Kadens är död, leve Cykeltidningen

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
Döm om min förvåning när jag idag hittade en inplastad cykeltidning i min brevlåda.
Layoten var misstänkt lik Kadens. Av med plasten och bläddra. Hmm det är ju Kadens fast med ett annat namn.

Läs mer här http://www.cykeltidningen.se/

/Anders

Hoppas jag får en åxå.

Den 13 juni reggades cykeltidningen.se, alltså förra måndan, så nytt är det. Reggad av David Elmfeldt, vem nu det är.

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas jag får en åxå.
>
> Den 13 juni reggades cykeltidningen.se, alltså
> förra måndan, så nytt är det. Reggad av David
> Elmfeldt, vem nu det är.
>
> --------------------------------------------------
>

Är inte David en av killarna bakom fotosidan.se eller jag kanske har fel...

om cykeltidningen kan hålla sig ifrån att dras med i andra tidningars konkurser i fortsättningen så kanske man skulle teckna sig en stödprenumeration. Jag fick sista numret av kadens på cykelprovardagen och jämfört med samma tidning ett år tidigare var det ett stort lyft.

>
> Är inte David en av killarna bakom fotosidan.se
> eller jag kanske har fel...

> // Thomaz

Jo, och gammal MTB-cyklist. Han var med i den saligen insomnade cykelklubben Sthlm Yeti MTB där även jag var aktiv när det begav sig.

/C

va fan, en ny tidning igen? här byter man namn lika ofta som man byter kalsonger.
först va de velo, sen kadens å nu cykeltidningen?!....hmmpf

Jag skulle nog kunna påstå att kadens och cykeltidningen e samma sak, fast i ett annat namn.
Kul att se att dom har kommit igång igen, Sverige BEHÖVER en cykeltidning (anser jag).

varför ständigt byta namn??!....går tidningen så kass så den konkursars å sen startar upp med nytt namn
bara?

namnbytet är nog pga att namnet kadens ägs av konkursboet. Texten på hemsidan verkar antyda att namnet inte kommer vara så långlivat.

så orginellt på nåt vis!...man kan ju nästan gissa att den innehåller mestadels ...cykel kanske? :)

Om man tänker efter så är Cykeltidningen namnsatt enligt samma algoritm som Fotosidan och om eftersom David Elmfeldt är inblandad i båda sakerna så är det kanske inte så konstigt.

/Magnus

Newsboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag känner inte Elmfeldt men enligt uppgift
> så är han medlem i Club 300, och då är man
> definitivt en mkt skön typ om du frågar mig.

Folk som far runt som f-n och jagar Dammsnäppa, Kohäger och Prutgås kan väl INTE vara sköna typer? Låter som nåt kinky ju...

:D

Ställer mig samma fråga, kan gissa att man är lurad på sin prenumeration inbetalning, gillar det inte.

Blir väl snällt att betala för den nya blaskan.

E väll kanske bara tidningen som bytt namn och resten e sig likt?!
funsport mountainbike, den dök, då kom velo, den dök,så kom kadens, den dök den me å nu
den oerhört fantasifulla namnet på blaskan cykeltidningen. Är de samma folk som ligger bakom allihop?

Ok, jag byter kalsonger oftare än tidningen får ny skepnad:p

jag har betalt prenumerationen för första gången av kadens efter nummer två. fick aldrig nummer tre. fick inte ens ett enda nummer. kommer jag att få "Cykeltidningen" ?

David var fotoredaktör och webtomte på Kadens. han är också enav domsom gör fotosidan. Kadens gick aldrig dåligt bara dom som ägde Kadens. så namnbytet och förseningen var ett nödvändigt ont tyvär

Låg i brevlådan idag.
Stod att detta nummer var gratis men inte framöver.
Jag förstod det som att prenumerationen på Kadens är körd.

//Jubel

Hoppade på erbjudandet om ett helår med Kadens, som lockbete skulle man få en cykeldator på köpet. Allt för 249 kr.

