[Kalender] BRM 600k \"Blekingerundan\" Malmö 30 Juni

Det drar ihop sig till säsongspremiär för den där riktigt utdragna smärtan. Diverse uppvärmningsarrangemang är avklarade - dags att ge sig ut på "den riktiga" brevetdistansen.

Rykten gör gällande att ett litet gäng tänkt åka fort.

Blir troligen mycket begränsad löpande information för internetcyklister, men då loppet överlappar med Södertälje 1000k kan det ändå vara värt besväret att screena sociala medier när man nu ändå är i gång.

Hade varit trevligt att köra någon gång. Spåret passerar bara nån km från där mina föräldrar bor strax utanför Karlskrona....vägarna från Tingsryd ner till Karlshamn har det cyklats på några gånger :-D

ohellstrom sa:
Det kommer ju en 60-mildare i augusti också. Vet faktiskt inte vilken bana det är dock.

Kör Vänersborg 600 nästa helg och sen UTU så det får troligen räcka...är visserligen i Karlskrona på semester i augusti men då blir det nog en cykelsemester med sambon :-)

Vänersborg 600 är fin, den cyklade jag och NLC förra året. Bra drag att öva på norskt pissregn och snabbmatsmisär innan UTU ;)

Börjar bli dags att plocka ihop sina grejer alltså...

Fick hem en liten laddning väskor igår att komplettera ramväskan med för den ultimata apiduralooken, men vilken ska bort?

IMG_20180621_071049.jpg

Den "ej vattentäta" väskan för överröret. Jag har både den stora och lilla men beställde faktiskt igår den stora vattentäta (och kanske något annat :-D). Känns som att den är en av de väskor som man har stor nytta av att ha vattentät eftersom man har saker "löst" i den...i sadelväskorna kan man ju faktiskt ha en vattentät packpåse eller plastpåse.

ohellstrom sa:
Vänersborg 600 är fin, den cyklade jag och NLC förra året. Bra drag att öva på norskt pissregn och snabbmatsmisär innan UTU ;)

Haha, ja. Hoppas dock slippa öva på pissregn, känner mig faktiskt fullärd på det området så ytterligare övning behövs ej :-)

Jocke77 sa:
ohellstrom sa:

Haha, ja. Hoppas dock slippa öva på pissregn, känner mig faktiskt fullärd på det området så ytterligare övning behövs ej :-)

Du kan hoppas. Min personliga regnstatistik ligger dock på 100% vid långcykling i Norge. Tar man bara ett varv runt kvarteret kan man väl klara sig undan, men +10h så är det kört ;)

NLC sa:
Börjar bli dags att plocka ihop sina grejer alltså...

Fick hem en liten laddning väskor igår att komplettera ramväskan med för den ultimata apiduralooken, men vilken ska bort?

Det är väl inte någon som nödvändigtvis ska bort, det är ju relativt mycket mat som ska få plats om/när man ska köra med extremt korta stopp.

Nu är ju det här inte apidura-tråden men... vete fan om man hade vågat lägga en exempelvis kamera rätt ner i den vattentäta överrörsväskan (som på apiduras hemsida) om det verkligen regnade. Jag brukar oavsett vad ha en extra drybag till min elektronik. Batterier etc kan med fördel bo i ramväskan eftersom jag ändå inte har någon direkt anledning att få fatt i dessa under färd.

Jag blev glatt (!) förvånad över hur mycket lättare dragkedjan på den vattentäta topprörsväskan går att öppna & stänga jämfört med den vanliga men även den vattentäta + vanliga ramväskan. Nästan nu så jag ångrar att jag inte också beställde den lilla expeditionsväskan... Men nu är ju inte detta Apidura-tråden =)

Nä just det. Det ska inte regna. Och inte blåsa. Och det ska stå barn som säljer lemond längs vägarna, vinka med flaggor och alla ska klappa händerna

Jag köpte en 6L vattentät Alturaväska Vortex Compact att hänga bak. Typ 350 pistoler hos Wiggle. Bra skit när man väl lärt sig hantera spännremmarna.

Jamen det SKA INTE regna.

Och OM det regnar så ska jag och alla mina saker bli blöta och skynda oss hem. Business as usual...

ohellstrom sa:

Och OM det regnar så ska jag och alla mina saker bli blöta och skynda oss hem. Business as usual...

