Kadens med Zwift Cog / Thinkrider VS200

Oooh

Aktiv medlem
Ni som cyklar med Zwift Cog eller Thinkrider VS200 (jag gör ibland). Använder ni en extern kadensmätare på cykeln?

Jag upplever ju att kadensen diffar rätt mycket mer nu (eller de blir ofta mer fel utan kadens mätare på min Thinkrider VS200) jämfört med när jag cyklar med min t.ex. Tacx Neo.

Inser att även Tacx Neo är säkert inte heller exakt, men de blir ju märkbart större här på Thinkrider:n.

Är det fler som upplevt samma sak på Cog? Eller är de en Thinkrider grej

Ni som cyklar med Zwift Cog eller Thinkrider VS200 (jag gör ibland). Använder ni en extern kadensmätare på cykeln?

Jag upplever ju att kadensen diffar rätt mycket mer nu (eller de blir ofta mer fel utan kadens mätare på min Thinkrider VS200) jämfört med när jag cyklar med min t.ex. Tacx Neo.

Inser att även Tacx Neo är säkert inte heller exakt, men de blir ju märkbart större här på Thinkrider:n.

Nej, men fast tänkt tanken att prova med mina wattpedaler. Upplever samma ska.

Jag lyckas inte googla mig till vad Thinkrider VS200 är för något...

Jag kör en Wahoo kickr core 2 trainer med swift cog. Den uppsättningen ger samma kadens-värde som min pedalarmsbaserade effektmätare. Jag antar att swift cog inte har något med kadensmätning att göra utan att det beräknas i trainern (eller snarare trainerns programvara).

Jag lyckas inte googla mig till vad Thinkrider VS200 är för något...
Finns ett kinesiskt budget märke som heter Thinkrider. Deras nyare trainers har en egen "Cog" som de kallar VS200.
Om jag förstår de rätt är även Decathlons trainer typ syster till Thinkriders.

Jag antar att swift cog inte har något med kadensmätning att göra utan att det beräknas i trainern (eller snarare trainerns programvara).
Ja, så måste de va o de är där jag får ibland väldigt fel siffror med min VS200 när jag justerar motståndet. "Den hänger inte riktigt med".
Ska prova nån dag i lägga effektpedaler i jämföra för att visa skillnaden.

Tänkte framöver komplettera med en kadensmätare, men de kände lite B o tycker den borde själv insett felet o bifogat en i paketet. Eller så är de ba en bugg i systemet o kanske korrigeras framöver.

Vad använder du för trainer till cogen/vs200?
Inte Tacx neo iom att du jämför med den?

Nej, jag äger två trainers.
Tacx Neo kör jag med en vanlig Ultegra kasett o haft den länge.
Däremot köpte vi nu en till trainer som fick bli en budget o då blev de en Thinkrider XXPRO. Att köpa o testa vs200 kostade ju typ ba 200kr, så den kom me på köpet. Jag tror inte vs200 fungerar till nån annan trainer än Thinkrider:n.

Jag har ingen VS200 men har en ThinkRider-trainer som andra trainer i hushållet. Jag kör med vanlig kassett. När jag köpte trainern så visade den väldigt fel på kadensen, men i våras kom en firmwareuppdatering och sedan dess visar den good enough jämfört med Assiomapedalerna (någon sekunds eftersläpning och inom 2-3 rpm skillnad). Kan det vara något liknande som spökar för dig?

Tillbaka
Topp