[Kalender] 300 km randonné Uppsala - Dalarna

Är sugen på att köra det här efter förra helgens trevliga (om än något blöta) mysrunda på 20 mil.
Men det finns en del hinder, så jag vill gärna veta vilka andra som åker och vilken snittfart de hade tänkt sig hålla. Jag är inte den snabbast cyklisten i stallet och på 30 mil behöver jag nog ligga på rulle mer än halva sträckan. Kan jag inte få utsikt om det, finns nog alltför stor risk för riktig misärcykling och då tar jag hellre en inplanerad 20-milare ensam den helgen.

Borde bli några som tänkte köra Audax-tempo. Får återkomma! Här är i alla fall kartan över banan - det blir i princip samma sträckning som förra gången. Möjligen tänker vi göra kontrollen i Harbo frivillig.

lngshyttan-300.png

Cyklot B sa:
Är sugen på att köra det här efter förra helgens trevliga (om än något blöta) mysrunda på 20 mil.
Men det finns en del hinder, så jag vill gärna veta vilka andra som åker och vilken snittfart de hade tänkt sig hålla. Jag är inte den snabbast cyklisten i stallet och på 30 mil behöver jag nog ligga på rulle mer än halva sträckan. Kan jag inte få utsikt om det, finns nog alltför stor risk för riktig misärcykling och då tar jag hellre en inplanerad 20-milare ensam den helgen.

Anmäld och kommer att köra tillsammans med min fru. Jag brukar hålla cirka 30 km/h i rullsnitt när jag kör med henne så något sådant blir det på lördag.

Förlåt mig om jag kapar tråden en kort sekund.

Jag har för avsikt att cykla Uppsala - Långshyttan, enkel väg. Ni som känner till rundan, tycker ni att jag ska cykla medurs eller moturs? Fin väg prioriteras framför snabbaste vägen. Tusen tack för alla synpunkter och ännu en gång, ursäkta trådstölden.

Som alternativ finns ju också att köra ut via Gysinge och Österfärnebo där det är rätt fint och sedan fortsätta västerut till Horndal och Garpenberg och sedan komma ner till Dalälven och följa den på östra sidan upp förbi Husby och ta sig upp till Långshyttan via Myckelby. Biten längs älven är en solig sommardag riktigt mysig att cykla. Men det visste du väl kanske redan då det ju är i Långshyttans närområde?

Om man väljer vägen via Gysinge/Österfärnebo kan man ev. göra klokt i att beakta om det är myggsäsong eller inte, åtminstone om man tänkt sig ett stopp där.

Senast ändrad:
Tack för en utmärkt trevlig cykeltur idag! Särskilt gillade jag alla fina partier längs Dalälven. Dagens roligaste var att Neron gjorde en fartökning så att frugan blev avhängd, och sedan kände sig tvungen att själv vänta in vid en busshållplats. Fin gest, och det var trevligt att åka tillsammans sista biten in till Uppsala. Tror att Anna inte ska fortsätta taktiken med att växla från förning i uppförsbackar :)

Jannetuba sa:
Tack för en utmärkt trevlig cykeltur idag! Särskilt gillade jag alla fina partier längs Dalälven. Dagens roligaste var att Neron gjorde en fartökning så att frugan blev avhängd, och sedan kände sig tvungen att själv vänta in vid en busshållplats. Fin gest, och det var trevligt att åka tillsammans sista biten in till Uppsala. Tror att Anna inte ska fortsätta taktiken med att växla från förning i uppförsbackar :)

Tackar för en trevlig bana och trevligt sällskap! Jag gillar verkligen sträckorna längs med Dalälven och stigningen upp till Garpenberg är en höjdare! Jag ber om ursäkt för den något överambitiösa förningen mot slutet, känns det ju lite surt att någon tvingas släppa efter 299 km. Jag kan rapportera att telefonen är återfunnen, den låg under sätet i bilen.... blev visst lite stressigt innan start. Lycka till på Slottsrundan ni som kör!

neron sa:
Jannetuba sa:

Tackar för en trevlig bana och trevligt sällskap! Jag gillar verkligen sträckorna längs med Dalälven och stigningen upp till Garpenberg är en höjdare! Jag ber om ursäkt för den något överambitiösa förningen mot slutet, känns det ju lite surt att någon tvingas släppa efter 299 km. Jag kan rapportera att telefonen är återfunnen, den låg under sätet i bilen.... blev visst lite stressigt innan start. Lycka till på Slottsrundan ni som kör!

Äh, du var ju bara lite sprättig i benen :)

Tillbaka
Topp