Justera bromsar BMX
Har precis köpt en beg BMX till sonen. Den är för stor men lyckan är ändå total. MEN bromsarna biter inte alls och jag förstår inte riktigt varför. Har med framgång justerat in fälgbromsar på racer tidigare men detta är uppenbarligen ngt annat. när jag köpte den var vajrarna så lösa att bromsarna i princip var bortkopplade. Jag har nu lyckats spänna dessa så att det känns som att de ska ta bra. Har också justerat så att beläggens hela yta tar jämt mot fälgen... ändå uteblir effekt.
Vad beror detta på? Är belägget av ngn typ som inte ska bita (skulle vara märkligt)? Eller är de gamla torra (känns stenhårda när man känner på dem)? Kan felet ligga ngn annan stans, i s f var? Tacksam för svar från ngn som har erfarenhet av den här bromstypen.
Vad beror detta på? Är belägget av ngn typ som inte ska bita (skulle vara märkligt)? Eller är de gamla torra (känns stenhårda när man känner på dem)? Kan felet ligga ngn annan stans, i s f var? Tacksam för svar från ngn som har erfarenhet av den här bromstypen.