Jobb/skola??

Jobb/skola??
Lärare i Grafisk teknik på Högskolan Dalarna. Och för att fylla i de andra "lära känna frågorna"; 27år, bor i Falun.

Fisken! Vi får bilda en Mac-pakt mot alla datortekniker på Forumet, som av okunskap ogillar glada datorer!

//Guzzer - framför en Apple Powerbook G4 17"

Jobb/skola??
Jag har aldrig petat på Applehårdvara och det är jag stolt över :)

Visst finns det saker som är bra med mac för vanliga användare men för hemmabruk eller mer pilliga människor fungerar det bara inte...

Det bästa med MAC är att de helt skippar bakåtkompabiliteten och kan föra utvecklingen framåt mycket snabbare. Det är även det sämsta.

Jobb/skola??
Är offsettryckare, tyvärr arbetslös just nu.

Ont om tryckarjobb i Stockholm för tillfället.

För övrigt så är jag 37 år och bor i Årsta.

Hejjs !

/Robert

Jobb/skola??
the TnT:

Om du aldrig petat på en Mac, hur kan du då veta att den inte passar för hemmabruk och pilliga användare??
PC-användare i allmänhet verkar inte tycka att datorn bara skall fungera, vilket en Mac alltid gör. Vill man "pilla" i os:et har man helt fria händer, men har man ingen lust tuffar datorn bara på som man vill.

guzzer@mac.com

Jobb/skola??
Herre Gud; är inte skillnaden mellan Mac å PC jäkligt överdriven? Jag har jobbat ganska mycket i PageMaker (numera InDesign) i båda systemen (jag hade PC å tryckeriet körde Mac) å skillnaden är väl att det finns litet fler knappar på en PC-mus. Kraschar gör ju båda systemen.

Jobb/skola??
datorkrig!! :-)

Jag har kört PC sen barnsben men pillat en del Mac också. Känns alltid frustrerande att inte riktigt känna sig hemma men det brukar gå att lösa problemen ändå. Frustrationen beror snarare på min okunskap än på själva burken i sig.

Har kört en del OS X på senare tid och tycker det är ganska ballt om än överdrivet på många sätt.

Det är sällan det bästa operativsystemet/den bästa hårdvaran som dominerar. Jag körde OS/2 i början av 90-talet och trivdes bra med det, multitaskade finfint på en trött 486:a med 16MB minne till skillnad från Windows 3.x som tvärdog allt som oftast när man körde mer än en sak åt gången. Inte blev det det dominerande systemet för det..

Jobb/skola??
Mac OS X är verkligen kanon. Min dator har kraschat EN gång sedan jag uppgraderade från Mac OS 9 för ett drygt år sedan. Mac OS X bygger helt riktigt på en unix-kärna, men med det härliga aqua-användargränssnittet. Förlåt alla Windows-nördar, men Windows XP är verkligen fult... (nästan som långa stumpor....)

guzzer@mac.com

Jobb/skola??
Har varit borta ett tag från forumet. Det som verkar gälla nu är tydligen presentation av skribenter. Väldans många datanissar, säkert med svindyra hojar också! :-)

Jag då? Statstjänsteman skulle väl kunna vara en titel kanske. Jobbar på Länsstyrelsen i Stockholm med vattenfrågor. Cyklar gärna långlopp på en Kona Kula och tar mig till tävlingar långt bort med hjälp av en Saab 900 -96:a. Träna är skoj och eftersom jag bor i Sickla utanför S-holm så blir Nacka reservatet ett perfekt ställe att köra i. Så då var det sagt.

Jobb/skola??
Windows tråkigt? Spana in denna länk då, det är både ryssfemmor och anabola på en och samma gång om man bankar i Wincustomize, <http://www.wincustomize.com/>

/Leo

Jobb/skola??
Lite roligare desktop :-)

<http://www.wincustomize.com/window.asp?Cmd=PREVIEW&source=http://skins.stardock.com/SSGOKU/screenshots/BlueCrush.jpg>

Jobb/skola??
Hej, Saltgurkan här. Systemutvecklare liksom många andra, knackar Java o sånt, administriva system. Cykling är favorithobbyn när man har ett så pass stillasittande jobb.

Jobb/skola??
Ja eftersom de flesta på detta forum verkar vara datanördar så får jag väl bryta trenden med att meddela att jag jobbar som utvecklingsingenjör på Sandvik. Främst då med verktyg för skärande bearbetning i metall...kanske nåt för er som behöver hjälp med tillverkning av diverse cykelprylar..:-)

Jobb/skola??
Finns det inga läkare, postutdelare och ICA-kassörskor som cyklar??? Eller är det bara så att de verkligen är ute med hojen, inte sitter inne och skriver en massa goja? Kvalitetstid, typ.

Jobb/skola??
Jobbar som skidlärare hela vintrarna i vårt grannland Norge.
På somrarna försöker jag ha nytta av mina 175 högskolepoäng som bla innefattar en fil kand i media.
Fast det går dåligt att få jobb på den fronten så just nu jobbar jag som fritidspedagog, och har nedräkning, bara fyra veckor och två dagar kvar...
Sedan blir det cykling till hundra procent i tre veckor, dykning en vecka i Egypten och därefter bär det av till nordligare trakter :-)

Guzzer: Jag kan vara med i Mac-klubben, det står en jättefin på golvet bredvid mig *s* Som dock inte är uppkopplad, så just nu får jag sitta på en PC...

Jobb/skola??
Jahaja , snart en avdankad montör åxå. De ska flytta hela verkstadshelvetesskiten till Polen till våren...... då blire väl mycket tid till att cykla i vår då. Surt sa räven....

Jobb/skola??
Se det från den ljusa sidan. Det händer något i ditt liv, du får lära dig något nytt och får som sagt mera tid till att hoja!

Världen går inte under :-)

Jobb/skola??
Ok,
har hojjat väldans mycket med Jomper å Leo i Göteborg. Har faktiskt hostat Jonas hojj i min eminenta cykelkällare i över två år innan han tillfälligt flyttade till 08-land :).

För att ansluta till tråden så är jag en fd rörmokare som idag jobbar som konsult inom IT branchen med inriktning på besparingar genom effektiv infrastruktur, kolla in: www.zipper.se

Verkar vara en hel del Göteborgare här så jag ser fram emot att få träffa er på någon grym höst tur. OBED! Jag jobbar sen ett år åt Volvo Lastvagnar i Lundby, var sitter du?

//Dick

Jobb/skola??
Well... Själv jobbar man som LogistikExpertFörReturneradeFöretagsmedelande på den stora gula galären: Posten!

Det är bara att tacka mig när räkningarna dimper ner i låda o gissa om det är frustrerande att vara utsatt själv av sin egen gärning... ;)

Med andra ord så jobbar jag natt på Årsta terminalen med den stora fördelen att jobba en vecka o vara ledig en vecka!!! Stort smajl på det kan jag garantera, trots 12 timmars pass...

Annars så är jag utbildad grafisk formgivare som inte gillar att jobba frilans o lever ut sitt kreativa jag med www.frostnet.nu sen tre år...

Kan nog titulera mig journalist o fotograf egentligen numera... hmmm...

Är faktiskt Mac-avhoppare, körde smajlet till i vintras när jag gick över till TheDarkSideOfTheForce... men det är mkt enklare med nätet så, enkelt nog!

Slagord: Pedal hard go far!

Jobb/skola??
Du har så rätt Jonas. Efter att man gått å sparkat på samma företag i mer än 23 år gör väl att man blir ganska insnöad och bekväm. Men den tråkiga biten är att detta inte är det första företaget på orten som dragit/lagts ner. Så det blir välan till å pendla eller att sälja kåken å fly hålan. Ganska stora grejor ändå då man har familj.

Jobb/skola??
iaf, jag jobbar på Hallmansports här i Uppsala sen ett år tillbaka så jag är nybliven cykelnörd (datornörd sen 7år dessutom^^ ).

Jag har nyss köpt en najs mtb dessutom så snart är det dags att åkt på allvar, bara man får upp flåset lite :)

Edit: oj, det var visst ingen ny tråd det här. aja

Post &Auml;ndrad (04-04-08 18:18)

Jobb/skola??
Ja ni kan ju alltid gissa.

Jupp som det ser ut har ni här forumets enda läkare.

Lasarettet i Växjö är där jag glider runt och försöker hålla Kronobergarna friska.

Finns det några som håller till i dessa trakter och som är sugna på lite cykelturer?

;~}

Jobb/skola??
Det är jag som skinnar er på stora pengar när ni lämnar in bilen på
rep/service... :) Jobbar på ett grossistföretag inom bilreservdels branchen.
Det blir billigt att meka bil när man har mellan 40-75%rabatt på delarna :)

Jobb/skola??
Verkar som jag går in i tråden som yngsta forumdeltagare hittills då:

Går första året på Göranssonska Skolan, Sandviks egen friskola (gymnasium)
http://www.goranssonskaskolan.com

Detta borde göra mig till...pluggis?? Är dessutom cykelnörd och wannabe-datanörd!

Ola: Kommer till Eskilstuna på svealandskomittens läger 17-18:e!!! huvudkvarter: Mellsta (visst hette det så??)

Jobb/skola??
Sitter som konsult på Volvo PV och jobbar med mjukvarutestning av en nod som ingår i bromssytemet. Ganska kul jobb faktiskt eftersom jag är en bil o mc-tok.

Jobb/skola??
Heltidsdscyklist numera, sponsrad av intentias utvecklingsbolag med avgångsvederlag..:) Jobbade där i tre år som programmerare/utvecklare, så om någon har något hett tips om jobb i västsverige så let me know..

Jobb/skola??
Arbetade som sjukgymnast och sedan forskare inom idrottsmedicin från 1989-2000. Landstinganställd som IT samordnare/sysadminsedan 3 år. Tar betalt för att hjälpa folk som arbetar med Windows, betalar själv för att kunna jobba/leka med Mac (sedan 1984). Både system har sina för- och nackdelar. Om ni har provat OS X 10.3 och alla iApps på en G4 (eller ännu bättre, en G5) och tycker fortfarande inte att Apple har skapat något bra...

Jobbar också lite med importering av cykeldelar vid sidan om. Och med översättning (sv > eng).

Jobb/skola??
Skönt att höra att det finns folk som kör mac här. Själv gillar jag det skarpt och har haft macar sedan början av 90-talet. Men iom. OSX inträde har ju saker och ting förändrats. Sitter numera med en Dual G5:a och är helnöjd. Unix-kärnan (Open BSD) passar mig dessutom utmärkt då vi använder UNIX där jag pluggar. Det blir som det bästa från två världar.

Jag läser på KTH, Teknisk Fysik. Jobbar annars i en järnaffär och hjälper folk samt säljer verktyg/maskiner/o prylar av alla de slag. Jobbet börjar när studierna har upphåll så att säga, och så har det varit sedan ett antal år tillbaka.

Jobb/skola??
Mac här oxå! Mitt namn anspelar lite på det om ni inte redan gissat det...

I det verkliga livet är jag biolog som jobbar som miljöutredare på kommunalt bolag. Mest miljöfrågor kring deponi men även naturvård (mitt "huvudämne") och miljökonsekvensbeskrivningar.

Jobb/skola??
Guzzer: är du kvar på Högskolan i Borlänge? Jag var hos dig ett par gånger och skruvade på er Celix 4000 när jag jobbade på Fujifilm. Kul att man känner igen någon här..
Arbetar som tekniker med en bild- och mediadatabas.
/Erik

Jobb/skola??
Hepp, en gammal tråd med nytt liv. Kul läsning!

Jag hjälper till med övervikten av IT-folk/datanördar här: jobbar som systemutvecklare (och är för övrigt kollega med "erik h"). Bor i Fredhäll, Stockholm.

Har en sproilans ny hoj, och mycket sug i cykeltarmen.

/Johan

Jobb/skola??
drutten skrev:
Brevbärare. Bra arbetstider, men medger inga större utsvävningar.

Är du möjligen cyklande postiljon? för då är det ju fråga om träning på betald arbetstid ju !! Nästan fusk ;-)

Själv är jag innesäljare och knäcker extra på kvällarna som datalärare (en datanisse till alltså), fast just nu så är jag sjukskriven tyvärr.

Bosse

Tillbaka
Topp