Jävla hundar

Yihaaa

Ny medlem
Jävla hundar
Jaaahopp, då klev man in i lägenheten laddad för en cykeltur.. Det gick ju verkligen bra!
Mina två rottispojkar hade fått för sig att de skulle in i sovrummet och för dörren där stod ju min cykel.
Följande scenario när jag kommer in utspelar sig genom att ena hunden kommer springande med en bit däck i munnen. Ropar på den andra som kommer uttravande med hela jävla cykeln runt halsen som ett halsband. Givetvis har dom lyckats kröka ramen på hela cykeln med så den ser ut att vara saluförd som ostbåge.

Nu behöver jag tips på vad jag ska köpa för ny cykel då jag har alldeles för mycket energi på dagarna för att vara utan.
Den söndriga var en nishiki team som köptes begagnad.

Vilket märke ska jag köpa samt vilken prisgrupp bör man hålla för att få en vettig cykel som duger bra för träning?
Är 29tum att tänka på?
Vill helst köpa i affär så jag får prova innan.

Jävla hundar
Haha typ..

Får en jävligt fin cykel för pengarna jag får om jag säljer dom dock. Men de är ju mina små (60kg) bebisar.

Ringde försäkringsbolaget och där gäller skador bara för egendom skadad av vilda djur. Men tyvärr har vi ju dåligt med älgar som flyger in i lägenheter o sabbar cyklar här i landet.

Finns det någon cykel som är jämförbar med en nishiki team från 2008 om man inte är så villig att betala 9-10tkr?
Kanske dags o leta efter en begagnad igen.. Sitter just nu och kikar på nätet och trillar över en massa 29tum. Är det bara en fluga eller något som cyklare verkligen satsar på? Rullar dom på bättre så är ju inte jag ledsen.

Jävla hundar
Mina hundar träna ipo, spår, sök, rapport, lydnad samt får mycket långa motionspass så detta var bara rena dumheter. Nackdelen med djur ibland tyvärr.

Jävla hundar
PerFormance skrev:
-------------------------------------------------------
> Remington? Smith-and-wesson?
>
> Det är märken som jag spontant tänker på....

Nja, jag tror mer på en rejäl dos Dormicum.

Jävla hundar
Den här blandningen av vapen och starka cyklar säger mig att du behöver en Bullitt. Gör en plattform/bur och ta med hundarna på cykeln. Bra träning och garanterat ostulen om du går in i affären och lämnar hundarna vid cykeln. :-)

Jävla hundar
ze93 skrev:
> Fan vad surt... Dags att hänga cykeln på väggen?

Cykeln, den har väl inte gjort något. Nä det är andra saker han bör hänga upp på väggen tror jag;7)

Jävla hundar
PerFormance skrev:
> Remington? Smith-and-wesson?
>
> Det är märken som jag spontant tänker på....

+1

Jävla hundar
1/ bilder, verkligen!

2/ rapport verkar vara en rolig tävlingsform

3/ tänk på den här tråden nästa gång ni möter en arg vovve och försöker använda cykeln som skydd!

Jävla hundar
Medans du laddar upp bilder kan du kolla lite på Poison och Radon, ev Canyon eller söka lite på happy ang "nybörjare köpa cykel tips o råd" Finns typ en miljard trådar.

/T

Jävla hundar
Pebben skrev:
> ze93 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fan vad surt... Dags att hänga cykeln på
> väggen?
>
> Cykeln, den har väl inte gjort något. Nä det
> är andra saker han bör hänga upp på väggen
> tror jag;7)

Sant ;)

Jävla hundar
Det blir dyrt det här. Först måste du köpa en kamera för att dokumentera. Sen ska du ge hundarna en ny cykel så vi får se dem göra om konsten. Sen ska du köpa en ny cykel åt dig, samt en lösning för att vovvarna inte ska göra likadant med den. En avlönad bikegard kanske går på rutavdrag?

Jävla hundar
Vill ha en bild på lägenheten ,hur såg den ut om byrackan lyckats böja ramen ?
Måste väl köpa en ny lägenhet också verkar vara dyrt med hund ..

Jävla hundar
Lägenheten klarade sig fint, lite skav på dörrlister men det är ju ordnat på en kvart.
Japp cykeln som köptes för någon vecka sedan, visserligen en begagnad cykel men fick mycket cykel för 3000kr

Jävla hundar
Ja med en Poison Cyankalium hade detta missöde aldrig hänt. Eller varför inte en Pitbull eller en Yeti?
Fan va lustigt det är nästan som en scen från Birros tv-serie Hammarkullen! Och hundar har ju en förmåga att se så lyckliga ut när de har gjort något ofog. :)

Jävla hundar
Yihaaa skrev:

> Ringde försäkringsbolaget och där gäller
> skador bara för egendom skadad av vilda djur.

Djur som äter däck och böjer cykelramar med halsen låter vilt nog för mig men jag är iofs ingen expert på försäkringar.. (eller vilda djur)

Jävla hundar
Tråkigt med hojen. Kommer att tänka på en kompis som fick sin kärringcykel söndertrampad av två älgar när den stod parkerad utanför hans jobb. Det kom till och med i övervakningskameran. Vet inte om han fick ut filmen men han fick åtminstone titta på den om jag minns rätt.

Jävla hundar
Vad är det för komponenter på ramen som blev tuggad? Om du har tur finns det ju en lös ram i rätt storlek till salu här på happy. Allt skulle nog inte passa rakt av (vevlager, sadelstolpe, framväxel) men du kan nog komma undan rätt billigt.

Å andra sidan har du ett bra skäl att köpa en ny hoj. :)

Jävla hundar
rising skrev:
> 3/ tänk på den här tråden nästa gång ni
> möter en arg vovve och försöker använda cykeln
> som skydd!

Det var tur jag inte såg tråden före gårdagens cykeltur där jag fick närkontakt med inte bara en utan tre lösa hundar!

Tillbaka
Topp