Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en mindre styrväska från samma tillverkare, nöjd med den också. Regntät i åtminstone två timmars ösregn.
Visa bilaga 415287
Bromskraften på bakdäcket är jävligt dålig just nu. Jag vet inte om jag kontaminerat bromsskivan och beläggen. Upplever att det biter sämre än förut. Får kanske dra ett varv bromsrengöring på skivan, men vad kan jag göra åt beläggen? Kan man sandpappra lite försiktigt? :P
Jag måste hitta en hjälm jag känner mig bekväm i och inte alltför självmedveten.
Därav rekommendation att prova lokalt till TS, verkar dock sällan ta emot råd. Bra med hjälm för allas skull.Vissa saker finns det fördelar med att köpa i fysisk butik. :) Hjälmar är sitter olika på olika personer och varierar både med modell och storlek. Om man vill att hjälmen ska se så "liten" ut som möjligt kan det var bra att ha koll på sitt huvudomfång och köpa en stolek som går upp till det måttet, men inte mycket längre.
Vanesak, precis som med keps och mössa. Har du väl sett dig i spegeln med den 20 gånger så ser det naturligt ut. Och folk på stan/skogen som aldrig sett dig kommer tycka det ser ännu mer naturligt ut då de inte vet hur du ser ut utan :) Det enda onaturliga/ögonbrynshöjande vore att se dig på cykeln UTAN hjälm.Fick hem min POC Tectal idag. 59-62cm. Den känns så stor! Alltså, som att skalet och allt är mycket större. Är det så dom är? Hur upplever ni andra som äger en? Nu undrar jag hur en vanlig Large hade suttit. :P Lite ovant bara kanske, men tror det kan bli bra ändå. Ser ju inte lika cool ut som Blake och Neil på GMBN men det kommer jag väl aldrig göra med fejset Gud gav mig!
Jag har en Tectal. Jag har haft den ett år ungefär, använd ca 3 ggr/vecka. Jag tycker fortfarande jag ser ut som en champinjon i den, dvs jag upplever att den ser stor ut även om jag borde vant mig.Fick hem min POC Tectal idag. 59-62cm. Den känns så stor! Alltså, som att skalet och allt är mycket större. Är det så dom är? Hur upplever ni andra som äger en? Nu undrar jag hur en vanlig Large hade suttit. :P Lite ovant bara kanske, men tror det kan bli bra ändå. Ser ju inte lika cool ut som Blake och Neil på GMBN men det kommer jag väl aldrig göra med fejset Gud gav mig!
Jag har en Tectal. Jag har haft den ett år ungefär, använd ca 3 ggr/vecka. Jag tycker fortfarande jag ser ut som en champinjon i den, dvs jag upplever att den ser stor ut även om jag borde vant mig.
Annars tycker jag den är bekväm men väldigt varm. Om du tänker dig ha glasögon så testa hjälmen med dessa. Hjälmen går ned väldigt mycket över tinningarna och glasögon med vid skalm sitter väldigt obekvämt.
Vissa saker finns det fördelar med att köpa i fysisk butik. :) Hjälmar är sitter olika på olika personer och varierar både med modell och storlek. Om man vill att hjälmen ska se så "liten" ut som möjligt kan det var bra att ha koll på sitt huvudomfång och köpa en stolek som går upp till det måttet, men inte mycket längre.
Därav rekommendation att prova lokalt till TS, verkar dock sällan ta emot råd. Bra med hjälm för allas skull.
En riktig cyklist har hjälm. Period.
Snacka om att fastna helt för cykelintresset ?. Bra där. Tror många gillar att det delas story i bloggformat här faktiskt.
Jag bor precis som jingley i Östergötland. Om man inte bor där är det kanske svårt att riktigt inse hur väldigt dåligt utbudet är här vad gäller tex hjälmar. Alla handlare har samma hjälmar och det mesta som är intressant finns helt enkelt inte i butik här.Därav rekommendation att prova lokalt till TS
Som jag skrivit tidigare i tråden så finns det inte obegränsat med butiker och obegränsat med hjälmar. T.ex så säljer ingen butik POC här i Norrköping. Har provat hjälmar på Haga Cykel, XXL och Stadium och det verkar dessutom vara sällsynt att dom tar in större storlekar. Antar att man har lite större skalle än genomsnittet. :P
Jag tar väl ofta emot råd, men jag pallar inte åka land och rike runt för att prova en hjälm i butik. Jag har inget körkort. Sen är väl lite tjusningen med en hobby att man upptäcker och testar saker själv, inte BARA gör som alla andra säger.
hjälmselfie! misstänker att ingen annan än du tycker det ser konstigt ut :)Fick hem min POC Tectal idag. 59-62cm. Den känns så stor! Alltså, som att skalet och allt är mycket större. Är det så dom är? Hur upplever ni andra som äger en? Nu undrar jag hur en vanlig Large hade suttit. :P Lite ovant bara kanske, men tror det kan bli bra ändå. Ser ju inte lika cool ut som Blake och Neil på GMBN men det kommer jag väl aldrig göra med fejset Gud gav mig!
hjälmselfie! misstänker att ingen annan än du tycker det ser konstigt ut :)
Inn-butikerna tar alltid en evighet. Killgissar att de är uppkopplade mot massa europeiska distributörer och visar pris plus påslag från den som är billigast för stunden, dock har de inte fått rätt på sin dropshippping och måste dra allt via egen logistik vilket är ett tidskrävande moment.. det är iaf den enda halvrimliga förklaringen jag kommer på.Ja, får bli att försöka! Ska slita ut @storfiskarn snart! Eller, det blir nog han som får slita ut mig som det ser ut nu. :P
Hur som helst så fick jag hem mina nya pedaler och handtag idag som jag tänkte pimpa upp Sentiern med. Dock så verkar dom ha skickat fel handtag. Bikeinn beställde jag ifrån. Det tog två veckor att få skiten (från Holland, hur nu det kan ta 2 veckor vet jag inte), Handtagen jag beställde var Ergon GE1 Evo Oil Spill / Frozen Moss, alltså gröna, men istället fick jag den som heter "Frozen Stealth", som är i princip svarta. Mycket märkligt då jag inte ens hittar dom handtagen i deras affär. :D
Dessa ville jag ha: Frozen Moss
Dessa fick jag: Frozen Stealth
Dom där "Frozen Stealth" finns knappt någonstans när jag googlar. Märkligt. :P
Inn-butikerna tar alltid en evighet. Killgissar att de är uppkopplade mot massa europeiska distributörer och visar pris plus påslag från den som är billigast för stunden, dock har de inte fått rätt på sin dropshippping och måste dra allt via egen logistik vilket är ett tidskrävande moment.. det är iaf den enda halvrimliga förklaringen jag kommer på.
Haha. Jag är redo när som helst.Ja, får bli att försöka! Ska slita ut @storfiskarn snart! Eller, det blir nog han som får slita ut mig som det ser ut nu. :P
Hur som helst så fick jag hem mina nya pedaler och handtag idag som jag tänkte pimpa upp Sentiern med. Dock så verkar dom ha skickat fel handtag. Bikeinn beställde jag ifrån. Det tog två veckor att få skiten (från Holland, hur nu det kan ta 2 veckor vet jag inte), Handtagen jag beställde var Ergon GE1 Evo Oil Spill / Frozen Moss, alltså gröna, men istället fick jag den som heter "Frozen Stealth", som är i princip svarta. Mycket märkligt då jag inte ens hittar dom handtagen i deras affär. :D
Dessa ville jag ha: Frozen Moss
Dessa fick jag: Frozen Stealth
Dom där "Frozen Stealth" finns knappt någonstans när jag googlar. Märkligt. :P
Haha. Jag är redo när som helst.
Idag blev det att spendera dagen i en sjön badsjö med en tjejkompis och en påse öl. hehe.
Haha, ja du, det va tanken, men gratis öl och en fin badsjö, då blir det svårt.Vad har vi sagt? Inge mer öl och chips, och inge mer glass och choklad för mig! ;P Trodde vi skulle bli smärta och smidiga nu! Haha
Haha, ja du, det va tanken, men kvinnofolk, gratis öl och en fin badsjö, då blir det svårt.
