JönköpingHuskvarna-tråden

MTBiker

Aktiv medlem
I denna tråd diskuterar vi och delar allt cykelrelaterat i Jönköping/Huskvarna, staden som sprudlar av cykelintresse och föreningar som arrangerar fina evenemang.

Dela turtips,evenemang, bloggtips etc. Fråga efter stig/vägtips och lär känna fler cykelintresserade människor i underbara Jönköping/Huskvarna.

Yardsale.jpg

Igår frågade jag interwebs var man dricker bra kaffe i Jönköping/Huskvarna.
Har fortfarande ingen aning.

Kan man fråga här?
Nej Kaffe är aldrig OT

heklamama skrev:
-------------------------------------------------------
> Igår frågade jag interwebs var man dricker bra
> kaffe i Jönköping/Huskvarna.
> Har fortfarande ingen aning.
>
> Kan man fråga här?
> Nej Kaffe är aldrig OT

Klart du kan fråga här. Jag har dock inget svar

heklamama skrev:
> Igår frågade jag interwebs var man dricker bra
> kaffe i Jönköping/Huskvarna.
> Har fortfarande ingen aning.
>
> Kan man fråga här?
> Nej Kaffe är aldrig OT

Här uttalas ju Kaffe Kaffi, kanske därför du inte fått några svar.
Inne i sta'n tycker jag att du kan ta dig till Bryggan och beställa in kaffe i pressbryggare. Goda bullar har dom också.

Alpen skrev:
> heklamama skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Igår frågade jag interwebs var man dricker
> bra
> > kaffe i Jönköping/Huskvarna.
> > Har fortfarande ingen aning.
> >
> > Kan man fråga här?
> > Nej Kaffe är aldrig OT
>
>
> Här uttalas ju Kaffe Kaffi, kanske därför du
> inte fått några svar.
> Inne i sta'n tycker jag att du kan ta dig till
> Bryggan och beställa in kaffe i pressbryggare.
> Goda bullar har dom också.

+1

Wåffelcrossen är ett måste nästn iallafall skull va kul med fler från tabergsdalen som vill ta sällskap in. ...å på söndag åker Saint pedalerna på så man slipper bli stressad över att man inte kommer i spd pedalerna.....någon som har tips på roliga mtb rundor här ute jag cyklar ofta kring ngis och Åsa sjön skulle va kul med en ny runda

Senast ändrad:
Skulle gärna hänga på nån dag danne8512 och leta lite åkbart här ute, gärna en liten guidning runt åsa med då jag inte kört där :P

Alpen skrev:
> heklamama skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >var man dricker bra kaffe i Jönköping/Huskvarna.
> > Har fortfarande ingen aning.
>
> Här uttalas ju Kaffe Kaffi, kanske därför du
> inte fått några svar.
> Inne i sta'n tycker jag att du kan ta dig till
> Bryggan och beställa in kaffe i pressbryggare.
> Goda bullar har dom också.

Ahh
Kaffi på Bryggan.
Lätt att komma ihåg.
Får bli nästa gång.

Wåffelcross kanske är värt några timmars resande?

Jag ska nog ut på onsdag kväll igen uppe vid åsa sjön rhythm så då kan du hänga på om du vill...Ja ä uppvuxen i norrahamma så där i skogarna hittar jag hyfsat men taberg\månsarp hittar jag ingenting så de hade varit Nice mtbiker

Bra trådinitiativ. Själv är jag boende i Vaggeryd, söder om Jönköping och om någon i de trakterna är jag intresserad av lite pannlampscykling i skogen nu under vinterhalvåret. Är dock inte supersnabb. Annars finns det ju även fina mtb-gäng i Jönköping/Huskvarna på samma tema (Cykellistan, La Lepre Stanca, och Elna Dahlstrands initiativ vid IKHP på torsdagar), blir tyvärr inte så ofta att jag tar mig dit för att cykla.

Folk reser långväga för wåffelcrossen så det är helt klart värt det. Sist kom folk ända från Västerås.

Missa inta vår yardsale på torsdag kväll. Det lär bli MYCKET folk i Hallbystugan,

danne8512 skrev:
> Jag är i Vaggeryd lite då å då mest helger jag
> kan skriva här nästa gång ja åker ner så kan
> man se va dom skogarna har att bjuda på

Ja, lägg ett PM eller här i tråden. Det kan ju passa. Har en hyfsad 15 kilometare som funkar.

Kan meddela att bröderna Ludvigsson kommer vår Yardsale på torsdag med massor av prylar.
Kom förbi och snacka med folk, kolla på prylar och ta en fika vettja.

HALLBYSTUGAN kl 18-20

2012 står de väl??? Är det samma bana??? Hoppas benen lever ska lägga golv på lördag men med 99% säkerhet kör jag på söndag igen☺...hur ofta uppdaterar dom varvlistan någon som vet...skulle va kul att se hur långt efter man är

I jönköping/Huskvarna har vi två bra klubbar som sysslar med barn/ungdomsverksamhet.

IK Hakarpspojkarna drar runt 90st till sina träningar på onsdagar. Besök ikhp.se för att läsa mer

IF Hallby drar runt 65st till sina träningar på torsdagar. besök hallbysok.se för att läsa mer.

Cykling i JKPG/HKVA sprudlar. Välkommen du med!

Ni som brukar cykla vid Hallby har säkert märkt att kings landing har fått ett syskon, prince landing finns numera på "tekniken".

Vi planerar även för att märka upp våra banor på nytt. Så innan våren kommer så ska vi ha 3st märkta slingor klara. Sen arbetar vi vidare för ytterligare slingor.

sivan skrev:
> Är de väldigt blött uppe på Hallby nu eller?

I skogen är det ok men på de öppna fälten är det rätt blött. I lördags morse var det krispigt och fint.

danne8512 skrev:
> ?...om någon vill hänga på ut i skogarna i
> tabergsdalen imorgon så är vi 3st som ska ut
> och trampa

Jag jobbar :(

Om någon är sugen på ett längre landsvägs pass imorgon vid 9-10 tiden hojta gärna till jag utgår ifrån norrahammar inget jättetempo lagom snabbt

Senast ändrad:
danne8512 skrev:
> Om någon är sugen på ett längre landsvägs
> pass imorgon vid 9-10 tiden hojta gärna till jag
> utgår ifrån norrahammar inget jättetempo lagom
> snabbt

Synd att jag såg detta efter att jag lovat grabbarna att åka till badhuset imorgon fm.

Idag har vi vårstädat tre MTB banor vid Hallbystugan. Ett par nya stigar är dragna med som kräver lite mer jobb innan de är i toppskick. Vi skissade även på en förlängning på ca 500m på det svarta spåret.

Nya skyltar håller på att sättas upp och innan påsk kommer allt att vara klart. Blir riktigt bra.

80 cyklister på Hallbys MTB träning igår!

Vi tränar följande dagar.

Tjejgruppen Måndagar 18-19:15

Grupper för alla, nybörjare till elit. Torsdagar 18-19.15

Samling vid Hallbystugan.

Tänkte dra en tidig runda med lite blandat underlag kommer hålla mej i skogarna mellan bondstorp och sanseryd enkelt förklarat men om någon vill hänga på som har en kul runda är det ochså välkommet jag utgår från norrahammar

Någon mer morgonpigg icke bakis på söndag som är sugen på att testa långa cykelrallarn slingan sen tillbaka till bottnaryd kortaste vägen hojta gärna till isåfall

Hej det är min plan för Söndagen också! Jag har dock inte kollat med familjen ännu hur planeringen ser ut, men återkommer under dagen om vi kan fixa ihop något!

Tillbaka
Topp