Kadens #3 blir försenad

bruse

Aktiv medlem
Kadens #3 blir försenad
"Kadens ägare, finska ROC Media Group och tidningens finska tryckeri Uusi Kivipaino har inte lyckats nå ett nytt tryckavtal i tid vilket tyvärr innebär att Kadens #3 blir försenad 3-4 veckor. Tidningen är alltså producerad och klar men kan inte tryckas."

http://cykling.rocsport.com/

Kadens #3 blir försenad
Ja det är ju tråkigt att man driver ett förlag och sen inte kan komma överens med tryckeriet. Det är synd om er och ni har verkligen min fulla sympati - jag väntar gärna en månad extra.

INTE!

Denna prenumeration av Kadens måste vara en av mina sämsta "investeringar" nånsin. Aldrig i tid, och sen på väg hem från jobbet ser man att det nya numret finns i pressbyrån. Men inte fan har jag fått det (vi har fått en förklaring varför detta händer från Kadens i en annan tråd - just not good enough). Andra tidningar lyckas hantera detta.

Fast jag kanske bara är en bitter kverulant.

Kadens #3 blir försenad
Ahhh ,det var redan spikat. Jag som trodde att du skulle starta en vadslagning.

Hade kunnat ge nedanstående odds:
I tid: >100ggr
1-3 dagar sen: 50 ggr
4-5 dagar sen: 10 ggr
1 vecka: 3ggr
>1 vecka: 1ggr

Kadens #3 blir försenad
Det är i sådana lägen en god marknadsförare tar beslutet att släppa tidningen som PDF tillgänglig för alla tills prenumeranter fått sin tidning i brevlådan.

Kadens #3 blir försenad
Ma Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> Ahhh ,det var redan spikat. Jag som trodde att du
> skulle starta en vadslagning.
>
> Hade kunnat ge nedanstående odds:
> I tid: >100ggr
> 1-3 dagar sen: 50 ggr
> 4-5 dagar sen: 10 ggr
> 1 vecka: 3ggr
> >1 vecka: 1ggr
>

Your bookie skills are lacking, young Jedi... Ditt bästa utfall blir ju att gå jämnt ut... :)

Kadens #3 blir försenad
the_TnT skrev:
> Det är i sådana lägen en god marknadsförare tar
> beslutet att släppa tidningen som PDF tillgänglig
> för alla tills prenumeranter fått sin tidning i
> brevlådan.

Det är sååå opraktiskt att sitta med laptopen på muggen bara :(

Kadens #3 blir försenad
JLarsson skrev:
> Det är sååå opraktiskt att sitta med laptopen på
> muggen bara :(

Det är en bättre lösning än att bara torrt konstatera att tidningen blir 'gissningsvis' en månad sen.

Dessutom slipper jag gå till bibblan och läsa den - en syssla jag varit för slö för de senaste månaderna.

Kadens #3 blir försenad
Nu ska jag sticka ut hakan lite grann...

Kadens: Lägg ner!

1) Det går inte att ha en tidning som har både om racer och mtb. Inse, framför allt inte när den
bara kommer 6 gånger per år. Det blir liksom ca 30 sidor mtb-läsning per/2månader.
Det funkar inte.
Tror faktiskt en fristående tidning för racer och en för MTB skulle vara mycket bättre.

2) Det går framför allt inte att bara få 30 försenade sidor mtb läsning på/2månader. Skärpning!

3) Ett tips: Köp ett nummer av någon av de engelska/amerikanska tidningarna och se och lär.
Vad är det som hindrar er på kadensredaktionen att skriva lika mycket och testa lika mycket.
Vad gör ni på dagarna egentligen? Läste ett nummer av era föregångare "Funsport Mountain Bike".
Numret var ifs bara på 50 sider. Men det var faktiskt riktigt bra läsning. Resereportage är
kanon- roligt att läsa. Helt okej bilder och bra artiklar. Visst, detta var bara ett nummer, så jag
vet inte hur dom andra var.

Jag vet att detta låter rätt sågande, men ska jag vara ärlig så kommer inte min prenumeration förnyas nästa gång det blir dags om det inte kommer ett riktigt bra nummer innom en snar framtid...

Peace!

Kadens #3 blir försenad
Synd och tråkigt att tidningen är försenad.

Dock tycker jag att tidningen är bra, tycker även att kombinationen racer/mtb är helt ok. Själv cyklar jag ungefär lika mycket av båda så självfallet är jag intresserad av båda inriktningarna. Kan tänka mig att Grabbarna på Kadens är dubbelt så frusterade som vi läsare just nu. Med tanke på tidigare distributionsproblem så var denna försening det sista som de behövde. Hade de kunnat lösa det hela hade de nog gjort det.

Det jag är kritisk till är att man valde att vänta så länge innan man gick ut med informationen, det kunde man gjort bättre.

Men ändå kommer jag att förlänga min premunation i dagarna.

Kadens #3 blir försenad
Freeride eric för några år sedan var det 2tidningar! En för mtb och en för racer! Racer tidningen dog. MTB tidningen överlevede! Men sen när mtb tidningen får in personal som är räcer fantaster skälva så smyger de in räcer snack i mtb tidningen! Och å säger de, att det måste finnas för alla! Ja det hade det om räcer folket hade köpr sin velo på 90talet! JAg håller med om att tidningen är väldigt tunn på mtb fronten! Undrar hur många ex de säljer av varje nr! Om räcer folket köpte så skulle de ju sälja typ lika många som startar i vätternrundan + alla som cyklar men inte vättern + alla mtbare! Det blir många!

Kadens #3 blir försenad
Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att Kadens inte kommer i tid till prenumeranterna,
Jag brukar i normala fall få den tre dagar efter utgivningsdatumet.

Jag tycker tidningen är proffsigt gjord och väldigt bra,men tålamodet tryter när den inte kommer i tid.

Men det är enda cykeltidningen som jag kan få tag på via prenumeration så jag får väl stänga inne ilskan.

Dessutom tycker jag att dom borde kunna plasta in tidningen så den ligger lite mer skyddat, men icke !

Mvh /pinewood

Kadens #3 blir försenad
"Eftersom nummer #3 2005 inte kommer att komma ut i tid så bjuder vi här på artikeln om Giro d'Italia. Du kan ladda ner hela artikeln som PDF och printa hemma."
Kadensredaktionen läser tydligen happymtb...

Kadens #3 blir försenad
kungen skrev:
> "Eftersom nummer #3 2005 inte kommer att komma ut
> i tid så bjuder vi här på artikeln om Giro
> d'Italia. Du kan ladda ner hela artikeln som PDF
> och printa hemma."
> Kadensredaktionen läser tydligen happymtb...
>

Den var iofs ute för nedladdning redan innan denna tråd skapades...

Kadens #3 blir försenad
Tjena! Jag tycker tidningen är bra just för att den blandar och ger. Dessutom tycker jag fotona är schyssta. Har varit förbi fiskartorpet ett par ggr och de verkar ju inte vara så många på redaktionen vilket i mitt tycke ger ännu bättre cred att kunna prestera en sådan tidning. Att den är sen är väl kanske inte så kul men jag sitter inte hemma och väntar på tidningen, då har jag ju happy :)

Vi kan ju inte referera till gamla tidningar eftersom de uppenbarligen tog sig vatten över huvudet.. Jag tycker även om utländska cykeltidningar men är det inte lite väl mycket reklam i dem? Fast med mer reklam ger mer pengar att göra resereportage för...

Kadens #3 blir försenad
Jag kanske ska förtydliga mitt lite onyanserade inlägg tidigare:

Jag tycker att redaktionellt håller Kadens en mycket bra kvalitet och mix, särskilt för mig som gillar mtb lika mycket som lvg. Intressanta artiklar och bra foto. Vi som hänger här och på andra siter kanske har mindre utbyte av produktnyheter osv, men jag förstår och accepterar att de sidorna finns. Kort sagt: Bra blaska.

Men vad hjälper det när den kommer sällan, om den kommer överhuvudtaget.

Kadens #3 blir försenad
Pfff.. tidningen har fantastiskt tråkiga uppslag. Jag skulle f-n kunna rabbla upp 10 ideer på rak arm till roliga artiklar de skulle kunna skriva.

Kadens #3 blir försenad
Några förslag:
1. Gör bättre själva istället för att gnälla
2. Skriv ett artikelförslag och kontakta Kadens
3. Ring/åk till Kadens (dom sitter i Fiskartorpet Sport) och prata med dom.
4. Skriv ett brev (välj själv om det är epost eller fysiskt) och kom med förslag
5. Gilla läget

Personligen tycker jag Kadens blir bättre och bättre innehållsmässigt, men Sverige är väldigt litet...
Leveransprecisionen kunde ha varit bättre.

Kadens #3 blir försenad
Mattias L skrev:
> Några förslag:
> 1. Gör bättre själva istället för att gnälla
> 2. Skriv ett artikelförslag och kontakta Kadens
> 3. Ring/åk till Kadens (dom sitter i Fiskartorpet
> Sport) och prata med dom.
> 4. Skriv ett brev (välj själv om det är epost
> eller fysiskt) och kom med förslag

Orkar inte/har inte tid/är inte tillräckligt engagerad. Därför gnäller jag lite här istället.

> 5. Gilla läget
Det gör jag. Köper inte tidningen

Kadens #3 blir försenad
Rippa skrev:
> Mattias L skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 4. Skriv ett brev (välj själv om det är
> epost
> > eller fysiskt) och kom med förslag
>
> Orkar inte/har inte tid/är inte tillräckligt
> engagerad. Därför gnäller jag lite här istället.
>
> > 5. Gilla läget
> Det gör jag. Köper inte tidningen

*skratt* Ärligt svar i alla fall :)

Kadens #3 blir försenad
Det känns som kadens är ett kanske i tanken bra koncept, men det funkar inte i praktiken. Det funkar för de fåtalet som kör xc och landsväg och är intresserade av freeride / DH. Men hur många har den kombinationen?
Istället blir det ju att de som inte är lagda så skiter i att köpa tidningen för att det inte är värt pengarna för att läsa ett till två reportage.

Skulle man satsa helhjärtat ala MBUK på en tidning för alla "icke-lycra"-åkare och ha en helt annan tidning för lycra-folket så skulle det nog gå bättre för båda två. Det är nåt som är fel när typ alla i sverige enbart köper utländska tidningar... Det borde ju helt klart betyda att det finns en marknad. JAg skulle gladeligen köap en MBSvea varje månad för 80kr om den var lika intressant som MBUK är, fast på svenska. De har verkligen lyckats att integrera klassisk skogskörning med modern friåkning. Helt enkelt därför att de har rätt attityd mot mtb, inte denna anti-fet-däckattityd som folket på Kadens verkar ha (Det finns undantag, och de gör ett bra jobb, men de ges för lite utrymme).

ett exempel:

MBUK har ett XC-reportage: Bilderna visar folk med glada miner, på fantastiska stigar i bra väder, idylliskt. Man vill verkligen uppleva det.

Kadens XC-reportage: Bilder på slitna folk i branta uppförsbackar med jordens mest ansträngda miner, lerigt och jävligt. Ush.

Kadens #3 blir försenad
Ja, det är tyvärr vanligt att den är försenad, iaf om man tycker att prenumeranter skall få den innan den kommer till pressbyrån, men det brukar bara vara några dagar.
Dom har ju verkligen inte varit lyckosamma med distributionen, och nu tryckeriet. Men det är ju oftast inga skäl som slutprenumeranten bryr sig om. Man har ju betalat och vill då få den i tid. Som i alla serviceinriktade brancher.
Tyvärr, måste jag säga, så saknar jag den inte om den kommer sent då jag tycker att MBA (och snart ST) har ett mycket bättre upplägg, iaf för mig då jag inte är alls intresserad av LVG och som i mitt tycke har roligare och mer intressanta tester. Men detta betyder inte att jag inte tycker att Kadens e bra.

Kadens #3 blir försenad
Jag tycker Kadens är mycket bra, och jag gillar att läsa om landsväg och mtb lika mycket, så för mig är blandningen perfekt!
Förresten, vet nån vad Cykeltidningen heter som ser ut som en kvällstidning i papperskvalitet? Om ni fattar vilken jag menar? Hur/kan man prenumerera på den?

Kadens #3 blir försenad
Dax för kadens att upphandla med ett annat tryckeri kanske...

Tänk om repotage om ett par ride reports i sverige per # , både lvg/ xc /fr/dh.
Test av mer delar , gäst provare (gärna i samband med ride report's) , tävlingar ,
intervjuver av eldskälar och idoler/proffs.

Och INGA kaffe repotage...

Och 12 nummer per år.

Då skulle kadens ha bra underlag för försäljning.

Kadens #3 blir försenad
>"Tänk om repotage om ett par ride reports i sverige per # , både lvg/ xc /fr/dh.
Test av mer delar , gäst provare (gärna i samband med ride report's) , tävlingar ,
intervjuver av eldskälar och idoler/proffs.

Och INGA kaffe repotage...

Och 12 nummer per år."

Låter som HappyMTB tycker jag, minus lite tävlingar, kaffet kanske och inte så många idoler/proffs även om det finns några elitåkare som skriver här.