Men nu blir det ingen öl på ett bra tag.
Bara skicka ett Pm när du känner för det så hänger jag med på en runda.
Haha ja okej då, du är ursäktad! ;)
Frågan är om vi ska ta en runda där du kör med din sentier eller gravelbike.
Jag kör helstelt och med bara frambroms för tillfället, men är redo för utmaningar.
Haha! låter bra det.Tänkte vi kör en grus/landsvägsrunda runt Ensjön och stannar till på ett par härliga platser först! Lite solskenscykling. ;) Ska ut med Sentiern någon dag också, men då drar jag själv för jag har inte cyklat det där aset sen i typ November, så vet nog inte hur man gör längre. ;P
Riktigt skön runda för att få fart på fläsket, men med en bakbroms på skrotet så hade vissa partier känt lite mindre spännande tror jag.Idag släpade jag iväg @storfiskarn på en sväng längs med Ensjön och upp på Bardens berg. Märkligt nog har karln aldrig varit i dom trakterna trots att han bott i Norrköping hela livet! Det började lite struligt. Jag blev förvirrad av att vara tur-guide så vi, eller jag, cyklade lite fel inledningsvis när vi skulle in på det lilla MTB-segmentet längs vattnet vid Kårtorp. Men då fick han ju se lite mer av det området också. :P
Hur som helst så var det en trevlig tur på drygt 23-24km. Och trevligt med lite sällskap som omväxling!
Visa bilaga 421086
Visa bilaga 421087
Visa bilaga 421088
Haha. Jag köper en ny broms om ett par veckor, plus lite annat. Inga allmosor här inte.Ja, kan någon donera en hydraulisk bakbroms till storfiskarn eller? Han cyklar ju med livet som insats även i de minsta nedförsbackarna. :P
Haha. Jag köper en ny broms om ett par veckor, plus lite annat. Inga allmosor här inte.
Ett plus är att jag får öva upp tekniken med frambromsen iallafall.
Men ärligt talat så funkar det rätt bra ändå.
Ääh, lite spänning i vardagen är bra. ?Haha absolut, men det är skönt med den där extra tryggheten som både fram- OCH bakbroms inbringar. ;)
Skaver bakom örat?Hjälmen är jag på många sätt nöjd med, men plastskiten som sitter runt huvudet skaver ner bakom örat
Skaver bakom örat?
Hur sitter hjälmen på ditt huvud? Som i bilden till höger, eller vänster?
![]()
Det kanske räcker med att spänna om remmarna för att den skall sitta åtminstone bekvämare på din skalle?
Hjälmar, liksom mkt annan "personlig utrustning", bör provas noga innan köp.Den där grejen kommer för lång ner, bakom örat, och skaver. Möjligt att hjälmen är något för stor så den kommer ner för långt. Jag vet inte. Eller så är jag lite deformerad! Det går inte heller att utesluta.
Kolla om du kan justera den bakre stora plastdetaljen i höjdled baktill inuti? Det kan man nämligen på många, t.ex. på min Bell 4Forty.Den sitter som till vänster. Men det är inte dom remmarna som sitter fel, det är inuti. Här har du en bild. :P Den där grejen kommer för lång ner, bakom örat, och skaver. Möjligt att hjälmen är något för stor så den kommer ner för långt. Jag vet inte. Eller så är jag lite deformerad! Det går inte heller att utesluta.
Visa bilaga 421414
Kolla om du kan justera den bakre stora plastdetaljen i höjdled baktill inuti? Det kan man nämligen på många, t.ex. på min Bell 4Forty.
Har försökt, men vågar inte slita och dra så mycket som det verkar som att man måste göra om det ens fungerar. :P
Kolla om du kan justera den bakre stora plastdetaljen i höjdled baktill inuti? Det kan man nämligen på många, t.ex. på min Bell 4Forty.
det bör synas ganska tydligt om de går att justera, här är lazer z1