Justerbar sadelstolpe. Köpråd??

Hej alla glada. Vet jag tagit upp ämnet förut men nu har jag bestämt mig.
Blir till att beställa en joplin 4 eller gravity dropper turbo.
Men letar efter återförsäljare. Undrar hur man vågar beställa från europa eller staterna? Hur funkar det igentligen? Och vilka beställer man ifrån. Postförskott?
Cykelcomponents har till salu men e lite dyra.

Tackar om det finns någon som kan hjälpa mig.

edit: språkfascisteri / jomper

Senast redigerad av en moderator:
Joplin har väl inte varit så imponerande i kvalitet. Det skulle visst komma nån ny modell, men Gravitydroppern är ett säkert kort.

Diggar min nya kind shock i950, har bara kört några turer på den än så länge men den verkar lovande. Den ska vara lite stabilare än alternativen, och går att sänka 5".

Om nu de här skulle vara intressanta, vad är egentligen skillnaden mellan dessa tre i bilden.

Den för 159 är väl bara utan justering från styret.
Den i mitten, inkluderar den allt? Alltså med spak o allt för justering från styret...
Och den längst ned, som skulle kräva 'remote kit' för att justeras från styret - hur skiljer den sig från den översta egentligen???

Bilagor

• Screen shot 2010-03-07 at 10.18.04 PM.png
    Screen shot 2010-03-07 at 10.18.04 PM.png
    19.5 KB · Besök: 72
Tyder jag det rätt om den mittersta har 'allt'; setback och justering från styret, men är kanske lite tyngre?

Nu återstår bara att se om jag har någon av de diametrarna på min sadelstolpe... :-/ :-)

Du Rietz skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyder jag det rätt om den mittersta har 'allt';
> setback och justering från styret, men är kanske
> lite tyngre?
>
> Nu återstår bara att se om jag har någon av de
> diametrarna på min sadelstolpe... :-/ :-)

Beror på om man vill ha setback eller inte :) det är inget för mig, sadeln på min am-ram är redan långt bak som det är. Fastsättningen av sadeln ska vara bättre på den längst ner. Så det är väl en fråga om vad man gillar. Ks websida var rätt informativ har jag för mig, kolla där.

Gambler skrev:
> Du Rietz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tyder jag det rätt om den mittersta har
> 'allt';
> > setback och justering från styret, men är
> kanske
> > lite tyngre?
> >
> > Nu återstår bara att se om jag har någon av
> de
> > diametrarna på min sadelstolpe... :-/ :-)
>
>
> Beror på om man vill ha setback eller inte :) det
> är inget för mig, sadeln på min am-ram är
> redan långt bak som det är. Fastsättningen av
> sadeln ska vara bättre på den längst ner. Så
> det är väl en fråga om vad man gillar. Ks
> websida var rätt informativ har jag för mig,
> kolla där.

Ks websida - vad menar du? Jag hittar ingen info på vikt för den variabla stolpen längst ner och den antar jag behövde något kit för att justeras från styret...?

Hur som, skulle vara kul att testa offra nästan fem hundra gram i viktökning på min crosscountryhoj för de nerförspartier jag har på mina lokalslingor! kul att stå på nerför utan hög risk att gå över styret bara för att sadeln sparkar bakut ju

Gör en sökning på namnet på butiken. Då får du säkert lite matnyttig info.

Om du undrar över butikerna ovan så är Wiggle en stor butik med massor av happy-kunder. Ofta bra priser också. Superstar har jag aldrig handlat från, men ser väl bra ut. Prova sök.

/Fredrik

Efter att ha kollat 1 minut på Superstar-sidan tycker jag den verkar lika seriös som något annat... ;-) Billig frakt också, jag kanske blir tvungen att köpa något själv. Rödeloxerade klingor kanske!

/Fredrik

I-beam är en i-balk under sadeln som fäster sadel och stolpe. Du kan justera sadeln i längsled och dess vinkel med enbart en skruv, samt att systemet är lätt. Sadlarna är mkt lätta och kan ha i-balkar i kolfiber istället för rails i metall.
http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=23386
Du hittar INTE så lätta sadlar för det priset med ngt annat system.

Jag skulle gärna ha en justerbar till min. Och en turbo med fjärr har ändå under 300g mervikt mot en vanlig I-beam-stolpe.

Oj är jag så dålig på att skriva att allt blir missförstånd. Jag ville ha köpråd och en justerbar sadelstolpe.Nu har jag fått råd och stolpen e beställd. Jag ångrar bittert varje dag att jag inte lyssnade på min svenska lärare och vissa andra. Men jag orkade med otroligt mkt skolk och mkt extra jobb. Men jag antar att jag inte tjänade några kr på det för i så fall hade jag haft fler cykel prylar. Hoppas ni orkar med min svenska.

I-Beam, fick höra av en cykelförsäljare att sadlar med detta system är betydligt styvare och inte lika sköna som de gamla hederliga med två rails i metall. Stämmer det?

Du Rietz skrev:
> I-Beam, fick höra av en cykelförsäljare att
> sadlar med detta system är betydligt styvare och
> inte lika sköna som de gamla hederliga med två
> rails i metall. Stämmer det?

Jag är nog benägen att hålla med.

tuppen_ericson skrev:
> Oj denna tråden uppe igen.
> Jag har nu kört med min ks i950 r
> Hel nöjd funkar grymt.

Kul att hör! Är galet sugen på en själv.

Ja då har man konstaterat att man har 31,6 mm diameters sadelstolpe. Just det, då är det bara att kolla längden på den också :p

Tillbaka
Topp