Kadens #3 blir försenad

Kadens #3 blir försenad
Knäskål:

Säg att detta är ett särdeles grymt skämt från din sida?!?!

Tyckte Kadens var riktigt hyfsad trots att dem var lite sena i leveranserna, men att försvinna helt var tråkigt. Hoppas dem kan rekonstruera den och köra vidare.

Bosse, Kadens prenumerant sen start.

Kadens #3 blir försenad
Detta var illa, men bara att inse att det kan gå så ibland :-(

Då kan man känna sig blåst på dem pengarna då isf, och vad ska man prenumerera på framöver då MBA eller Singeltrack har jag valt mellan som komplement till kadens, några förslag?

Bosse

Kadens #3 blir försenad
på forumet så påstås det iofs av en kille som inte har gjort några andra inlägg och dessutom avslutar med ett frågetecken.

Om det är sant så borde det gå att ta reda på via finska motsvarigheten till tingsrätten el dylikt.

Kadens #3 blir försenad
Här finns nu ett officiellt pressmeddelande angående vad som gäller. Vad som också är viktigt att förstå är att ROC FI och ROC SE är två olika bolag (som dock hänger ihop genom ägarskap), och det är ROC FI som gått i konkurs, inte det bolag som Kadensredaktionen tillhör.

Ni kan alla räkna med att redaktionen inte vill något hellre än att leverera en skön cykeltidning i tid till allt och alla. Våra händer har dock varit något bakbunda tidvis.

http://cykling.rocsport.com/doc.htm/1709/

Kadens #3 blir försenad
Interaktiv blaska?

Nog helt rätt, speciellt när man läser Mattias summering av soluppgångsritten. Hänt i vecket, släng dig i väggen!

Kadens #3 blir försenad
Ska man satsa på en ytländsk blaska då? Har iof MBA, men hur är What Mounitainbike? Eller finns det nån annan europeisk blaska värd att prenumenera på?

Kadens #3 blir försenad
Jag har just fixat en pren på single track, den ska ju vara bra säger dom flesta, så jag litar på dom.

Kadens #3 blir försenad
Jag kör Mountainbiking UK, men den är väldigt freeride-inriktad, men grymt bra. Lite mkt reklam, men artiklarna är roliga, intressanta, varierande och komponerade med snygga bilder (det är för dem man köper den)

Kadens #3 blir försenad
hafer skrev:
-------------------------------------------------------
> EriC, jag håller med:
>
> Det går inte att kombinera MTB och Racer i en
> tidning med bra resultat. Jag vill bara läsa det
> MTB-relaterade materialet, alltså går halva
> tidningen bort !!
>
> Jag kommer INTE att förlänga prenumerationen

Vad synd, jag som tycker att racer och MTB är två sidor på ett mycket vackert mynt! Är du SÄKER på att du har prövat att ligga i en fin klunga i dubbla led med trevliga cykelkompisar en vacker försommardag och susat förbi åkrar, ängar, gamla alléer och sjöar i 31 km/timmen? Det är en sådan njutning att jag får gåshud av att bara tänka på det.

För övrigt gillar jag Kadens. Jag är inte prenumerant så jag lider inte så mycket som ni andra och brukar tom glömma att köpa den i tid, så även det senaste numret. Det köpte jag när hälften av alla lopp som behandlades av Roberto Vacchi var avverkade.. Tidningen håller en hög klass på tester, bilder och reportage, tycker jag. I Kadens fick jag lära mig för- och nackdelar de olika typer av länkage som förekommer på MTB, något som av någon märklig anledning aldrig (eller mycket sällan) diskuteras här på forumet.

Kadens #3 blir försenad
Jag tycker att Kadens är (var?) skaplig, hoppas de fortsätter. Om man nu som jag inte bara vill läsa om skogscykling utan även landsvägs dito vilken blaska lämpar sig???? Jag kan tänka mig att prenumerera på två i värsta fall, en skaplig xc-blaska och en lvg-blaska....

