[Kalender] BRM 200km Malmö - Ulf Ståls Minne

Jag tar minsann och skriver i den här tråden.

Envisa rykten gör gällande att undertecknad, NLC och någon ytterligare tänkte använda sig av "alternativt material" för att avverka denna finfina bana. NLC cyklade motsvarande runda på Brompton förra året och det är inte en repris av det stolleprovet som planeras...

Senast ändrad:
NLC sa:
Det kommer bli episkt

Oh ja!

För nytillkomna tittare kan nämnas att det (givetvis) är en del av konceptet att från start medbringa allt man kan tänkas behöva under resans gång: mat, dricka, kläder samt givetvis öl till målgången. Eller målgång och målgång - om vädret artar sig kan man inte utesluta en liten sillalunch med kall pilsner uppe på Söderåsen.

Jag har långt gångna planer på att montera tempopinnar på min (ooops, familjens! Viktigt för att balansräkningen ska gå ihop haha) Omnium så det blir lite åka av. Bullittåkarna verkar mer fokuserade på att lätta sina ekipage.

Har utbildning med jobbet denna dag (få verkar förstå meningen med att cykla långt när jag förklarade) så jag kan inte närvara...Cyklade dock denna rundan i höstas och det är en fin runda.

Ja, här gäller det att förhandla! En central del av den här sporten är att ha något att förhandla MED ;)

Min egen förhandling avslutades som en win-win med att jag lovade att köpa med fika från Ljungbyhed. N.B. Dessa bakverk ska alltså inte konsumeras under pågående brevet och inköpet är därför tillåtet under reglerna för #cargorando

Antar att det bakverket har bra hållbarhet, eller blir det cargobike-TTT sista 7 milen för att inte grädden ska hinna surna?

NLC sa:
Antar att det bakverket har bra hållbarhet, eller blir det cargobike-TTT sista 7 milen för att inte grädden ska hinna surna?

Haha! Det får nog bli något med rimlig hållbarhet. Å andra sidan satsar vi ju på att lufttemperaturen överensstämmer med lämplig serveringstemperatur för öl :)

Jenny W sa:
Raggamuffin sa:
Får man sitta i vagnen?
Och räknas det isåfall så man får medalj?

Måste ju räknas som tandem.

Med all respekt för min egen förmåga (kan man säga så?) så år jag ganska övertygad om att man får en både snabbare och behagligare resa om man har med sig egen cykel.

Eller... frågan är hur lång tid det här kan tänkas ta?

ohellstrom sa:
NLC sa:

Haha! Det får nog bli något med rimlig hållbarhet. Å andra sidan satsar vi ju på att lufttemperaturen överensstämmer med lämplig serveringstemperatur för öl :)
Redan Ture Sventon visste att ett portabelt kylskåp var grejen.

ohellstrom sa:
Jenny W sa:
Raggamuffin sa:
Får man sitta i vagnen?

Med all respekt för min egen förmåga (kan man säga så?) så år jag ganska övertygad om att man får en både snabbare och behagligare resa om man har med sig egen cykel.

Är det en utmaning? :)

Raggamuffin sa:
ohellstrom sa:
Jenny W sa:
Raggamuffin sa:
Får man sitta i vagnen?

Är det en utmaning? :)

Hmm... inte om du vet om det :)

Hur många temlor tror ni man får plats med?

IMG_3492.JPG

Ja, det är ju inte lastkapaciteten som blir begränsande faktor. Cykeln i sig själv är ju också ganska snabb. Men personligen behöver jag skruva till en mer aerodynamisk position för att få det att gå fort länge - till vardags vill man ju inte heller att styret ska komma ivåagen för lastutrymmet. Tempopinnar är som sagt det jag siktar på för denna brevet.

Azog sa:
ohellstrom sa:
Tillägg till packlista (på förekommen anledning):

- tre par extra handskar.
- Gammeldansk.

:-D

Man kan eventuellt överväga en filt också, om det blir aktuellt att kura ihop sig i fosterställning uppe på Söderåsen.

(För de som eventuellt tycker att den förekomna anledningen framstår aningen förkommen så finns det lite text på en blogg nära dig)

Det kommer inte bli fler anmälda.
Skammen att leva med att man fått spö av en lastcykel är helt enkelt för stor. :D

Tur man är i Italien då.... :) *host*

Jag tror det kommer fler, alla vill se hur lastcykelbrevet går till. Hörde till och med i leden ut ur stan igår att någon bakom mig pratade om det. Det verkar vara allmänt känt att det ska ske.

jag gillar när man gör grejer i folks minne. Kan man få en beskrivning om Ulf Stål? Vem var han? Vad gillade han? Vad stod han för?

Ulf var en randonneur i Skånetrakten som jag tyvärr aldrig hann lära känna -http://ulfstal.blogspot.se Till hans minne skänker Milslukaren alla anmälningsavgifter för denna brevet till Cancerfonden -https://www.cancerfonden.se/insamlingar/till-ulf-cyklist

Indeed. Förra året var ju lockbetet att jag lovade cykla på manuellt 2-växlad Brompton om vi blev fler än 25 anmälda, i år är ju tärningen redan kastad med #cargorando men kanske kan hitta något annat som drar ;-)

Ja, förlag mottages på vad jag (och NLC, här lovas det vitt och brett utan att stämma av först!) kan hitta på i tillfälle av 25 anmälda för detta goda ändamål.

Edit: det är alltså inte carte blanche här så försök inte med tramsförslag som "cykla långsamt" :)

Senast ändrad:
Fast nu är det ju redan bestämt att vi ska cykla lastcyklar så tandem funkar inte. Dessutom har vi inte någon...

Sätta i sig 24 öl under resans gång eller bara cykla runt med en back?

Fortfarande bara 4 officiellt anmälda, dock 9 styck på facebookevenemanget och åtskilliga fler som ryktas intresserade.

Anmäl er!

Tillbaka
Topp