Jobbpendling - Regnskydd till ryggsäck

ekis

Ny medlem
Efter morgonens cykeltur till jobbet så ser ryggan sådär härligt prickig ut trots en enklare stänkskärm på cykeln. Den lär väl inte vara mindre prickig efter kvällens hemfärd. Är det någon som har tips på ett vettigt "regnskydd" för en 25-liters säck (i detta fall En Haglöfs Tight Large)?

/ekis

Jag cyklar till jobbet varje dag och då har jag en ryggsäck bara för det ändamålet. Ryggan blir smutsig, bara att acceptera. Även om ryggan klarar lite regn så stoppar jag alltid ner papper, pärmar o.d. i en tjock plastpåse så att de garanterat inte blir blöta
/Kalle

Några alternativ som borde funka:
*En ordentlig stänkskärm
*En ryggsäck med regnskydd
Det finns säkert fler alternativ, men det här har jag prövat med bra resultat ;-)

Hehe, det låter som att ni har tänkt i ganska exakt samma termer som jag.

* Stänkskärm: Satt på i morse, mensäcken vart rejält prickig ändå. Den skärmen jag har är rätt smidig när det gäller att montera på och av, så jag behåller nog den.

* Ändamålsspecifik rygga: Skulle iofs kunna vara ett alternativ, men i så fall blir det att handla en ny (på plussidan så skulle man iofs kunna köpa en mindre säck, för jag såg just att den jag har är på 30L).

* Följer nog Bruses tips och kontaktar Haglöfs så får vi se vad de säger.

/ekis

Senast redigerad av en moderator:
Vilken välsorterad sport- eller friluftsbutik som helst som säljer ryggsäcker, har regnskydd. Tom Stadium!

I till och med den minsta intersportbutiken här i Umeå hittade jag regnskydd till ryggsäckar. Regnskyddet, som var ett runt tyg med resårband längs hela kanten som man kunde dra åt, kom i en väldigt bra liten säck till förpackning...

Kostade grymt lite också, så testa ett sånt! Lär finnas på de flesta sport-/utebutikerna.

Jag har Intersports egna märke, McKINLEY. Med inbyggt regnskydd. Den säljs i olika storlekar och kostar mellan 350 ooch 700 beroende på modell. Har uttag för vattenslang också:

1.jpg

Regnskyddet ligger smidigt i ett fack undertill på ryggan...

2.jpg

//Skogling

annars har ju haglöfs m fl watertight bags med rullöpning som man kan stoppa ner saker i och sedan stoppa i ryggsäcken. Den jag har till haglöfs är på 30l och har funkat utmärkt både i duschtestet (HELT torr på insidan) och för praktiskt bruk (har aldrig läckt än så länge). Den jag har heter "Watatait drybag 30l"

Tillbaka
Topp