Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SGS sa:Hey, ber om ursäkt om det togs på fel sätt.
Vi måste alla börja någonstans och en modern stigcykel såsom Sentier fungerar uppenbarligen alldeles utmärkt till ändamålet :-)
jingleyschmidt sa:Förresten, handtag... De små knottrorna på mina handtag var inte svinsköna efter ett tag. Verkar vara rätt standard med den typen av grepp, men kan någon rekommendera något annat som är bra som jag kan testa? Man kan ju köpa ett par handskar också naturligtvis men... Mja.
jingleyschmidt sa:Förresten, handtag... De små knottrorna på mina handtag var inte svinsköna efter ett tag. Verkar vara rätt standard med den typen av grepp, men kan någon rekommendera något annat som är bra som jag kan testa? Man kan ju köpa ett par handskar också naturligtvis men... Mja.
jingleyschmidt sa:Tack för tips! Ska kika lite. :)
Nästa inköp blir prylar så jag kan fixa tubeless, samt ett par rediga skor. Har kikat på Five Ten Sleuth: https://www.wiggle.se/five-ten-sleuth-mtb-shoes-2019/ samt Five Ten District Flats: https://www.wiggle.se/five-ten-district-flats-mtb-shoes-2019/
Dessa känns cleana, inte massa krimskrams och stora snören och loggor osv. :P Jag gillar en ganska clean look på mina sneakers överlag, helst enfärgade.
Denna fälgtejp sitter på just nu. Den ser ut att sitta riktigt tight och tätt, skulle det fungera att bara köra på den som den är eller borde jag riva bort den ändå och köra någon dedikerad tubeless-tejp?
dogday sa:Bontrager gör ett par väldigt sparsmakade skor. Svarta med röda skosnören, ser ut som klassiska lowtop Air Force 1:or, kan vara värt att kolla upp.
Det där ser ut som riktig tubeless-tejp, så testa med den föst eller maila Wiggle och kolla. Stan's och Schwalbe gör koniska TL-ventiler, vilket tätar enklare utan att man behöver dra åt ventilmuttern med tång (vilket gör den svår att lösgöra i fält). Orange Seal's däcksås ska vara bra; vet inte om jag haft nytta av den än. En bättre pump och möjligen hjälp av vän borde räcka för att poppa däcket, i annat fall gör kompressor eller (exempelvis) Schwalbe tire booster det enkelt.
Godspeed!
PS. I trådens namn borde ordet "Vitus" rimligen bytas mot "Sentier" för att vara konsekvent – just nu blandas modellnamn med tillverkare :)
jingleyschmidt sa:Denna fälgtejp sitter på just nu. Den ser ut att sitta riktigt tight och tätt, skulle det fungera att bara köra på den som den är eller borde jag riva bort den ändå och köra någon dedikerad tubeless-tejp?
jingleyschmidt sa:dogday sa:Bontrager gör ett par väldigt sparsmakade skor. Svarta med röda skosnören, ser ut som klassiska lowtop Air Force 1:or, kan vara värt att kolla upp.
Det där ser ut som riktig tubeless-tejp, så testa med den föst eller maila Wiggle och kolla. Stan's och Schwalbe gör koniska TL-ventiler, vilket tätar enklare utan att man behöver dra åt ventilmuttern med tång (vilket gör den svår att lösgöra i fält). Orange Seal's däcksås ska vara bra; vet inte om jag haft nytta av den än. En bättre pump och möjligen hjälp av vän borde räcka för att poppa däcket, i annat fall gör kompressor eller (exempelvis) Schwalbe tire booster det enkelt.
Godspeed!
PS. I trådens namn borde ordet "Vitus" rimligen bytas mot "Sentier" för att vara konsekvent – just nu blandas modellnamn med tillverkare :)
Tänker du på dessa: https://www.cykelkraft.se/skor-bontrager-flatline-svart-39 ?
Tack för tipsen! Och tack för att du uppmärksammade mitt titelmisstag, du har naturligtvis rätt! Ändrat. ;)
jonas-ni sa:Någon Ejendals Tegera handske kanske?
De gör många bra handskar. Jag har dock inte gittat någon som för mig inte känns för varm på sommaren. Som höst vår handske funkar de bra.
Jag kör alltid långfingrat och den enda tillverkaren jag hittar som gör luftiga handskar och sitter mycket bra på mina händer är specialized.
Jag har provat en hel del andra, men antingen har de varit för tjocka eller suttit för illa. Handskar är i mina ögon något som måsta provas. Jag har vid några tillfällen köpt på nätet, men det blev inte bra så de gav jag bort. Haga har oftast väldigt bra utbud av handskar.
jingleyschmidt sa:Var för övrigt dessa ventiler jag fick med till cykeln. Duger inte dessa tro? :) Kan någon annars ge exempel på dessa koniska ventiler ni pratat om? För alla jag sett själv ser ut typ som dom jag har.
jingleyschmidt sa:Jag kör typ 27-28 PSI både fram och bak.
Manurhin2 sa:Äntligen ?
Murdock sa:Du kombinerar ditt cykelintresse med kameraintresse väldigt bra. Man blir riktigt sugen att sticka ut och cykla.