jobba på mallis ?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
jobba på mallis ?
Sitter här o läser alla mallis trådar på självaste valborg, cyklade hem i kortbyxor från jobbet, fy fan vad kallt och folk tänkte säker vilken idiot.

lite om mig själv, Man 42år, vårdbiträde på ett äldreboende i luleå, inga barn.
Tvätta efter Stort A varje arbetsdag, delade turer, jobba varannan helg, massor med snö och väldigt kort säsong.

vad finns det för jobb möjligheter på mallis om man inte är ung och vill jobba på barer eller som barn passare?

jobba på mallis ?
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> vad finns det för jobb möjligheter...

Det finns inte, Spanien har Europas högsta arbetslöshet.

jobba på mallis ?
Enligt dagsfärska siffror är arbetslösheten över 21%, så det blir nog tufft. Bor med ett gäng spaniorer just nu och de försöker alla desperat hitta ett jobb utanför Spanien, för de vet att på hemmaplan finns det ingenting att hämta.

jobba på mallis ?
Med tanke på att flertalet svenska kommuner flyger ner gamlingar till både Mallorca och Gran Canaria borde det ju gå att få jobb med din tidigare anställning som merit ? :-) T

jobba på mallis ?
Funderade just på det, vad sysslar folk med här på ön medan jag trampade genom småbyar och städer. Alla kan ju inte leva på turister eller? Finns någon vinodling på ön men inte är det så mycket.

Själv med bakgrund inom gruvindustrin såg jag möjligheter i dagbrottet som låg nära Establiments, men man får väl kvartalslön jämfört med nuvarande jobb =)

jobba på mallis ?
henka35 skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv med bakgrund inom gruvindustrin såg jag
> möjligheter i dagbrottet som låg nära
> Establiments, men man får väl kvartalslön
> jämfört med nuvarande jobb =)

Som el-underhållsingenjör har jag haft liknande tankar varje gång jag cyklat förbi kolkraftverket på väg ut från Alcudia mot SaPobla.

Tillbaka
Topp