Kadens #3 blir försenad
Vi får väl bjuda med dom till Kinnekulle. Det skulle ju kunna bli en najs ride report.
Tyckte annars att kaffeartikeln var trevlig men det kanske är en intressefråga. Mer kaffe - mindre lvg...

Kadens #3 blir försenad
Burner skrev:
> det är nog cykelnytt du menar. jag fick med en i
> ett paket från cc. det verkar som om de inte har
> nån hemsida. men det står i tidingen att man kan
> hämta den hos 400 cykelhandlare och att man också
> kan prenumerera på den. kostar 125kr per år för 5
> nr.

Ja, precis! Tackar så mycket!

Kadens #3 blir försenad
iMats skrev:
> Vi får väl bjuda med dom till Kinnekulle.

Done and done. Bra idé!

Fast... de orkar säkert inte masa sig ut ur redaktionen :P

Kadens #3 blir försenad
the_TnT skrev:
> iMats skrev:
> -----
> > Vi får väl bjuda med dom till Kinnekulle.
>
> Done and done. Bra idé!
>
> Fast... de orkar säkert inte masa sig ut ur
> redaktionen :P

Alternativet är ju givetvis att någon skrivkunnig kinnekullenärvarande happyist knåpar ihop en artikel. Foton brukar ju inte vara några problem. Fast roligast är väl givetvis att kadensarna tar sig en liten runda.

Kadens #3 blir försenad
Jag håller fullständigt med Mattias. Om Kadens inte duger, varför inte skriva själva? Larsén & Co gör en så bra tidning som möjligt efter sina förutsättningar, och blir bättre och bättre hela tiden.
Har du något viktigt att säga så så finns det alltid kanaler för att få fram det. Gör din egen tidning. Om det så bara är bläckstråleskrivna A4 som är ihophäftade lovar jag att köpa ett ex. Det behövs förresten inte ens papper.
Det finns många som som har åsikter om vad dom vill läsa, men få som orkar anstränga sig.
Mattias L skrev:
> Några förslag:
> 1. Gör bättre själva istället för att gnälla
> 2. Skriv ett artikelförslag och kontakta Kadens
> 3. Ring/åk till Kadens (dom sitter i Fiskartorpet
> Sport) och prata med dom.
> 4. Skriv ett brev (välj själv om det är epost
> eller fysiskt) och kom med förslag
> 5. Gilla läget

Kadens #3 blir försenad
Markus F skrev:
> Jag håller fullständigt med Mattias. Om Kadens
> inte duger, varför inte skriva själva? Larsén
> & Co gör en så bra tidning som möjligt efter
> sina förutsättningar, och blir bättre och bättre
> hela tiden.
> Har du något viktigt att säga så så finns det
> alltid kanaler för att få fram det. Gör din egen
> tidning. Om det så bara är bläckstråleskrivna A4
> som är ihophäftade lovar jag att köpa ett ex. Det
> behövs förresten inte ens papper.
> Det finns många som som har åsikter om vad dom
> vill läsa, men få som orkar anstränga sig.
> Mattias L skrev:
> -----
> > Några förslag:
> > 1. Gör bättre själva istället för att gnälla
> > 2. Skriv ett artikelförslag och kontakta
> Kadens
> > 3. Ring/åk till Kadens (dom sitter i
> Fiskartorpet
> > Sport) och prata med dom.
> > 4. Skriv ett brev (välj själv om det är
> epost
> > eller fysiskt) och kom med förslag
> > 5. Gilla läget
>
>
> Bici e Prosciutto.
Tjena!

Tjockt medhåll på den där.. (Förutom att kadens är en bra tidning..)

Man ska inte klaga förens man gjort något själv, alltså ställer jag mig snyggt på barikaderna och skriker att Kadens suger fet hästpung!!!

Kadens #3 blir försenad
Tjena!

Ok, nu ska jag inte klaga mer på Kadens, då det inte finns nått att klaga på längre.. Och ni behöver nog inte bekymra er mer om ni kommer få tidningen i tid och om hur mycket lvg det kommer vara med..
För det kommer varken finnas nån lvg eller mtb i kadens nått mer, för det kommer ingen kadens...

Kadens #3 blir försenad
Tjena!

Något sånt, eller att Roc Media Group har gått i konkurs idag.. Men det är väl samma sak..
Sorgligt men sant, även om jag inte tyckte om tidningen så var den bättre än ingeting alls..

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp