Det stämmer att det går utan att man behöver lufta. Men man blir svettig av det! :-)
Kort sammanfattat som jag kommer ihåg det ur huvudet så låser man handtaget i horisontellt läge med en spik eller liknande så att handtaget är ihopklämt. Gummisnodd går säkert också bra. Sen skruvar man ut slangen ur handtaget och kapar den mot en skärbräda. Viktigt är att man behandlar slangen mycket försiktigt så att inte olja rinner ut. Undertrycket i slangen håller kvar oljan i både behållare på handtaget och i slangen om man behandlar dem varsamt. Sedan för man på skruvmuttern och den runda nippeln som kommer att klämmas åt innuti handtaget när man skruvar åt muttern in i handtaget. Som ni läste i min förra post så var riktigt noga med att inte skruva åt för hårt för då drar man sönder insidan på handtaget. Det tar inte stop av sig själv och det blir inte super trögt att dra åt. Kolla på det andra handtaget hur långt muttern är inskruvad eller allra bäst använd en momentnyckel. Slangen kommer skruva sig när ni drar åt muttern, så var inte så korkad som jag och börja lossa muttern åt fel håll utan ta bort handtaget från styret och snurra det rätt och sätt fast det igen. Kan ha glömt något nu, men det är så jag minns att jag gjorde.