[Kalender] Enduro Göteborg Etapp 6: Part of \"Go east project\"

Skojigt att denna serie rullar på och på! :)

Jag kommer hem till Sverige och Götet igen 25e sept, hoppas att det fortsätter vara tävlingssäsong ett tag efter det också.

Lugnt o fint på den här tråden, inget 08 jidder här inte ;)
Sen har jag faktiskt anmält mig!

Jo har inte riktigt hängt med, skall se till att skärpa mig på den punkten.

Skall se om jag kan få upp en karta som visar spåren. Skall även försöka komma ut och sätta lite snitslar i veckan.
Angående guidning i spåren har jag tänkt att rulla igenom banan söndag fm. Kommer även köra den officiella banvisningen Torsdagen 5e klockan 18.

/Björn

Ser bra ut de där, då gäller de att boka Söndagen då och hålla igen på kräftorna på Lördagkvällen.

Är uppe i Sälen på bike-wekend denna helg så kan inte revanskera mig för min premiär förra gången.
Men håller på att planera en etapp i Vättle om några veckor.

//Gerry

Tidpunkt för söndagens spårguidning är fastställd till 11.30 samling enligt karta.
Spåren visas i befintligt skick och friskrivningsklasul finnes för eventuella olägenheter.
Vid medverkande äger man ingen rätt till eventuella bilder som tages under visningen men man kan vid få sin identitet dold om så önskas.

/Björn

Trailmaster skrev:
-------------------------------------------------------
> Är uppe i Sälen på bike-wekend denna helg så
> kan inte revanskera mig för min premiär förra
> gången.
> Men håller på att planera en etapp i Vättle om
> några veckor.
>
> //Gerry

Skoj! Blir det efter 26/9 så hoppas jag ansluta, jetlaggad och go. :)

Dagens spårvisning över utan några större missöden. Vi var 8 stycken som snurrade i ömsom regn ömsom sol.
Jag skall se till att banda upp lite mer i veckan så det blir lättare att köra rätt.
Bjuder på en bild från dagens tur.

DSC_0197.jpg

/Björn

Fina spår Björn, brant halt och riktigt roligt. Det blir en kanon tillställning på söndag i både regn o solsken.

Tjena,

Hur dags är målgången på söndag? Har lite grejer på eftermiddagen och är gärna med om det fungerar i planeringen. / Fredrik

FHaga skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena,
>
> Hur dags är målgången på söndag? Har lite
> grejer på eftermiddagen och är gärna med om det
> fungerar i planeringen. / Fredrik

Skulle tippa på 13.15.

/Björn

Imorgon är det då den officeilla spårvisningen, vi kör klockan 18 och visningen beräknas ta ca 2 timmar så förhoppningsvis hinner vi tillbaka innan det blir mörkt.

Imorgon kommer det med andra ord inte hinnas med några omtagningar osv. på banvisningen, man har dock möjligheten att köra själv och då i valfritt tempo. Detta för att dem som inte kört förr skall ha en möjlighet att kunna hinna se hela bansträckningen i dagsljus.

/Björn

Tidsschemat höll precis det var iofs. lite mörkt på sista sträckan men fullt cyklingsbart. Tackar för visat intresse och hoppas alla stundtals kunde njuta av cyklingen, kan erkänna att grusväg uppför inte är det roligaste men funkar om man inte tänker så mycket och trampar samtidigt som man snackar lite skit.
För er som inte redan anmält er till detta event så har ni fortfarande lite tid på er, deadline satt till Lördag kl. 14.
Har ni missat spårvisningarna gör det inte så mycket man kommer lätt kunna hitta runt och antalet tekniska partier är inte så många så det är mest att ösa på och ha skoj.

/Björn

Jag passar även detta race. Jag får leva på meriterna från de fyra första racen! Vi har en tre veckors bäbis hemma som kräver en del uppmärksamhet... Hoppas någon kan ta lite fina bilder, så som på förra etappen.

/Rikard

Knappa 2 timmar kvar innan anmälan stänger.

Dessvärre var Nem tvungen att dra sig ur men då såg jag direkt min chans att få mitt namn som numbro onno.

En liten uppdatering av banan på request från IGGE
DSC_0204.jpg

/Björn

Så sista chansen att sätta sitt namn på listan.

Imorgon kommer det bli en trevlig tillställning med vackert väder och lite korvgrillning.

så håller anmälan öppen ytterligare en kvart, så ni som tvekar har chansen.

/Björn

Styvt 1 å en halv timma kvar till vi börjar rulla...

Dessvärre har vi nog tappat 2 deltagre av medicinskaskäl men då blir det mer korv till oss som tar oss runt.

Syns strax nu skall jag försöka samla ihop staffen för en sista briefing....

/Björn

En fantastisk dag i Mölnlycke, Bråtaskogen och Wendelsbergsterrängen med mycket sol svett och trevligt tjöt. Björn har gjort en fantastisk insats genom att arrangera på ett utomordentlgt sätt. Ett stort tack. Vi var till slut tretton som tog oss runt banorna med stil och utan allvarligare skador. Det visade sig att det inte var en nackdel att ha hemmabana då BPetterson var snabbast igen tätt följd av FHaga också han Mölnlyckebo sedan ett par månader. Sen var Szmood trea som bäste Mölndalsbo.
Nästa etapp siktar vi mot Vättle ( hur går det Trailmaster ?) alternativt Paradiset.

På återseende.

Ingemar

Bilagor

Sedär, blev ju ganska bra resultat även fast jag körde vilse på S2. Tack Björn för ett superarr!

Stort tack till Björn för bra bana o trevligt arr, o alla andra för trevligt sällskap!
Riktigt nöjd med resultatet också :)

/Calle

Tack till Björn och Igge för kul arr. Stigarna på Wendelsberg är ju grymt roliga. Nice resultat också! Får ju svårt att toppa det nästa gång men är ju ännu en anledning till att cykla mer, oftare.

En kort sammanfattning av dagen, börjar med det ingen kunde påverka.
Vädret, vad är det som händer i detta land, högsommar mitt i september. 5*

Tack till alla som kom och gjorde detta race till vad det var och som det skall vara, skoj och trevligt.

Tycker lite synd om Szmood som missade på SS2, annars hade vi samma tid över de övriga 4 sträckorna.

Har skummat igenom bilderna och det finns väl ett fåtal som kan vara värda att visa så skall se till att få upp dem lite senare.

/Björn

Tillbaka
Topp