[Kalender] Lida CX

[Kalender] Lida CX
Jag var lite orolig för att arrangörerna skulle tappa sugen lite när det var mycket färre deltagare 2016 än 2015. Det var väl en och annan som mindes regnet (eller var det krock med annat arrangemang?). För egen del så var det inte alls så mycket misär eftersom jag körde hyfsat rätt klädd och med skärmar :-) Många "leransikten" i målområdet.

Desto större är min glädje att loppet blir av nästa år igen. Ett i mitt tycke riktigt roligt lopp. I tråden om förra årets lopp så var det några som tyckte att det var jättejobbigt. Det håller jag inte med om. Det är drygt sju mil och det är kuperat, men går man inte ut för hårt (och det gäller ju alltid) så är det inte på något sätt övermänskligt (om man inte ska ner på de ruskigt snabba tider som några har cyklat på). Frågan är om inte tre varv på Lida loop är jobbigare. Går att cykla med de flesta cyklar, men en cross torde vara bäst. Dock många som har kört med MTB.

Rekommenderas!

[Kalender] Lida CX
Har varit anmäld två år i rad men behövt hoppa av pga sjukdom, 2017 blir det ännu ett försök, däremot kommer det bli anmälan på plats istället för föranmälan...

[Kalender] Lida CX
Verkar inte krocka med veterancupen i lvg 2017.
Lida CX är ju dessutom mycket roligare än ett halvsömnigt landsvägslopp så det är klart jag kör! (Speciellt eftersom jag så flott har kvar friplatsen efter vinst 2015.)

[Kalender] Lida CX
Torrt å snabbt...blött å halt...det har varit allt.

Föredrar torrt å snabbt i alla fall.

Minns att det kröp ned till +1 grad när vi plockat ned sista snitseln efter rejset det andra året...snöblandat regn var nijs!

Nu är det 21 cyklister på startlistan.

Thomas

[Kalender] Lida CX
Nu är vi 22st. inklusive mig själv. Frågan är bara... kommer detta lopp bli av? med tanke på så få anmälningar.. eller brukar det fyllas på tätt in på tävlingsdag?...

om inte annat så kommer en 22a plats låta helt okej som placering. ;)

[Kalender] Lida CX
hammrstrm sa:
Nu är vi 22st. inklusive mig själv. Frågan är bara... kommer detta lopp bli av? med tanke på så få anmälningar.. eller brukar det fyllas på tätt in på tävlingsdag?...

om inte annat så kommer en 22a plats låta helt okej som placering. ;)
Du behöver nog inte oroa dig, det är ju fyra månader kvar till start!

[Kalender] Lida CX
Roslagsvåren har bara 17 anmälda. :)

De flesta anmäler sig då det är 2 månader kvar.
hammrstrm du får ragga med dig lite folk..

Roger

[Kalender] Lida CX
2016 stod det en fotograf med avancerad utrustning i en av backarna. Jag hittar dock inga foton därifrån. Söker jag på fel sätt eller blev de aldrig publicerade (de skulle de enl honom, men han visste inte var)?

[Kalender] Lida CX
[Kalender] Lida CX
Nu när min crux är så gott som klar blir man ju sugen att anmäla sig...
Men det blir fan svårt, ett lopp i min smak helt enkelt.

[Kalender] Lida CX
Happy levererar! Tack! Hur hittade du dem? Hade jag inte vetat att de borde finnas, eftersom han sa att de skulle läggas upp, hade jag inte hittat dem.

Duktig fotograf. Tur att han är cykelintresserad :-)

Eveningstar sa:
Bele sa:
2016 stod det en fotograf med avancerad utrustning i en av backarna. Jag hittar dock inga foton därifrån. Söker jag på fel sätt eller blev de aldrig publicerade (de skulle de enl honom, men han visste inte var)?
Här är en hög proffsiga bilder från förra året. Kanske de du menar?
http://cykeltavling.pemika.se/#!album-101

[Kalender] Lida CX
Det är inte hela startfältet. Jag undrar om han fotade en stund in i tävlingen. Då var startfältet ganska utdraget så kanske han tröttnade efter ett tag.

setreus sa:
Eveningstar sa:
Bele sa:
Här är en hög proffsiga bilder från förra året. Kanske de du menar?
http://cykeltavling.pemika.se/#!album-101

Schyssta bilder! Verkar inte varit så jättemånga som körde?

[Kalender] Lida CX
Nu bara 20 dagar kvar till loppet.
Backarna är kvar. Föråkarna har köpt nya däck till sina Endurocyklar.

Välkomna.

www.lidacx.se

[Kalender] Lida CX
Verkar som mina planer för denna helg är ändrade så jag kan vara med.
Lite förvirrande vid anmälan, är sista ordinarie anmälningsdag den 7:e eller 15:e? Bara så jag betalar in rätt summa.

Vad för däck rekomenderas för CX med kanttråd (ej TL-däck). Har bara ett set Schwalbe x-one med lämpligt mönster, men dessa brukar innebära punka-kalas så dessa åker jag inte gärna på.

[Kalender] Lida CX
Om 2 dagar höjs avgiften på Lida CX. Cykelvasa terräng, så det passar bra med Mtb

Så skynda in med din anmälan på www.lidacx.se. Vi ses 21/5 Varmt välkomna.

[Kalender] Lida CX
Råkade anmäla mig till detta men har aldrig kört CX/MTB-lopp innan. Hur går starten till? Ska man vara på plats tidigt och lägga ut cykeln? Hur tidigt isåfall? Det skulle vara trevligt att inte fastna i jätteproppen Orvar om det nu blir någon sådan..

Nåt annat man ska tänka på som skiljer sig från LVG-lopp?

[Kalender] Lida CX
Det är ganska få startande och ett långt lopp, så du kommer inte ha några problem med starten.

Skulle tro att du kommer att cykla ensam en hel del pga få deltagare och att underlaget inte lämpar sig för klungkörning. En högersväng ett par km in i varvet är lite lurig med ganska djupt grus, där gäller det att inte ha för hög fart. Det finns inga avåkningszoner... 200 m senare finns ett ställe till som också kräver lite försiktighet. Övriga sträckningen tycker jag att man ganska tydligt ser när det går att stå på respektive är läge att slå av. Banan har två riktigt tuffa backar (hur tuffa beror i och för sig på hur stark du är och vilken utväxling du kör med).

Tillbaka
Topp