[Kalender] Grycksbo höstenduro

UrTomas

Aktiv medlem

Jag tycker att det är dags att köra ett litet svartrace i Grycksbo igen...

Det var fyra år sen jag sist arrangerade svartrace. Sen dess har det blivit större tävlingar, men också en hel del cyklande för mig. Men jag kan inte släppa tanken på svartracen: trevliga människor, fina stigar, mycket snack och en del hets! Stigcykling när den är som bäst :)

Vi träffas kl 10 och gör oss klara att trampa iväg. Vi kommer att köra 6 specialsträckor av varierande längd (se info längre ner). När vi kommer tillbaka så bjuds det på äkta Grycksboburgare: hemmagjorda, specialkryddade burgare med ost, bacon, dressing, sallad, honungsmajonnäs, gurka och Friscobröd. Måltidsdryck ingår. (Meddela specialkost och allergier)
Räkna med att vi är klara framåt 17-tiden, förhoppningsvis mätta, nöjda och glada!

Specialsträckor: 6 st
SS1: 0,4km 50hm
Grässtig i början som kan vara lite svår att se, men inga överraskningar. Halvvägs ner börjar ett snabbt och flowigt skogsmaskinspår.
SS2: 1km 100hm
Snabb och flowig stig med förrädiska rötter i ett par kurvor. Lite trampa på mitten och en mer teknisk avslutning.
SS3: 1,1km 90hm
Första delen går det att tjäna mycket tid på om man lyckas hålla farten uppe och hittar flytet, Grusvägsrally på mitten och en riktigt rolig avslutning.
SS4: 0,6km 40hm
Stökigt! Det gäller att ta mycket fart och försöka hålla den uppe.
SS5: 1,1 80hm
Flowig och snabb början i skogsmaskinspår. Jobbig trampsträcka på mitten. Avslutningen är riktigt snabb, om man har krafter kvar!
SS6: 0,5km 50hm
Stökigt igen! Den som lyckas få upp fart i stöket får en bra tid.
Träning: Nej (sträckorna blir hemliga fram till starten)
Tidtagning: Nytatime
Mat efteråt: Grycksboburgare (meddela specialkost och allergier)
Deltagare: Max 20
Anmälan: I tråden eller PM
Anmälningsavgift: 100 kr (Swishas till 073-6714470)
Vägbeskrivning: Från Falun, när ni kommer in i Grycksbo så kommer ni att ha en nedlagd bensinmack på vänster sida, sväng då till höger (före pizzerian). Följ den vägen i ett par km. Vid en fyrvägskorsning så kommer asfalten att ta slut, fortsätt rakt fram. Ta den andra vägen till höger (efter någon km). Följ den vägen (rakt fram i två korsningar) till vändplanen. Framme! Rätt samlingsplats är också markerad på kartan nu.

Anmälda:
1. Johan_ (Bet.)
2.
3. pontusolofsson (Bet.)
4. tobgren (Bet.)
5. fredrik168 (Bet.)
6. Lassla (Bet.)
7. Mathias B (Bet.)
8. Stenman (Bet.)
9. peter_skraddarbacken (Bet.)
10. carl-pedal (Bet.)
11. Bullit (Bet.)
12. jlehtinen (Bet.)
13. jofahjälm (Bet.)
14.
15. Holmgren (Bet.)
16. porschepake (Bet.)
17. Hakka (Bet.)
18. danne1 (Bet.)
19. Nollan70 (Bet.)

Senast ändrad:
UrTomas sa:
mikipedia_ sa:
Dåligt med info i första inlägget!?

När kommer infon?

Haha, när barna (och frun kanske ;)) har somnat!

Har du sån tur att hon somnar före dig? det var länge sen jag lyckades med det konststycket?

Edit. Bifogar bild på nrlappar

Bilagor

• IMG_20171008_171553.jpg
    IMG_20171008_171553.jpg
    279.1 KB · Besök: 117
Senast ändrad:
Kom på att det är tvärtom va är det inte det?
Jo jag ska kolla med frugan ikväll? hoppas vi inne gör nånting!

EST sa:
tobgren sa:
Jag anmäler mig! Förhoppningsvis hinner jag bygga ihop min nya Ragley innan dess ?
Har du inte fått ramen ännu jag fick ju på en vecka!
Den kom för lite drygt en vecka sedan. Chainreactioncycles garantiavdelning var superlångsamma. Med Ragley var det inga problem så när crc väl kontaktat dom gick det snabbt! Fick en blue pig istället för en till mmmbop! Är utomlands fram till nästa vecka och ska också få hem styrlager som passar innan jag börjar ?

Jaha men det tar ju bara nån timme att sätta ihop ju! Å få blir vi åtminstone 2 ht,s om inte mikipedia eller nån mer släpar med sin?

Ojojoj, här rasslar det på!
Jag ska styra upp första inlägget, men om jag har räknat rätt är det 12 anmälda nu.

Peter: Du tar med bror din va? ;)

Det blir ju som en stor återträff det här? skotroligt att alla vill cykla. Framförallt roligt att du fixar i Grycksbo Tomas????????????????????

mikipedia_ sa:
Skojigt med en heldag?
Men hur kommer transporterna vara? Behöver jag montera 30t och korta kedjan lr kan jag ha kvar 34t?

Jag tror du måste förlänga kedjestagen det är lättare än att krångla med kedjan. Själv kör jag på 34/36 på 29 an?

Nu har jag skrivit in er, och nu verkar det vara fullt :)
Det går bra att sätta upp sig på reservlista ifall någon lämnar återbud!

Peter: Jag skrev in Thomas också, jag räknar iskallt med att han kommer :)

Tillbaka
Topp