Har varken sett röken av någon Kadenstidning, eller cykeldatorn. Har mejlat redaktionen på Kadens utan att få svar.

Blir till å ringa o klaga imorgon.

Tänker inte vara blåst på pengarna

D i U: Det enda som "dykt" är Kadens ägare Rocsport och detta p.g.a. andra tidningar som gått dåligt. Funsport MTB bytte namn till Velo när de började skriva om mer än MTB. Den blev sedan uppköpt och nerlagd av Kadens som nu blivit tvungna att byta namn då namnet Kadens ägs av Rocsports konkursbo. För att förvirra ytterligare så är namnet Cykeltidningen förmodligen engångstidning.

Kul att de vill fortsättta, Sverige behöver en cykeltidning.

Senast redigerad av en moderator:
Hade ju lite kvar på min Pren på Kadens så jag hoppas att jag får den nya om än tillfälliga tidningen och att dem gör något bra för oss som drabbats.

Tycker det är dåligt av konkursförvaltaren att inte höra av sig på Kadens gamla hemsida iaf kostar ju inget och skulle ha varit uppskattat.

Blir det ingen bra lösning (i mina ögon) så blir det en pren på antingen MBA eller Singeltrack inte bestämt mig ännu, har provläst (läs lånat) några nummer av MBA och dem var bra och Singeltrack har ju fått många lovord så den bör ju funka med, får se hur det går!

Bosse

Du är blåst på pengarna. Och det finns inte ett skit som redaktionen kan göra åt det, eftersom Kadens inte finns längre. Gone, kaputt,fini,ickeexisterande.
Ring gärna konkursboet och klaga, men vänta dig inte särskilt mycket sympati. 249:- är en ganska lågprioriterad fordran.Tyvärr, men så är det.

Däremot vill jag framföra ett tack åt dom som trots de ekonomiska problemen har ansträngt sig för att få ihop en ny tidning med kort varsel. Stefan Larsén gjorde på kort tid Kadens läsvärd, och om han får fortsätta med nya tidningen är jag väldigt hoppfull.

Edit: Det är ingen bra idé att börja på att läsa en tråd, skriva ett inlägg och sen gå och käka.. Rätt som det är har tiden gått och fler har tillkommit med ytterligare information i tråden. Jag hade inte koll på att Cykeltidningen hade tagit med en text av mig när jag skrev mitt inlägg...

Ska bli kul att se i tryck.

Senast redigerad av en moderator:
Säger exakt som den gode Markus F, tyvärr kan inte redaktionen göra något åt det faktum att alla prenumerationspengar har fryst inne, däremot så kan man tycka att dom hade informerat om detta på ett bra sätt.
Jag kommer iaf att fixa en ny prenumeration då jag tyckte att numret som kom igår faktiskt var bättre än dom tidigare utgåvorna.
Jag anser att Sverige behöver en cykeltidning och det verkar som att killarna/tjejerna som gör cykeltidningen verkligen brinner för detta, och lyckades bra med detta nummer, och det kan jag betala en 300:- per år för om den fortsätter hålla samma kvalitet.

Helt klart ska man stödja cykeltidningen. Det gör man genom att anmäla intresse på www.cykeltidningen.se

...eller är det så att det inte finns intresse för en ynka cykeltidning av rang i Sverige? Knappast.

Jag måste ut på stan (Stockholm) idag och leta efter nya numret, hoppas det finns på PressStopp. Eller har nån sett Cykeltidningen nån annanstans?

Imponerande jobbat av Stefan, David och Calle (säkert flera som jobbat med den). Tänk att först få reda på att det man jobbar med gått i konkurs, sedan slita upp en ny produkt och få till distributionen för den på så kort tid.

Hatten av för det! Skall bli kul att se om man får cykeltidningen (vilket för övrigt är ett genialt namn!)

Tillbaka
Topp