När det skulle köpast stople senast i det här hushållet blev det en Reverb. Jag ogillar starkt hydrauliken, jag ogillar både stealth och dragning från toppen på stolpen. Jag ogillar reglaget, Jag ogillar att man inte kan serva eländet själv på ett enkelt sätt. Jag ogillar att den är glapp direkt ur lådan och bara blir värre.
Men, vill man ha 150mm slag är den helt fantastiskt mycket billigare än allt annat, man får ju nästan två reverb för en Lev. Jag tycker mycket bättre om min Lev, i princip allt på den är bättre än Reverb, men över 50% dyrare gjorde att jag hade lite svårt att rekommendera den.
Och det är fortfarande min fasta övertygelse att alla stolpar behöver regelbunden kärlek. GD kan man serva med en mitt-i-handen-monterad tumme och den mallet hammer, Lev fixar man om man kan serva en gaffel, Reverb behöver specialverktyg, de andra vet jag inte. Men jag blir sjukt skeptisk till Thomson som har någon "sealed cartridge" som ska vara underhållsfri alternativt skickas fram och tillbaka till något servicecenter som garanterat är ett helvete att få tag på utanför USA.
Sen fattar jag inte stolpar med wire som går in uppe vid sadeln, typ CP. De CP jag har haft i min närhet har fyllt wirehöljet med vatten och lera på bara någon vecka, vilket gjort aktiveringen av stolpen onödigt trög, ett faktum som bara förstärks av det muppigt designade handtaget. Då är till och med Reverb vettigare.
/Sur farbror