jofahjalm sa:
Jag hade samma grejer på mig under rejset som jag har när jag kör i Åre. Det är ju också ett problem att det inte finns några skydd som skyddar bra mot brutna nyckelben.
Ah, jag kör med fullfacekruka, sen ett integrerat rygg/axel/bröstskydd, och knä, armbåge och kraschpants i åre.
Det är så roligt att utmana sig själv, men är så trist när man skadar sig, missar massor av cykling.
Vurpade igår i fiskartorpet, drog i en uppstickande sten, tog på vevarmen i nästan bottenläge för veven, jag såg inte stenskrället, precis efter en "kompression", hela jag och cykeln lyfter, åker på framhjulet i 10 meter, skrotar precis mellan två träd. Cykeln hängde i luften efter det, ovanpå en buske. knä/ben och armbågsskydd var seriöst bra då, crashpants och bröstskydd hade varit bra det med. Ömma revben, öm axel, ömt arsle. Men inte värre än att det går att hojja idag. Men, får inte köra med så mörka solglajjor, får skylla mig själv.
Men, alla ni som skadat er, läk väl. Till er alla andra. Bra gasat, ser supernajst ut.