Kadens #3 blir försenad
Jag fick senaste (förra) nummret gratis på cykelprovardagen, och hade jag varit intresserada av att prenumerera på en cykeltidning till så hade kadens varit mitt val. Den var trevlig, välskriven och underhållande.

Kadens #3 blir försenad
Många myter som sprids i den här tråden tycker jag.
Att det finska förlaget ROC gått i konkurs är inte samma sak som att säga att tidningen Kadens gått i konkurs. ROC står för distrubitionen, så det är ROC's fel att tidningen har varit försenad under alla utgivningar och inte Kadens redaktion.

Det som nu måste till för Kadens, är att hitta en ny samarbetspartner, så att tidningen kan komma ut normalt i framtiden. Man planerar för ett tjockt sommarnummer där nr 3 och 4 slås ihop. Vidare är man färdig med en nyproducerad separat freeridetidning Klarence som också kommer att bipackas sommarutgivningen. Skall bli spännande att se vad denna nya tidning innehåller.

Läs mer här: http://cykling.rocsport.com/doc.htm/1709/

Kadens #3 blir försenad
Tjena!

Klarence, en NY tidning???? JAvisst en NYTT nummer av den.. Nr ett kom förra året..
SKulle vara shysst mot prenumeranterna om dom skickade ut den sålänge då den är färdigtryckt och klar och ligger på södermalm..

Kadens #3 blir försenad
Kneecap skrev:
----------------------------
>Skulle vara shysst mot prenumeranterna om dom skickade ut den sålänge då den är färdigtryckt och klar och
>ligger på södermalm.

Fattar vi varandra rätt nu? Jag skrev i mitt inlägg att Kadens inte kan distribuera.

>Klarence, en NY tidning???? JAvisst en NYTT nummer av den.. Nr ett kom förra året..

Sorry, nr 2 då... :-)
Men jag tror i alla fall att många kommer att uppleva den som ny, däribland jag. :-)

Kadens #3 blir försenad
Tjena!

Distributionen av Klarence är väl inte svårare än att sätta sig på kontoret med en jefla massa klisterlappar med prenumeranternas adresser på.. Klarence har varit färdigtryckt i över en månad..

Kadens #3 blir försenad
Kneecap skrev:
-------------------------------
>Distributionen av Klarence är väl inte svårare än att sätta sig på kontoret med en jefla massa
>klisterlappar med prenumeranternas adresser på. Klarence har varit färdigtryckt i över en månad.

Det är just det som inte går, ROC har distributionsrätten.

Kadens #3 blir försenad
Tjena!

Det måste ju ligga i Rocmedias intresse att ha kvar goodwill hos prenumeranterna också eller hur???

Och sen tycker jag faktist att det är ok att bränna hemma så länge sverige har dom alkoholskatter vi har..

Kadens #3 blir försenad
Ni ska inte vara ledsna, efter regn kommer alltid sol.
Sen börjar det alltid spöregna igen.

Jag tror inte på att två så skilda ting som racer och
mtb kan mixas framgångsrikt i ett och samma magasin.
Visst en och annan kuriosa-landsvägscykel (fixed) kan
man väl sticka in men absolut inte mer än så,
och vice versa.

Personligen vill jag absolut inte titta på bilder av vältränade,
inoljade, solariebruna kisar i vita cykelbrallor som är på Mallorca-
semester. Jag vill se bak och/eller framfulla, håriga brunbjörns-
hillbillys i snickarbyxor på stål eller titansinglespeedscruisers.
Lite som en ny Deliverance/Deerhunter i pappersform i brevlådan
varje månad. Hittintills är den bästa svenska "cyklings-tiningen"
någonsin frost-sidan. En pappersvariant av den eller motsvarande
skulle jag prempa på direkt. Sätt fart Tobbe!

Jag tipsar eder härmed också om dessa fina amerikanska tiningar,
mer eller mindre i samma genre.
http://www.mountaingazette.com/index2.php
http://www.dirtragmag.com/

Nu jeflars ere snart helg, bananlikör och skogscykling står på schemat.

