jingleyschmidt
Aktiv medlem
jingleyschmidt's Not-So-Adventurous Adventures
Halloj! Nu har jag ett gäng mil på min Roadlite AL 6.0 från Canyon, varav 4 mil idag i en härlig tur till Söderköping, kanalvägen vidare till Västra Husby och så hem till Norrköping via Gamla Ö-vägen. Jag är otroligt nöjd med cykeln! Kanalvägen mellan Söderköping och Västra Husby är ju mestadels grus och hårdpackad jord osv, men det kändes kanon även där så den ångesten jag hade innan köp är nu borta. Det är en otrolig skillnad på nya cykeln jämfört med gamla på grusigt underlag. Visst, det är ju inte helt skakfritt, men väldigt mycket mjukare och finare körning. Prio är inte längre att köpa nya däck utan dessa Schwalbe G-One Speed 30mm verkar göra jobbet!
Jag fick lite ont initialt i ländryggen, men efter råd av Sixten att vända på styrstammen så känns det mycket bättre redan. Jag vill tacka Sixten så hemskt mycket för alla tips och råd både före och efter inköpet!
Så, för att runda av, om någon letar efter en härlig, lätt och smidig hybridcykel för diverse utflykter såhär i vår- och sommartider så kan jag varmt rekommendera den här cykeln. Snygg är den fan också!
----------------------------------
Uppdatering 2020-04-06
Nu har det gått ett år sen jag startade den här tråden och började cykla. Man får väl säga att jag blivit ganska biten! :D Men även om jag cyklat ett år nu och loggat 3500km i Strava så känns allt ganska nytt fortfarande. Det är mycket kvar att upptäcka och experimentera med, därav alla dessa cykel- och prylköp. Vi får väl se vad det blir av det hela! Huvudsaken är att man har roligt och tycker om det man gör! Och det gör jag, även om det blivit ganska mycket Internetcyklande och onödiga köp också. ;) Men det hör kanske till?
Vill även passa på att rikta ett stort tack till alla som följer tråden och hjälper mig på vägen! Det adderar verkligen ytterligare ett element till cyklingen, ett element som jag tycker mycket om. Kan tråden dessutom hjälpa andra nybörjare samtidigt så är ju det bara roligt.
Uppdatering 2020-07-19
Har satt ihop en liten lista med saker jag själv provat och använder. Det är ingen lista över de bästa prylarna som går att få tag i, utan bara grejer jag själv köpt. Finns säkert bättre grejer att få till bättre priser på bättre sidor, så gör din egen research om du är osäker!
Väskor:
Ramväska: Red Cycling Products Frame Bag
Överrörsväska: Red Cycling Products Top Tube
Sadelväska: Red Cycling Products Seat Post Bag
Styrväska: Red Cycling Products Front Loader
Ryggsäck: The North Face - Jester & Camelbak Mule 3L
Prylar:
Minipump: Topeak Mini Dual G & LifeLine Performance CNC
Golvpump: LifeLine Airblast
Dämparpump: LifeLine Stötdämparpump
Multiverktyg: Topeak Hummer 2
Däckjärn: Park Tool TL-1.2C Tyre Lever Set 3 Pieces
Flaskhållare: LifeLine flaskhållare (legering)
Flaskor: Tacx Shiva 750ML & Tacx Shanti Twister 500ML
Ringklocka: Trigger Bell Safer Bike Bell
Sadel: BBB Spectrum
Pedaler: Crank Brothers Stamp 1 & Race Face Ride
Handtag: GE1 Evo Factory Slim (Frozen Stealth Oil Slick) & Ergon GA3
Belysning: Cateye Gvolt50 (front) & Rapid Micro G (rear)
Skydd / Skor:
Hjälm: Poc Tectal
Knäskydd: Bluegrass Skinny
Armbågsskydd: Bluegrass Skinny Elbow Guards
Handskar: dhb Lätta cykelhandskar
Skor: Five Ten Sleuth (2019) & Five Ten Sleuth (2020)
Cyklar:
Vitus Substance VRS-2 (2021) Gravel bike
Jag fick lite ont initialt i ländryggen, men efter råd av Sixten att vända på styrstammen så känns det mycket bättre redan. Jag vill tacka Sixten så hemskt mycket för alla tips och råd både före och efter inköpet!
Så, för att runda av, om någon letar efter en härlig, lätt och smidig hybridcykel för diverse utflykter såhär i vår- och sommartider så kan jag varmt rekommendera den här cykeln. Snygg är den fan också!
Uppdatering 2020-04-06
Nu har det gått ett år sen jag startade den här tråden och började cykla. Man får väl säga att jag blivit ganska biten! :D Men även om jag cyklat ett år nu och loggat 3500km i Strava så känns allt ganska nytt fortfarande. Det är mycket kvar att upptäcka och experimentera med, därav alla dessa cykel- och prylköp. Vi får väl se vad det blir av det hela! Huvudsaken är att man har roligt och tycker om det man gör! Och det gör jag, även om det blivit ganska mycket Internetcyklande och onödiga köp också. ;) Men det hör kanske till?
Vill även passa på att rikta ett stort tack till alla som följer tråden och hjälper mig på vägen! Det adderar verkligen ytterligare ett element till cyklingen, ett element som jag tycker mycket om. Kan tråden dessutom hjälpa andra nybörjare samtidigt så är ju det bara roligt.
Uppdatering 2020-07-19
Har satt ihop en liten lista med saker jag själv provat och använder. Det är ingen lista över de bästa prylarna som går att få tag i, utan bara grejer jag själv köpt. Finns säkert bättre grejer att få till bättre priser på bättre sidor, så gör din egen research om du är osäker!
Väskor:
Ramväska: Red Cycling Products Frame Bag
Överrörsväska: Red Cycling Products Top Tube
Sadelväska: Red Cycling Products Seat Post Bag
Styrväska: Red Cycling Products Front Loader
Ryggsäck: The North Face - Jester & Camelbak Mule 3L
Prylar:
Minipump: Topeak Mini Dual G & LifeLine Performance CNC
Golvpump: LifeLine Airblast
Dämparpump: LifeLine Stötdämparpump
Multiverktyg: Topeak Hummer 2
Däckjärn: Park Tool TL-1.2C Tyre Lever Set 3 Pieces
Flaskhållare: LifeLine flaskhållare (legering)
Flaskor: Tacx Shiva 750ML & Tacx Shanti Twister 500ML
Ringklocka: Trigger Bell Safer Bike Bell
Sadel: BBB Spectrum
Pedaler: Crank Brothers Stamp 1 & Race Face Ride
Handtag: GE1 Evo Factory Slim (Frozen Stealth Oil Slick) & Ergon GA3
Belysning: Cateye Gvolt50 (front) & Rapid Micro G (rear)
Skydd / Skor:
Hjälm: Poc Tectal
Knäskydd: Bluegrass Skinny
Armbågsskydd: Bluegrass Skinny Elbow Guards
Handskar: dhb Lätta cykelhandskar
Skor: Five Ten Sleuth (2019) & Five Ten Sleuth (2020)
Cyklar:
Vitus Substance VRS-2 (2021) Gravel bike
Senast ändrad: