[Julaftonsride 2008] Karlstad

Frolicc

Aktiv medlem
Nu är det dags att börja längta efter Julafton! Härmed utlyses [Julaftonsride 2008] Karlstad.

Förra året( http://happymtb.org/forum/read.php/1/749801/769498 ) lyckades fem tappra hjältar komma loss från familjens bojor. Bruse, Kaktus, bozz, Thomas och Frolicc. Vi halkade runt på isen, drack glögg och åt pepparkakor. Vi skall väl inte vara sämre i år?

Jag vill vara ombytt och ren till strax innan Kalle för svärföräldrarbesök men jag antar att flera i sällskapet vill vara hemma ännu tidigare. Därför avreser vi någon gång mellan 8:00-9:00 från racketcenter i Karlstad. 2h total åktid. Tänk på att vi skall glögga, äta lussebullar och ha allmänt trevligt så vi lär inte komma så långt.

Förra året kördes Thomas stig, tranelundsstigen och naturstigen. Vita slingan på annandagen. Beroende på deltagare kan prästberget, bozzes g-klav, getryggen vara lämpligt.

Då sambon jobbar hela julen och jag själv är ledig är jag öppen för förslag på rides varje dag(typ), juldagen, annandagen... allt funkar. Om vätskeintaget blivit för stort under gårdagskvällen kan dock tempot dras ned något eller mitt deltagande helt ställas in. Hursomhelst, en perfekt möjlighet för de som ”kommer hem” på julen och vill uppleva gamla barndomsskogar.

Bruse(du överlevde ju förra året), drub, dillen(?), eknor, elin(se bara vad du dragit igång med din happyride karlstadtråd), jansson99 m.fl. som brukar hälsa på i stora staden vid Vänern, dags att ta med cykeln på julafton!

På Julafton kör följande nissar:
Frolicc
jordan
martin andersson
drub
bozz

På resten av dagarna(mellan jul och nyår nån gång) kör följande tokar på följande dagar:
Frolicc (Juldagen)
49e

Senast redigerad av en moderator:
Bra initiativ Frolic. Jag är förhindrad att deltaga på julafton annars ser det bra ut att kunna vara med och köra av sig en del julfläsk. Får återkomma om detaljer kring vilka dagar som blir aktuella.

Jag är i samma sits som Frolicc, min sambo jobbar under dagarna runt jul. Så det skulle sitta som en smäck. Men jag har inga dubbdack, och det antar jag är ett måste? Vad får man ge för ett par som funkar bra?

Jag överlevde förra årets julride (och hela förra vintern) med vanliga däck. Iår blev det ett par schwalbe ice spiker från CC. Från 350/styck vid utlandshandel ungefär om du skall ha många dubbar.

martinandersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är i samma sits som Frolicc, min sambo jobbar
> under dagarna runt jul. Så det skulle sitta som
> en smäck. Men jag har inga dubbdack, och det
> antar jag är ett måste? Vad får man ge för ett
> par som funkar bra?

Du ville se mig i den här tråden sa du Frolicc. Det får du men jag gör en happy och väljer familjen före skogen på jul. Annars skulle jag nog iofs få flytta ut i skogen för gott. Svårt val...

Japp de här låter som ett måste! Instämmer med tiki, bra initiativ frolicc. Med en sådan här höjdar ide kommer cykeln definitivt åka med upp till karlstad över julen, så jag kommer förmodligen ha möjlighet att cykla de flesta dagarna förutom de dagarna då de förhoppningsvis blir skidåkning.

Jag anmäler mig!
//Martin

Senast redigerad av en moderator:
andematt skrev:
> Jag tror att bruse är Håkan Holm.
---------------------------------

*Ha ha ha den var bra för den som förstod. :-)

Nu har jag iaf fått inbjudan av syrran till Karlstad. Men det blir ingen hjulmat eller hjulgran. Å det vill jag minsann ha.

Frolicc skrev:
> Dåligt med anmälningar hittils. Bozze, skulle du
> med?

då kan jag göra en felanmälan: det är FEL att meja ner skog så man inte kan cyka i den.

Eftersom vi skall glögga och käka lussebullar kommer nog tempot under julafton bli något lågt. Förra året var det mkt snack, mycket glögg(plus whisky i surlyplunta), mycket kanande på is och lite cykel.

På övriga dagar kan nog tempot skruvas upp en del.

Dock har jag vridit knät under en badmingtonmatch (förlorade första matchen utan att ta en poäng, slog av strängarna på racketen och vred sedan knät. KASS!). På sjukan sa de "ingen cykel i skogen på två månader" men det var nog lite överdrivet. Tänkte montera plattformspedal för vänsterfoten och spd på höger så är jag nog i god form för julrides.

Bara så ni vet, och som jag sagt tidigare, jag ahr inte råd att cykla i Karlstad. Stannar kvar i de snälla Hellasskogarna istället. Men får hoppas på lite Arvikarajd till sommaren.

Hade varit skoj att vara med Frolic men jag är i Arvika över julen. Ska i mellandagarna reka stigar som häromdagen lagts in i GPS. Detta sker då också i Arvika. Fler är välkomna att hänga med!

ÄR avfärdstiden spikad ännu?
Lite sugen på att haka på, men måste vara i centrum igen kl 10:00.
Kanske kan hala på delar av turen...??

//Johannes

jag e på alla dagar har varit för mkt "unhappy "ett tag nu va?kan nog luta åt scotten med dubbäck imorrn.har vi tur så blir det under nollan imorgon.

Tempot blir seriöst fetto, är förkyld och kommer köra med knäskydd samt skadat knä utan plastcykel. Jag tar med glögg, pepparkakor och lussekatter. Dock inte i de mängder så att det räcker till allas behov, lite knytkalas sådär. Kamera står någon annan för.

Hur är det för drub, dillen och jordan med tid? Jag och bozze kan nog närsomhelst =) Jag måste vara hemma till 12 så det lär inte vara något problem.

Jag blir tvungen att göra min andra officiella Happy. Min Cotic svek mig för någon månad sedan, bak växeln sögs med upp i hjulet på något märkligt sätt så de integrerade växelörat antog formen av en banan och växeln knäcktes :( Jag blev så less på hojen så den åkte raka vägen in i garderoben och där har den stått tills för någon dag sedan då den hamna på akuten hos Dr.Leo. Igår fick jag besked om att ramen mår bra och operationen lyckades, vilket glädjer mig oerhört mycket! Stort TACK till Leo!! Dock så befinner jag mig nu i Karlstad och Ramen i Göteborg så därav min happy... Hoppas ni får en toppen tur och att dagens väder håller i sig! GOD JUL på er alla!

//Martin

Jag är med, men helst före 09:00... ;)
Annars kan jag vara med i 45 minuter endast, men det får duga i så fall...
Men min röst på tid faller närmare 08:00...

Jag är där till kl 08:00!

Ska försöka kolla tråden innan avfärd imorgon för dementier dock...

Medtar lite glögg för sådanan som är bundna till att hålla sig i körbart skick imorgon i min termos.
Kanske kan skrapa ihop någon pepparkakssmula också...

Ses imorr'n!

Bozz kommer hem till dig kl 0900.

Är helt ur form och förkyld så det blir bra med riktigt nybörjarfetto tempo.

Nu ska jag spela lite spel med familjen.

Sitter här på julaftonsmorgon och funderar på vad jag skall göra. Är grymmt sugen på att hänga på men har så jäkla ont i halsen och bihålorna att jag nog helst borde stanna i sängen, om inte annat för att inte smitta er.

Så tyvärr, även jag gör en happy och ställer in mitt deltagande på dagens tur. Hoppas dock på snabbt tillfrisknande och fler turer under "jullovet".

Bozz, du hittade mig inte... ;)
Men en tur i skogen i ett lagom titta-på-naturen-tempo blev det för mi del. Skippade glöggen när jag nu blev själv...

God Jul på Er alla!

Tillbaka
Topp