Jeffsy bakdämpare

Vågsurf

Medlem
Jeffsy bakdämpare
Hej!
Jag har en Jeffsy CF 2019. Dpx2 sitter bak som behöver sig en renovering. Funderar på att sätta dit en coil då det blir mer park iår.
Någon som kan vägleda om vilka mått jag behöver? 210x55 samt 200x57 verkar folk använda enligt forum.
Erfarenhet av vilka coils som passar min ram? Vilka mått på dämparen?
Gustaf

Jeffsy bakdämpare
Jeffsy bakdämpare
Ja de är nog den mest prisvärda coilen (bortsett från deals på begagnatmarknaden). Är det en 29" eller 27,5"? De har nog olika mått på dämparen.
Det är en 29”. Vid eftertanke så skulle det kunna vara en 2020 också, men jag köpte året den lite ”nyare” ramen kom, så det borde vara samma dämpare då modellen kom 2019.

Jeffsy bakdämpare
Tack för svar. Det verkar användas både 210x55 samt 210x50. Är någon av dem bättre lämpad om jag köper ny dämpare?

210x55 ger lite mer slag, om ramen nu fixar det utan att länkaget tar i någonstans osv. Men det är säkert inga problem och går att testa utan fjäder om allting går fritt. Mina googlingskills verkar säga att en 210x50 kommer med en 5mm spacer under bottningsstoppet som går att ta bort för att få 210x55 men någon som har en får gärna bekräfta det :)

Tillbaka
Topp