Jotunheimen runt 2010 vilka skall dit?

ason

Medlem
Jag har till 90% bestämt mig att köra JR i sommar. För att slippa sitta själv och nöta mil tänkte jag kolla om det finns någon som skall köra och är sugen på samåkning. Jag kommer att utgå från Halmstad och kör raka spåret via GBG och Oslo. Planen är att åka upp torsdag och hem söndag.

Senast redigerad av en moderator:
Mag skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du kört tidigare?
Nej

>Andra erfarenheter?
Fem Vättern rundor var av fyra under nio timmar, två 20-mils randonee lopp. sex vasalopp men det var några år sedan det senaste.

> Låter rätt långt!?
Jo det är långt ;=)

ason skrev:
> Anmäld. Dax att nöta lite mer backe nu som
> uppladdning.

Lycka till!
Det är ett riktigt skojsigt lopp.
/J

bigmollo skrev:
>>
> Lycka till!
> Det är ett riktigt skojsigt lopp.
> /J

Tack. Jag har läst på din blogg om ditt lopp för ett par år sedan, inspirerande. Hoppas jag slipper dom problemen du hade.

Mag skrev:
> Låter rätt långt!?

Det är rätt långt, men min uppfattning är att om man grejar Vättern på runt 10 timmar så tar man sig runt Jotunheimen, möjligen med en brasklapp för om man har väldigt många kilon att släpa på och bara har hängåkt runt Vättern.

Om man sen är njutningscyklist och gillar vacker natur så kan jag inte annat än rekommendera att man någon gång ger sig i kast med den turen, i alla fall om man ser till att ha tur med vädret.

Vad är det som är så jobbigt med att googla? Det tar ju längre tid för er att skriva era inlägg här än att googla fram svaren..

Ingen som ska åka till Jotunheimen och kommer lite mer norr ifrån? Bor i Östersund och var sugen, Men inte så kul att åka dit själv.

Tjena!

- Jag tänkte åka till Jotunheimen och åker gärna med någon, har även egen bil men då endast plats för 1st då cyklarna får gå inne i bilen, har en kombi.

Bor i Stockholm & planerar att åka tidigt (typ kl 08:00) på torsdag för att hinna hela vägen. Sover i Lærdal på torsdagen för att få en bra natts sömn och slippa stressa under fredagen.

Har kört JR 2ggr tidigare och vet väl hyffsat hur det fungerar.

Roger: Har du plats kvar i din bil? Kan mötas upp på vägen någonstans ev.

/Claes

Hej Claes!
Det finns plats i min bil, har också cykeln i bilen, men jag har också en kombi, så två hojjar ryms lätt.
Det vore perfekt med sällskap med nån som har varit med där förr då det är premiär för mig i JR.
Förresten, var kommer du bo nånstans?

/Roger

Undrar hur det går för de som cyklar i år. Enligt yr.no verkar vädret inte vara lika bra som de senaste åren med en viss regnrisk under delar av loppet och ner mot fem grader över Sognefjell. Någon risk för snöfall verkar det i alla fall inte vara! Skulle vara kul med en rapport från er som kört när ni är "tillbaka i verkligheten".

Tillbaka
Topp