Nä precis. Detta är ju Blekingerundan och inte Västkustrund där det regnar precis hela tiden :-)

Jocke77 sa:
ohellstrom sa:

Nä precis. Detta är ju Blekingerundan och inte Västkustrund där det regnar precis hela tiden :-)

Har cyklat blekingerundan två gånger. Första gången (maj 2015) regnade det ca första 30 milen. I Blekinge på natten var det 2-3 grader varmt. Men ett par mil kvar kom en skur attackhagel. Andra gången (juni 2017) var det för all del torrt och i huvudsak behaglig temperatur men det bjöds på kantvind eller motvind i över 40 mil så det rev ganska ganska gott i benen.

Den långa väntan... Kommer nya hjul imorgon, ska man våga sko dem med nytt gummi och köra en testrepa eller lita på att gammalt är äldst ?

Vi har pratat om det här - det går långsammare om man bromsar.

Tyvärr blev mina snabbhjul stulna i vintras så jag får kompensera med snabbkläder, starka ben och hög smärttröskel.

Kanske roligare i uppförsbacken efter Tollarp. Utklädd och springa efter och klappa (till er i baken). Sånt har man ju sett på tv.

Jodå, för den som verkligen är sugen på att offra lite nattsömn är det en utmärkt plats: mörkt och fortfarande 7-8 mil till Malmö, dvs något innan man kan peta i going home-växeln. Lilla klingan och randomisär!

Jag tror att Lyby eller möjligen Löberöd kan vara bra ställe att meddela muntrationer på. Sen ser man ljuset i tunnel(e)n och livet återvänder

Fast den här gången har vi ett ess i rockärmen som gör att finalväxeln kanske kan petas i redan vid glassfesten i Killhult...

Anmälan är (väl?) stängd nu och jag får antalet hugade till 8.

Väderprognosen ligger nånstans i trakterna kring "snuskigt bra": torrt, behaglig temperatur och måttliga vindar. Det kan rentav förekomma inslag av medvind, om än Karlskronas sjöbris återigen tycks ställa till det på en av de sträckor där man annars kunde behövt det som bäst.

Med så kort och mild natt på lut så är ju alltid frågan exakt hur lite extrakläder man vågar satsa på? Dels tar de plats på cykeln och dels tar det tid att hålla på att skifta för mycket.

Tack! Vi lovar dock att vi SKA slita ont.

Just nu, med ca 45.5 timme tills jag måste ta ett beslut, lutar det åt tempodräkt. På ren jävelskap och för att komma i stämning, kan man säga.

Drivlinan är putsad, nya däck är på, kläderna framlagda och reservklädslistan nedbantad till långfingrade handskar, en tunn underställströja, armvärmare, vindväst och supertunn vindjacka. GPSen ska laddas och flaskorna fyllas. Men sen!

Nej, den (edit: tempokrukan alltså. Trodde jag skulle klara mig utan att citera spacekitty, men ett inlägg han emellan) har jag inte kvar. Jag kastade alla mina gamla hjälmar efter en krasch i början av maj. I denna krash spräckte jag en alldeles ny hjälm och kom då fram till att det känns bättre att även fortsättningsvis åka runt i fräscha hjälmar vars funktion kan förväntas vara i enlighet med specifikationen.

Dessutom blev min tempocykel stulen i vintras...

Senast ändrad:
Snart går det lös... tror jag är mer spänd än jag nånsin varit inför en 60-milare, inklusive min första. Så mycket spring i benen som vill ut...

WSMC sa:
ohellstrom sa:

Just nu, med ca 45.5 timme tills jag måste ta ett beslut, lutar det åt tempodräkt. På ren jävelskap och för att komma i stämning, kan man säga.
SUB ? H

Ja... förra året gick det på 21:20 för NLC och mig. Oddsen är ganska goda att kunna vara snabbare nu.

ohellstrom sa:
WSMC sa:
ohellstrom sa:

SUB ? H

Ja... förra året gick det på 21:20 för NLC och mig. Oddsen är ganska goda att kunna vara snabbare nu.
Ett runt och fint tal är väl 20....:)Lycka till!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp