, och söndag. Jag har cycklat mycket XC, detta blir min andra försök på DH :)

Allt blått och det mesta röda - lejonparten av backen, helt enkelt - är fortfarande utomordentligt trevligt på HT.

Det svarta har jag upplevt som kul men inte trevligt att köra på HT.

HT är alltid kul, en aggresiv HT det vill säga long low and slack på JBP Funkar fint, det är ju mer en fråga om vad cyklisten klarar av snarare än cyklen. HT kräver mer aktiva linjeval men miljön begränsar inte cyklen.

Tillbaka
Topp