Kadens #3 blir försenad
Kneecap skrev:
>Det måste ju ligga i Rocmedias intresse att ha kvar goodwill hos prenumeranterna också eller hur???

De har ju gått i kunkurs.

Vad jag menade med mitt förra inlägg var:
Att om du bränner sprit hemma och distribuerar via posten är det olagligt, men om du bränner hemma och distribuerar via systembolaget är det tillåtet. För det senare måste du däremot ha tillstånd och avtal.

Det är lite i den situationen som Kadens befinner sig.
Rocmedia, den godkända distibutören, har kånkat och man måste vänta tills en annan tar vid.

Även om vi skulle anta att det är tillåtet, är möjligheten att klistra etiketter och posta på vanligt sätt, inte något alternativ. Det kommer att bli så dyrt att även Kadens skulle kånka.

Kadens #3 blir försenad
Newsboy och Mathias:

Visst, smaken är ju som baken...
Men jag tror ändå att det finns många som tycker att mixen är trevlig, (inklusive mig själv), tillräckligt många för att tidningen skall vara intressant att ge ut. Men som sagt då måste givetvis distributionen också fungera.

Vi ses i skogen. :-)

Kadens #3 blir försenad
Du Raceman har du inte blandat ihop en hel del saker nu?

1. Du behöver varken tillstånd eller avtal med någon för att
göra och distribuera en tidning via posten. Så långt har
våra politiker som tur är ännu inte lyckats styra upp vår frihet.
Bara skriv/fota/tryck, smack på med frimärke så är det klart!

2. Vill du däremot ha blaskan bredvid Slitz och Antik & Auktion på
Pressbyrån/ICA måste du däremot skriva avtal med någon i duopolet
Tidsam eller Bonnierspacket. Tidigare på 70-talet så var Pressbyrån
ett statligt distributionsnät där alla hade möjlighet att få ut sin
blaska, men nu har "marknadskrafterna" låtit "konkurrensen" lösa
det "problemet".

3. Förmodligen så "ägs" högen med nytryckta Klarence idag av någon, alternativt
så finns det ett avtal som reglerar för när/var/hur den ska skickas ut.
Men om Klarence-blaskorna släpps fria finns det inget som hindrar att
man sätter ett frimärke på dem och dumpar högen på närmaste post.

4. Rocmedia är inte en distrubutör utan det bolag som äger/ägde Kadens.
Rocmedia är förmodligen det bolag som äger distributionsavtalet med
Bonniers/Tidsam därför är det svårt för någon att bara hoppa vidare
och starta på nytt med nytt organisationsnummer. Ett eget nytt
distributionsavtal kräver en hel del cash och gubbsmek i huvudstadens
herrbastuklubbar. Det funkar som trafiktillstånd för transportföretag,
taxitillstånd och utskänkningstillstånd dock med den pikanta twisten
att det inte längre är staten/länsstyrelsen som drar i spakarna.

Så börja göra era egna tidningar nu kids!

Senast redigerad av en moderator:
Kadens #3 blir försenad
Jomper skrev:
--------------------------
>Metaforer är alltid dåliga.

Just den den där metaforen var väl ingen höjdare, det håller jag villigt med om :-))
Men ibland kan en liknelse öppa upp ögonen på den mest inbitne..., det har jag varit med om förr. ;-)

Kadens #3 blir försenad
Newsboy, har jag skrivit att Rocmedia är ett distributionsföretag? Det är fel i så fall, vad de däremot har är utgivningsrättigheterna och det inbegriper distributionen. Det beror alltså på avtalet med ROC vad Kadens får, och inte får göra. Det är egentligen bara det jag velat få sagt tidigare.

I övrigt håller jag med dig vad du skrev.

Kadens #3 blir försenad
jomper skrev:
> Metaforer är alltid dåliga.
> ---

Metaforer är som skoskav.

Kadens #3 blir försenad
TBone skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----