Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
2014 var det ngn som kallar sig bigmollo som la utt: Målaren runt Bärsärk, den kanske kan fungera?Hasse#7 sa:Nån som har gps-fil för banan?
Har du stängt av "automatisk omräkning"?Hasse#7 sa:Garmin envisades med att vilja åka tillbaka till starten.
Setting Up Your Edge 1000
1 - Click the Settings Icon at the bottom of the home screen
2 - Select Activity Profiles then select your preferred profile (Train in my case)
3 - Select Navigation, then select Routing
4 - Set Routing Mode to Road Cycling
5 - Set Calculation Method to Minimize Distance (though Minimize Time shouldn’t be too different)
6 - Ensure Lock On Road is set to Off
7 - Select Avoidance Setup and make sure all options are disabled.
Since we are loading pre-planned routes onto the Edge, we don’t want it recalculating the route on us
if it thinks there may be a toll, highway etc.
8 - Set Recalculation to Prompted or Disabled.
If you lose GPS signal, or go slightly off course for a block or two, with recalculation enabled the Garmin
has a tendency to shortcut you to the end of your ride with whatever it feels is the quickest way.
This is almost always not what you want! By setting it to prompted, you can choose to recalculate or not.HåkanC sa:2014 var det ngn som kallar sig bigmollo som la utt: Målaren runt Bärsärk, den kanske kan fungera?Hasse#7 sa:Nån som har gps-fil för banan?
Har du stängt av "automatisk omräkning"?Hasse#7 sa:Garmin envisades med att vilja åka tillbaka till starten.
<meny> / Aktivitetsprofiler / <namn> / Navigation / Rutter / Räkna om / Av (alt Uppmanad)
/Håkan
Booten sa:Funderar på att anmäla mig, kan man parkera bilen vid starten? Bor söder om stan och vill helst inte gå upp mitt natten för att cykla till starten.
Jag tänkte mest på skillnaden mellan "Å" och "Ä"....Hasse#7 sa:Någon som kallar sig bigmollo.... Det låter mest som en fälla.
Jag har uppdaterat med fler och mer detaljerade inställningar från Ride With GPS: https://happyride.se/forum/read.php/1/3390338/3391319#msg-3391319Hasse#7 sa:Jag kollar upp inställningarna. Tack på förhand.
Booten sa:Ok, ska ta en runda i helgen och känna hur kroppen reagerar efter semestern och bestämma mig på måndag.. finns det risk att det blir fullt?
Booten sa:jag är jävligt sugen men lär inte cykla jättefort, för mycket pilsner i sommarvärmen ;) Såg att vissa partier går på grus. Funkar det med vanliga slicks?
SvenC sa:Måste man stämpla på IC kiosken, går det inte lika bra med Donken eller liknande?
Var är den "hemliga" kontrollen, förra året gick det så fort så vi missade den.
Jag är lite sugen på att prova på Rudolph Lewis om vädret är tjänligt.
SvenC sa:Måste man stämpla på IC kiosken, går det inte lika bra med Donken eller liknande?
Var är den "hemliga" kontrollen, förra året gick det så fort så vi missade den.
Jag är lite sugen på att prova på Rudolph Lewis om vädret är tjänligt.
humlegarden sa:Hej,
Är sugen att testa loppet. Hur fungerar det rent praktiskt? Finns det grupper att åka med vid starten? Bara att haka på?
I övrigt, vad ska man tänka på utrustningsmässigt? Är nybörjare på hoj för denna säsong, med OK grundkondition.. grejer man det? Har bara totalt ca 60 mil i kroppen sedan inköpet i juni..
Fjärdebrunn sa:700kr för bulle, banan, korv, kaffe och tygmärke. Grymt ovärt. Är det VR-organisationen som rattar evenemanget möjligen?
Men det körs ju som ett brevet i princip helt utan service (förutom start/mål), till skillnad fr andra motionslopp där bemannade kontroller med service ingår. Så utifrån det känns det dyrt, brevetservice till motionsloppspris.GoranS sa:Jämfört med motionslopp är det väl rätt normalt pris. Jämfört med ett brevet blir det typiskt rätt dyrt. Åtminstone har jag aldrig varit i närheten av 700 kronor för ett brevet.
Hasse#7 sa:humlegarden sa:Hej,
Är sugen att testa loppet. Hur fungerar det rent praktiskt? Finns det grupper att åka med vid starten? Bara att haka på?
I övrigt, vad ska man tänka på utrustningsmässigt? Är nybörjare på hoj för denna säsong, med OK grundkondition.. grejer man det? Har bara totalt ca 60 mil i kroppen sedan inköpet i juni..
Det är bara att haka på en grupp och köra sparsamt. Jag skulle säga att det är väsentligt att en del av de där 60 men är i ett lite längre lopp i alla fall 15-20 mil. Knepigt att cykla långt om man bara tränar kort. Utrustning för regn typ regnjacka och skoskydd, reflexmässigt och bra belysning är ett måste om man vet att man kommer in sist. Är du redo att vara på banan i 17 timmar om det går trögt men framåt?
humlegarden sa:Hasse#7 sa:humlegarden sa:Hej,
Det är bara att haka på en grupp och köra sparsamt. Jag skulle säga att det är väsentligt att en del av de där 60 men är i ett lite längre lopp i alla fall 15-20 mil. Knepigt att cykla långt om man bara tränar kort. Utrustning för regn typ regnjacka och skoskydd, reflexmässigt och bra belysning är ett måste om man vet att man kommer in sist. Är du redo att vara på banan i 17 timmar om det går trögt men framåt?
17 timmar På cykeln känns på förhand rätt tufft måste jag säga! Pga jobb har det inte hunnit bli några längre turer. Har två st 7 mils rundor som togs igenom utan större problem. Annars mestadels kortare. Tänkte oavsett cykla roslagshösten på ca 135 km. Kanske är en rimligare tävlingspremiär än MR på 333km..
oavsett, tack för svar!
Granman sa:Anmäld.
Även jag tycker 700 pix är i överkant, men vad gör man inte för ett tygmärke...
Ser dock ut att bli uppehåll och sen rejäl medvind på hembenet. Jinx, jinx!
+1 sist jag körde kostade det runt hälften har jag för mig.Fjärdebrunn sa:700kr för bulle, banan, korv, kaffe och tygmärke. Grymt ovärt. Är det VR-organisationen som rattar evenemanget möjligen?
Hasse#7 sa:Alltså det här med kostnaden.....
Betala genast. Se fram mot loppet. Genomför loppet. Var nöjd. Jag har aldrig funderat en sekund efteråt på kostnaden och då är jag ändå halvholländare vilket är en slags internationell smålänning. Jag tycker VR är för dyrt som sammantagen aktivitet med boende och resa. Men många andra anser det prisvärt.
Bengt-re sa:Granman sa:Anmäld.
Ehh.. Var lite sugen också, men för snål för 700 pix. Ha en god tur tuffing! ??
Hasse#7 sa:Alltså det här med kostnaden.....
Betala genast. Se fram mot loppet. Genomför loppet. Var nöjd. Jag har aldrig funderat en sekund efteråt på kostnaden och då är jag ändå halvholländare vilket är en slags internationell smålänning. Jag tycker VR är för dyrt som sammantagen aktivitet med boende och resa. Men många andra anser det prisvärt.
Granman sa:Bengt-re sa:Granman sa:Anmäld.
Ehh.. Var lite sugen också, men för snål för 700 pix. Ha en god tur tuffing! ??
Tackar. Men tuffing och tuffing...
Gubben har blivit lite sommarlat serru. Behöver lite mil i benen nu. Och Mälaren runt är ju en fin runda.
Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
De vet nog inte ens om att märarn runt finns. Den andra pölen är mer känd.
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
Krossa spargrisen och kom över ångesten. Vore kul att ses. Antar att du inte är kvaståkare men vi kan ju ses innan.
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
Krossa spargrisen och kom över ångesten. Vore kul att ses. Antar att du inte är kvaståkare men vi kan ju ses innan.
På Lördag? Tja - kan väl undersöka om det går att ordna. Både du och granman låter ju som bara det är värt besväret!? ❤?
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
På Lördag? Tja - kan väl undersöka om det går att ordna. Både du och granman låter ju som bara det är värt besväret!? ❤?
Tack för din betalning. Vi ses!
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-rer om jobbet sponsrar Vättern har du ju cash över att sponsra Mälaren. A smalll step for.....
Tack för din betalning. Vi ses!
Lovar inget annat än att försöka utverka egentid för aktiviteten.