[Kalender] [Måndagsride] - Delsjön, Göteborg 18:00

Hur är nivån på dessa happyrides. Som nybörjare med kass kondition så är man ju inte så taggad på att riskera att sega ner hela gruppen, då blir det ju mer att man skäms än att man har kul. Blir ofta att jag leder cykeln vid tekniska uppförsbackar och branta stup

Bilder från dagens ride (eller punkafix)
Bra kört alla som var med, vi ses på onsdag nästa gång ???

IMG_20210628_183045.jpg
IMG_20210628_183016.jpg
IMG_20210628_183207.jpg

Hur är nivån på dessa happyrides. Som nybörjare med kass kondition så är man ju inte så taggad på att riskera att sega ner hela gruppen, då blir det ju mer att man skäms än att man har kul. Blir ofta att jag leder cykeln vid tekniska uppförsbackar och branta stup

Kass kondition låter inte som en särskilt bra grund ärligt talat.
Det går fort bitvis så kan va bra att ha någorlunda av både kondition & teknik.
Kör några månader till och haka på efter sommaren i stället.

Jag är ingen regelbunden happyride-deltagare, men de få gånger jag varit med det senaste har det gått ganska fort. Många pauser, men ganska högt rulltempo. Det är mycket mer fokus på trevligt än hetsigt ska sägas!

Kör lite mer själv under sommaren. Därefter är det perfekt att hänga med. Märker du att det är alldeles för högt tempo är det bara att hoppa av och ta en egen liten tur (eller bara limpa tillbaks till asfalten). Det som är bra med gruppcykling (bland annat) är att man ser vad som är cyklingsbart och följer med av bara farten, samt att du får en morot att ta i lite mer genom att försöka hänga med.

Tillbaka
Topp